Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@21:40:37 GMT

دادگاه شهرداری و شورای شهر صدرا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۸۶۳۹

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات 15 متهم پرونده شهرداری و شورای شهر صدرا، با قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان آغاز شد و پس از تفهیم اتهامات با اخذ دفاعیات متهمان، ادامه یافت.

در این جلسه، ابتدا متهم ردیف اول پرونده که جرائم مطرح در زمان تصدی او بر شهرداری صدرا حادث شده بود، در دفاع از خود، توضیحاتی در خصوص اتهامات وارده و دریافت پول از پیمانکار، تبانی و تدلیس در معاملات، صدور پروانه‌های غیرمجاز و تصرف و تضییع اموال دولتی، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این جلسه، متهمان ردیف‌های 2 و 3، دفاعیات خود را در خصوص اتهامات مطرح در پرونده بیان و تقاضای تبدیل قرار را مطرح کردند.

براساس این گزارش، در این پرونده 3 هزار صفحه‌ای، متهم ردیف اول به ارتشاء و دریافت رشوه، مشارکت در تبانی و تدلیس در معاملات و مناقصات دولتی منتهی به ضرر و زیان به بیت‌المال، تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی و نگهداری مشروبات الکلی، متهم شده است.

همچنین متهمان ردیف‌های دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب به ارتشاء و دریافت رشوه  و نگهداری مشروبات الکلی، همچنین ارتشاء تدلیس در معاملات و مناقصات دولتی،  مشارکت در تصرف غیر قانونی و تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم وصول عوارض و درآمد شهرداری متهم هستند.

 در این پرونده متهمین ردیف‌های پنجم تا یازدهم به رشاء و پرداخت رشوه، متهم ردیف دوازدهم به فراهم کردن موجبات ارتشاء و متهمین ردیف های سیزدهم تا پانزدهم نیز به ارتشاء و دریافت رشوه متهم شده‌اند.

براساس این گزارش، در ادامه اولین جلسه رسیدگی به پرونده شهرداری و شورای شهر صدرا، قاضی محمودی رسیدگی به پرونده مذکور را به وقت آتی در تیر ماه موکول کرد.

 رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در حاشیه برگزاری  این دادگاه از عزم جدی دستگاه قضا در مقابله با فساد گفت و اضافه کرد: این پرونده سومین پرونده فساد تحت رسیدگی در سال 99 است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با تأکید بر اینکه سنگین ترین مجازات ها در چارچوب قانون در انتظار مفسدان است، گفت: مسئولیت فرصتی برای خدمت به مردم است نه زمینه سازی برای سود جویی و سوء استفاده از منابع عمومی.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه دستگاه قضایی تا ریشه کنی کامل فساد با قاطعیت پای کار است، ابراز امیدواری کرد که تیرماه رای بدوی این پرونده صادر شود.

موسوی همچنین گفت: امیدواری رای اولیه یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی همزمان با هفته قوه قضائیه، تعیین شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پول درآمد رئیس کل دادگستری استان شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در این جلسه متهم ح.ی به دفاع از خود پرداخت و اتهام جرم حمل، نگهداری و استعمال ماده مخدر موسوم به گل را قبول کرد و هزینه سنگینی صرف مواد را پذیرفت.
وی پس از برعهده گرفتن مواد مخدر، مقادیر کشف شده گل را بیش از ۱۱ گرم دانست که برای مصرف در یک مهمانی تهیه کرده بوده است؛ با این حال قاضی اعلام کرد که آزمایش اعتیاد متهم نیز مثبت بوده است.
متهم ح.ی که به گفته خودش بیشترین اعترافات علیه پسران معاون سابق قوه قضائیه را داشت، گفت من حتی دوستانم را در مواجهات رو در رو توجیه می‌کردم که همه چیز را تایید کنند.
این متهم همکاری خود را با متهم ا.م.م از سال ۹۲ اعلام کرد.
متهم ح.ی که وکیلش با ۲ متهم دیگر یکی است مانند م.ص.م گفت که اموال ضبط شده توسط ضابطان قضایی متعلق به دیگران است و از قاضی خواست تا آن‌ها را پس از حسابرسی پس بدهند.
در حالیکه در جلسه قبل متهم م.ص.م مدعی شده بود در هیچ‌یک از اموال کسب شده از مسیر نامشروع با دیگر متهمان سهم ندارد، متهم ح.ی در پاسخ به سوال قاضی که پرسید خودروی مازراتی خودرو پورشه و بنز متعلق به کیست پاسخ داد : این اموال متعلق به دو پسر معاون سابق قوه قضاییه است که با زمزمه وکیل، ادعای خود را اصلاح و نام م.ص.م را حذف کرد.
این متهم درباره مالکیت ۳۶ واحد ملک کامرانیه، ۲ ویلا در پلور، خودروهای لکسوس و ۲۰۷ اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت که وکیلش به این سؤالات پاسخ می‌دهد اما وکیل نیز از پاسخ به این سوالات خودداری کرد.
این متهم اجاره خانه‌ای در خیابان فرشته به نام خود را تایید کرد، اما درباره اینکه لوازم آن خانه چقدر ارزش داشته و اینکه هم‌اکنون کجا هستند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. علاوه بر این موارد ح ی مدعی شد که بخشی دیگری از این اموال متعلق (مجموعه) بوده است.
در ادامه جلسه دادگاه قاضی پرسید که مجموعه دقیقا چه کسانی هستند؟
متهم در پاسخ به قاضی گفت: «دو فرزند معاون اول اسبق و من»
وی مبلغ پرداخت شده برای مواد مخدر از نوع گل را هم در ابتدا حدود ۳۰۰ میلیون برای ۲ سال عنوان کرد و در ادامه گفت: «مبلغ دقیق را نمی‌داند و کارشناس پرونده باید قیمت آن را اعلام کند.»

کد خبر 846508 برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو
  • در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد+ عکس
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد