Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید با بیان اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم نسبت به ایام ولادت ‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین(ع) توجه و دقت ویژه‌ای دارند، گفت: دهه کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه کرامت قبل از هر چیزی دینداری و دوری از گناه و بخل داشتن نفس اماره و کوچک شمردن دنیا را شامل می شود که اهل بیت عصمت و طهارت هر کدام شان به خصوص حضرت امام رضا(ع) جامع این صفات بودند، گفت:یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم نسبت به ایام ولادت‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین(ع) توجه و دقت ویژه‌ای دارند که یکی از این موقعیت‌های زمانی بسیار پر خیر و برکت، ایام دهه کرامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که امامان ما به خصوص حضرت امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند و این کرامات به عنوان اعجاز شناخته می شوند، افزود: دهه پر خیر و برکت کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر است که همچنان در صفحات تاریخ می درخشد.

 

وی ادامه داد: نامگذاری دهه اول ماه ذی‌العقده به دهه کرامت که مزین به تولد حضرت معصومه و امام رضا (ع) است، تبلور منزلت، عزت، شرافت، انسانیت، رافت، مهربانی، احسان، جوانمردی و سخاوت است که از درگاه این خواهر و برادر سرچشمه می‌گیرد و برکات وصف ‌ناپذیری را به همراه دارد.

 

مروارید اظهارکرد: تکریم دختران نشانه خانواده فاطمی، در شادی اهل بیت شاد باشید، مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدی محور جامعه مهدوی، امامزادگاه الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، حضرت شاه چراغ (ع) اسوه عدالت و امین ولایت، تشکلهای مردمی جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) امام رافت و مهربانی نام روزهای دهه کرامت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: همه بنی آدم بر اساس کلام خدا از کرامت ذاتی برخوردار هستند و باید این داشته را به فعلیت برسانیم و همگان می دانیم الگوهای کرامت انسانی، اهل بیت (ع) هستند، اینها چهره هایی هستند که راه نیل به کرامت بالفعل را به ما می آموزند و مسیر هدایت را با گفتار و اعمال برای ما منور کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس فرهنگ دینی ما بحث کرامت است و همه باید دست به هم دهیم هرچه بیشتر از این دهه که پیش رو داریم بهترین استفاده را کنیم، افزود: اتحاد، انسجام، تبادل افکار و همکاری بهترین راه برای برگزاری جشن های دهه کرامت است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی کانون های فرهنگی هنری مساجد جشن های دهه کرامت دهه کرامت دهه کرامت اهل بیت ع امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گفت: این نهاد الهی از بدو تاسیس تاکنون از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است.

وی در ادامه با اشاره به نقش استراتژیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه افزود: سپاه از زوایای مختلفی همچون دفاعی، عمرانی، سازندگی، فرهنگی، سیاسی و ... نقش بسیار موثری را تاکنون در کشور و بیرون از مرز‌ها به ارمغان آورده است.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر هم گفت: سپاه تجلی ایثار و فداکاری است.

سردار علی رزمجو افزود: با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) ایثار، فداکاری و آزادی در انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی یکی از آثار و برکات مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ترویج فرهنگ آزادیخواهی دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکل از امتی سلحشور و مومن است که در دل خود نیز بسیج مستضعفین را که متشکل از آحاد مردم انقلابی می‌باشد جای داده است.

سردار رزمجو با بیان اینکه سپاه در ابعاد مختلف فعالیت‌های متعددی را به ارمغان آورده و سرمنشأ رویداد‌های تاریخی بزرگ است تصریح کرد: سپاه تجلی ایثار و فداکاری است.

دیگر خبرها

  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟