Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی گفت: عزم دادگستری فارس در حوزه مقابله با فساد، بسیار جدی است و پرونده سه هزار صفحه ای شهرداری صدرا، سومین پرونده فساد اقتصادی است که امسال مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سه هزار صفحه ای شهرداری صدرا در شیراز، گفت: عزم دادگستری فارس در حوزه مقابله با فساد، بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: پرونده سه هزار صفحه ای شهرداری صدرا، سومین پرونده فساد اقتصادی است که امسال مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: دادگستری فارس برای مفسدان اقتصادی، مجازات های قانونی سنگینی در نظر می گیرد و با مسئولانی که از منابع عمومی، سو استفاده می کنند تا ریشه کنی کامل، برخورد خواهد کرد.

گفتنی است، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان شهردار و شورای شهر سابق صدرا در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز به ریاست قاضی «محمد مهدی محمودی» برگزار شد و متهم ردیف اول پرونده به عنوان شهردار سابق صدرا با حضور در جایگاه متهمین از خود دفاع کرد.

همچنین متهمان ردیف دوم و سوم نیز از خود در خصوص اتهامات وارده، دفاع کردند و تقاضای تبدیل قرار کردند.

متهم ردیف اول این پرونده به اتهام دریافت رشوه، مشارکت در تبانی و تدلیس در معاملات و مناقصات دولتی منتهی به ضرر و زیان به بیت المال و تصرف غیر قانونی و تضییع اموال دولتی و همچنین نگهداری مشروبات الکلی و متهمان ردیف های دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب به ارتشاء و دریافت رشوه  و نگهداری مشروبات الکلی، ارتشاء تدلیس در معاملات و مناقصات دولتی،  مشارکت در تصرف غیر قانونی و تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم وصول عوارض و درآمد شهرداری متهم هستند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری صدرا مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگستری فارس شیراز شهرداری صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها