Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمدی عصر شنبه در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع دستی استان البرز واقع در مشکین دشت فردیس افزود: زمین برای ایجاد شهرک صنایع دستی به مساحت ۲ هکتار در مشکین دشت جانمایی شده است.

وی با اشاره به نگاه مثبت استاندار البرز به راه اندازی این شهرک گفت:  با راه اندازی شهرک صنایع دستی مشکین دشت برای یک هزار نفر اشتغالزایی می شود اما اگر یک بازارچه دائمی و کارگاهی ایجاد شد حداقل ۳۰۰ شغل ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی  افزود: برای راه اندازی این شهرک صنایع دستی رستوران،سفره خانه سنتی،امکانات تفریحی و کمپ توریستی پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز به فعالیت بازارچه صنایع دستی در مشکین دشت گفت: این بازارچه علاوه بر تولید و فروش محصولات این امکان را فراهم می کند تا از امتیازاتی که برای صنایع دستی مهیا شده نهایت استفاده لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه این بازارچه دارای ۳۰ غرفه و به ازای هر غرفه برای چهار نفر شغل ایجاد شده، اظهار داشت: حدود ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر غیر مستقیم برای تهیه مواد اولیه و عرضه و فروش این محصولات اشتغال ایجاد شده است.

این بازارچه در رشته های صنایع دستی  از قبیل شیشه گری حرارت مستقیم (لمپ و ورکینگ) ، ساخت اشیاء تزئینی و کاربردی به وسیله حرارت و شیشه های بورسیلکاتی ،آموزش و بافت انواع گلیم و جاجیم و ورنی با الیاف طبیعی تولید کیف و مصنوعات چرمی ،سفال و سرامیک و  تولید مصنوعات چرمی فعال است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ساخت سازهای سنتی ایرانی و آموزش سنتور و آواز،خراطی و منبت قطعات نفیس چوبی ،تولید و عرضه محصولات فرش و گلیم و مصنوعات مرتبط با آن،طراحی و تولید قطعات کاربردی و تزئینی لعابدار سرامیکی و تولید کیف های گلیمی از دیگر رشته های صنایع دستی در این بازارچه است.

وی گفت: در این بازارچه دائمی ضمن ایجاد شغل و درآمدزایی، الگوها و برندهای شاخص صنایع دستی و گردشگری استان البرز مورد استفاد قرار گرفته است.

محمدی افزود: شهرستان فردیس دارای ظرفیت و پتانسیل فراوان برای ایجاد یک شهرک صنایع دستی است .

وی ایجاد فضای کسب و کار و توانمند سازی بانوان ضروری دانست و عنوان کرد: ارائه تسهیلات خوداشتغالی به بانوان ،آموزش سنتی و صنایع دستی و در نمایشگاههای صنایع دستی غرفه رایگان واگذار می شود.

محمدی گفت: حضور بانوان در نمایشگاههای داخلی و خارجی کشور ضروری است بازارچه هایی را در استان برای بانوان ایجاد می کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان البرز گفت: صنایع دستی مهمترین نقش را در توانمندسازی بانوان  به ویژه بانوان سرپرست خانواده و بانوان علاقمند به صنایع دستی و هنر دارد.

در این بازدید فرماندار فردیس و مسوولان مشکین دشت حضور داشتند.

برچسب‌ها فردیس نمایشگاه ملی صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فردیس نمایشگاه ملی صنایع دستی فردیس نمایشگاه ملی صنایع دستی شهرک صنایع دستی مشکین دشت استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از احداث بازارچه خاص بانوان در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، انسیه خزعلی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد اظهار کرد: بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود و اعتبار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر امر آموزش و توسعه تولیدات، افزود: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه‌کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

معاون رئیس‌جمهور از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات بانوان قرار گرفت.

کد خبر 745797

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • نام پدر از کارت ملی حذف شد!
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد