Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا نصیری، شنبه بیان کرد: زلزله‌های بهمن‌ماه ۹۸ در منطقه یاد شده، باعث ریزش قسمت فوقانی و جدا شدن پوسته قسمت پایین دیوار ضلع غربی کاروانسرای خان زنیان شده بود که کار مرمت آن به انجام رسید.

او ادامه داد: این عملیات مرمت شامل، پیاده‌کردن بخش‌های در حال ریزش و فاقد استحکام، جازنی و برچیدن ملات‌های آسیب دیده، تفکیک سنگ‌های قابل استفاده از نخاله‌ها و دسته‌بندی آنها برای اجرای مجدد، اجرای دیوار سنگی فروریخته، سبک‌سازی بام از نخاله و آوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: کاروانسرای خان زنیان که به کاروانسرای مشیری نیز اشتهار دارد، متعلق به دوره قاجاریه است، این بنا که از مصالح سنگ و گچ ساخته شده، دارای چهار ایوان و چهار برج هشت ضلعی در چهار طرف این بناست.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج و چهاردهم ریشتر، هفتم بهمن ۹۸ در عمق هفت کیلومتری زمین در منطقه خانه زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد. این بخش در فاصله ۴۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها شیراز مرمت میراث فرهنگی فارس زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز مرمت میراث فرهنگی فارس زلزله شیراز مرمت میراث فرهنگی فارس زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی