Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:14:58 GMT

تاجر نزدیک به مادورو بازداشت شد؛ ونزوئلا محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۱۵۸۶

تاجر نزدیک به مادورو بازداشت شد؛ ونزوئلا محکوم کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، مقامات در مجمع‌الجزایر "کیپ ورد" یک تاجر نزدیک به رئیس جمهور ونزوئلا را بازداشت کردند؛ اقدامی که مقامات ونزوئلایی آن را نقض قوانین بین‌الملل دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "الکس ساب"، یک شهروند کلمبیایی که پاسپورت ونزوئلایی نیز دارد، قراردادهایی را برای کسب منابع برای برنامه یارانه غذا زیر نظر دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا سال گذشته ساب را به پولشویی متهم کرد و وی را به خاطر قراردادهای غذایی‌اش تحریم کرد؛ قراردادهایی که مقامات آمریکایی آنها را به عنوان یک کلاهبرداری طراحی شده برای ثروتمند کردن ساب و مادورو توصیف کردند.

نیکول ناواس آکسمن، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا بدون ارائه جزئیات در بیانیه‌ای گفت: ساب براساس اخطار قرمز پلیس اینترپل که با توجه به کیفرخواست آمریکا برای وی صادر شده بود، بازداشت شد.

ماریا دومینگز، وکیل ساب مستقر در آمریکا بازداشت موکلش در مجمع الجزایر کیپ ورد واقع در سواحل غرب آفریقا را تایید کرد اما از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کرد.

در همین حال، وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت: ساب در هنگام بازداشت به عنوان نمایتده دولت کاراکاس فعالیت می‌کرد تا بتواند مواد غذایی، دارو و دیگر کالاهای بشردوستانه را به دست آورد و به ونزوئلا در مبارزه با پاندمی کرونا کمک کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ونزوئلا از دولت مجمع الجزایر کیپ ورد می‌خواهد تا الکس ساب را آزاد کند. این بازداشت یک بازداشت خودسرانه و نقض قوانین بین‌الملل است و ساب باید معافیت از مجازات دیپلماتیک داشته باشد.

مقامات آمریکا گفتند، این برنامه غذایی مستقیما به جیب مادورو وصل است؛ شخصی که بر فروپاشی اقتصادی شش ساله کشورش نظارت داشته و به فساد و نقض حقوق بشر متهم شده است.               

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان

حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند. 

طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • مادورو: نتانیاهو دیوانه نازی، هرج و مرج ایجاد می‌کند
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران