Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب بهرامی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اعلام افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در روستا‌های استان در مقایسه با سال گذشته گفت: در صورتیکه درمصرف آب صرفه جویی نشود جیره بندی حتمی است.

او افزود: مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب شرب در فصل تابستان از الزامات اجتناب ناپذیر خانواده‌ها در جهت جلوگیری از هدر رفت آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی بخصوص شستشوی مکرر دست ها، به خودی خود مصرف آب را امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بالا برده که نیاز است خانواده‌ها آموزش‌های لازم را به فرزندان خود در مورد بستن شیر آلات در هنگام استفاده از مایع دستشوئی بدهند.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به ۴۰ روستا در چهارمحال و بختیاری

او با اشاره به مشقت‌های فراوان تولید، گندزدایی و توزیع آب شرب از مشترکین محترم روستایی درخواست نمود ضمن رعایت نهایت صرفه جویی در مصرف، از استفاده آب آشامیدنی برای ساخت و ساز، باغ کاری و مصارف غیر شرب جدا خودداری نمایند.

بهرامی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری روزانه نود و پنج میلیون لیتر معادل ۹۵ هزار مترمکعب آب آشامیدنی تولید می‌کند که پس از گند زدایی و ذخیره سازی در بین مشترکین روستایی استان توزیع می‌گردد که با این حساب مصرف روزانه هر نفر ۲۹۰ لیتر است در صورتی که سرانه مصرف آب در شبانه روز بر اساس آئین نامه‌ها واستاندارد‌ها ۱۳۰ لیتر در شبانه روز می‌باشد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جیره بندی آب آب و فاضلاب روستایی کمبود آب ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس هیات ورزش‌های همگانی روستایی و عشایری استان گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایر، آداب و رسوم و سنت‌های مردم شهرستان کوهرنگ از اهداف این جشنواره بود.
آقای جیحون تبار افزود: شاهنامه خوانی و ادبیات بومی، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی و سنتی از مهمترین محور‌های این جشنواره  است.
شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • آغاز طرح هادی روستایی در اردل
  • برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در کوهرنگ
  • پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور