Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:45:35 GMT

بانوی بوکانی یک سنجاب را تحویل محیط زیست داد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۰۷۶۷

بانوی بوکانی یک سنجاب را تحویل محیط زیست داد

آوات بازیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارکنان یگان حفاظت محیط زیست بوکان نیز این سنجاب را نگهداری و تیمار کرده و پس از بهبود حال عمومی این حیوان، در طبیعت و مناطق جنگلی رها کردند.

وی بیان کرد: سنجاب ایرانی جزء گونه‌های بومی ایران و شاخص جنگل‌های زاگرس محسوب شده و با دفن کردن دانه‌های بلوط در زیر خاک نقش مهمی در گسترش و تجدید حیات جنگل‌های بلوط غرب کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان افزود: برخی سودجویان و شکارچیان به علت عدم آگاهی یا منفعت طلبی از ارزش بالای زیستی این حیوان باخبر نبوده و با صید و خرید و فروش غیرمجاز آنها موجب کاهش جمعیت این گونه شده‌اند.

"بازیار" ادامه داد: این مسأله لزوم فرهنگ سازی و صیانت و حفاظت هرچه بیشتر از این گونه ارزشمند و جلوگیری از تخریب زیستگاه های طبیعی آنها را دو چندان می‌کند.

 سنجاب ایرانی  بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر طول دارد و از دانه، میوه، جوانه، برگ، پوست درختان و  تخم و جوجه پرندگان تغذیه می‌کند. برای فصل زمستان مقدار زیادی مواد غذایی و به خصوص دانه بلوط را در سوراخ‌های زمین، زیر ریشه، یا سوراخ درختان مخفی می‌کند که این کار او، کمک فراوانی به رشد و تجدید حیات جنگل‌های بلوط می‌ کند. 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بوکان سازمان حفاظت محیط زیست بوکان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسن قاسم پور اظهار کرد: طی سه روز گذشته، ۲ قلاده پلنگ در نقاط مختلف منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال و همچنین عوامل نیروی انتظامی مشاهده و تصویربرداری شد.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به شرایط اکولوژیکی منطقه حفاظت شده آق داغ و تنوع زیستی بالا و وجود امنیت در منطقه، شرایط محیطی برای تکثیر و زیست این گونه‌ی ارزشمند فراهم است و پیش از این نیز در چندین نوبت، حضور چند قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تصویر برداری محیط بانان و یا با استفاده از دوربین‌های تله‌ای به ثبت رسیده است.
گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با مساحت ۹۳ هزار هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بصورت شبانه روزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال حراست و حفاظت می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • مشاهده شدن گله ۲۰ رأسی قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده دسته قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان