Web Analytics Made Easy - Statcounter

شافعی گفت: جهش تولید نیازمند برنامه منسجم و عزم همه بخش ها است اما متاسفانه در چند سال اخیر به جای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، دلالی و سفته بازی در جامعه رونق یافته است، درحالی که این موضوع ضد توسعه فعالیتهای مولد و تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامحسین شافعی» عصر (۲۴ خرداد) در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ضمن ضروری خواندن همکاری های بخش خصوصی و دولتی برای جهش تولید اظهار داشت: جهش تولید نیازمند برنامه منسجم و عزم همه بخش ها است اما متاسفانه در چند سال اخیر به جای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، دلالی و سفته بازی در جامعه رونق یافته است، درحالیکه این موضوع ضد توسعه فعالیتهای مولد و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تولید ثروت بایستی از مسیر تولید ایجاد شود در حالیکه شاهدیم فعالیتهای واسطه ای در حال رشد است، افزود:کشورمان در عرصه های علمی، فرهنگی و اقتصادی حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما از این ظرفیتها و استعدادها به نحو مطلوب استفاده نمی شود.

 

وی با اشاره به فرآیند های اخذ مجوز های کسب و کار تصریح کرد: گاهی اخذ این مجوزها تا یکسال طول می کشد، در حالیکه در کشورهای همسایه در ظرف چند روز و در سریع ترین زمان ممکن سرمایه گذار مجوز می گیرد.

 

شافعی با بیان اینکه بدون تردید دولت نمی تواند بدون پشتوانه بخش خصوصی و نظرات و دیدگاههای کارشناسانه این بخش در رفع موانع و مشکلات اقتصادی کشور موفق شود، گفت: این امر در سایه اتحاد و انسجام تشکلها و بیان دیدگاههای مشترک آنها اتفاق می افتد و هر چه این پشتوانه اتحاد و انسجام بین تشکلهای اقتصادی قویتر باشد، به همان میزان بخش خصوصی در ارائه نظرات و عملی شدن خواسته ها و انتظارات خود از مسئولان و مدیران موفقتر خواهد بود.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی همچنین با انتقاد از مدیریت حاکم بر مرزهای کشور ابراز کرد: متاسفانه تا زمانی که در مرزهای کشور از مدیریتی واحد و یکپارچه برخوردار نشویم، همواره مشکلاتی برای صادرکنندگان و واردکنندگان وجود خواهد داشت. مدیریت واحد مرزی یک اصل مسلم است که در تمام دنیا رعایت می شود و ضرورت امروز مرزهای ما است.

 

وی لازمه دستیابی به جهش تولید را تغییر در سیاستهای اصلی اقتصادی کشور دانست و افزود: سیاست دولت باید به جای پاداش دهی به بخش های واسطه گری و دلالی، معطوف به تولید گردد تا حرکت به سمت جهش تولید اتفاق بیفتد.

 

شافعی گفت: با هماهنگی وزارت اقتصاد تا پایان امسال به دنبال ایجاد پنجره ای واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار در کل کشور هستیم که مرحله آزمایشی آن از هم اکنون در ۵ استان از جمله تهران و خراسان رضوی آغاز شده است و تحقق آن، همت همگان به ویژه تشکلها را می طلبد.

 

رئیس اتاق ایران به همکاری نزدیک اتاق ایران با دستگاه قضا نیز اشاره کرد و افزود: به زودی دادگاههای تخصصی تجاری راه اندازی خواهد شد و این موضوع بی شک بر فضای کسب و کار و بهبود آن تاثیری مثبت خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران دلالی فرهنگ کارآفرینی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت

شهردار اصفهان در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور،گفت: مقرر شد در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت هر کلان‌شهر به اقتضای شهر خود فعالیت‌هایی را در دستور کار داشته باشد.

علی قاسم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که با موضوع ویژه برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مجمع کلان‌شهرها هر چند وقت یک‌بار در جهت مسائل جاری شهرداری‌ها و مسائلی که در آینده نیاز به تدبیر باشد در دستور کار قرار داده می‌شود.

وی افزود: در این جلسه با توجه به در پیش بودن دهه کرامت پیش‌بینی شد تا شهرداران از این فرصت فرهنگی و معنوی برای توسعه فرهنگ رضوی در استان‌ها و شهرهای خود بهره‌مند شوند.

شهردار اصفهان ادامه داد: خرید اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توسعه زیرساخت‌ها دیگر موضوع مطرح شده در نشست امروز ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور بود.

قاسم زاده با اشاره به اینکه سایر موضوعاتی که می‌تواند هم‌افزایی شهرها و شهرداری‌ها را در خصوص مسائل حل و فصل کند در دستور کار مجمع کلان‌شهرها قرار دارد، ادامه داد: ارائه مطالب پیرامون این موضوعات همچنان ادامه دارد.

وی در پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر تأثیر این هم افزایی در میان شهرداری‌های کشور، تصریح کرد: تا کنون یک تشکل مجمع کلان‌شهرها را داشته‌ایم اما این تشکل قدرت لازم را نداشته است و پیش بینی ما این است که اگر به سمت اتحادیه برویم و یک انسجام سازمانی تعریف شده با اهداف و ساختار مشخص پیدا کنیم قدرت هم‌افزایی ما می‌تواند بسیاری از مشکلات درون ساختاری و سازمانی شهرداری و همچنین مشکلات بین سازمانی که با دولت، قوه قضائیه و مجلس از موضع یک تشکل و نهاد اجتماعی و قانونی است را رفع کند.

وی همچنین در خصوص وضعیت مطالبات شهرداری‌ها از دولت، اضافه کرد: این موضوع در میان تمام شهرداری‌ها مطرح است و با ثبت این مطالبات از سوی شهرداری‌ها، دولت موظف به پرداخت است اما دولت طی دو سال اخیر به دلیل شرایط اقتصادی نتوانسته است مطالبات را باز پرداخت کند؛ از سوی دیگر با توجه به تعهدات قانونی که دولت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌هایی همچون حمل‌ونقل دارد و شهرداری‌ها به خودی خود توانایی احداث خطوط قطار شهری و یا تأمین و انتقال اتوبوس به شهرها را ندارند، این حوزه هم مدتی دچار چالش شده است و جز مباحث مطرح شده از سوی شهرداران است تا با تعامل با دولت این موضوع حل شود.

شهردار اصفهان همچنین در خصوص برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: مقرر شد هر کلان‌شهر به اقتضای شهر خود فعالیت‌هایی را در دستور کار داشته باشد.

قاسم زاده اضافه کرد: در شهر اصفهان در سال گذشته در این ایام محله‌های کرامت فعال شد و ظرفیت هر محله برای دهه کرامت فعال شد و مستضعفین شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند و جشن‌های مناسبتی این ایام به همت مردم در سطح محلات برگزار شد.

کد خبر 745825

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است