Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جدید منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: قاضی باید دغدغه احقاق حقوق مردم را داشته باشد و ورودش به قوه قضاییه صرفا برای داشتن شغل نباشد.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس امین حسین رحیمی معاون جدید منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم معارفه خود گفت: در بدو ورود از زحمات حجت الاسلام امینی که فرد با اخلاقی بوده اند تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا دیروز مسوولیت امور مجلس قوه قضاییه را برعهده داشتم و با آن پشتوانه می گویم که پیشرفت جمهوری اسلامی زمانی محقق می شود که بین سه قوه تعامل کامل برقرار باشد.

رحیمی گفت: هر گاه این سه قوه ضمن حفظ استقلال شأن با هم تعامل حداکثری داشتند به نفع مردم امورات پیش رفته و توانسته ایم کارهای بزرگی را رقم بزنیم.

معاون جدید منابع انسانی قوه قضاییه افزود: برای مثال ما در شوراهای حل اختلاف افرادی را داریم که براساس قانون باید به آنها رقمی پول بدهیم به عنوان دستمزد اما بودجه ما محقق نمی شد و ما شرمنده اینها بودیم اما در سال ۹۸ از طرف مجلس بودجه شوراهای حل اختلاف به هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: این نشان دهنده درجه اهمیت تعامل سه قوه با یکدیگر است و اگر این تعامل حفظ نشود در قوه قضاییه و به طور گسترده در کشور کارها به خوبی اجرا نمی شود.

رحیمی ادامه داد: یک روزی بودجه طرح کاداستر ۱۶۰ میلیارد تومان بود اما امروز در بودجه سال ۹۹ بودجه طرح کاداستر حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان است و این به اجرای درست این طرح کمک خواهد کرد.

معاون جدید منابع انسانی قوه قضاییه گفت: نیروی انسانی در همه دستگاه ها اهمیت ویژه ای دارد اما در قوه قضاییه این اهمیت بالاتر است زیرا اگر قاضی ما درست تربیت و انتخاب نشده باشد در رأی صادر شده به مشکل بر می خوردیم.

وی افزود: قاضی ما باید با سوادترین، خوش اخلاق ترین، سالم ترین و صالح ترین باشد و مردم مطمئن باشند که اگر از آنها حقی ضایع شده باشد حتما قاضی ما آن حق را به او بر می‌گرداند.

رحیمی تصریح کرد: از سوی دیگر مجرم باید از قاضی ما هراس داشته باشد و در نهایت افرادی که بی گناه هستند باید خیالشان راحت باشد که قاضی ما اجازه نمی دهد که بی گناه محکوم شود.

معاون جدید منابع انسانی قوه قضائیه گفت: بارها شنیده ایم که مراجعین ما می گویند آقای قاضی شما جای حضرت علی نشسته آید اما باید از خودمان بپرسیم چقدر به آن حضرت شبیه شده ایم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مباحث فرهنگی در درون قوه قضاییه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید بر روی موضوعات فرهنگی مبتلا به در قوه قضاییه تمرکز کنیم.

رحیمی افزود: ما باید عزت نفس قاضی را به وی گوشزد کرده و او را متوجه شأن و جایگاهش کنیم که اگر در این مهم موفق باشیم حتما قاضی ما دیگر دست از پا خطا نمی کند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: قاضی ما باید دغدغه احقاق حقوق مردم را داشته باشد نه اینکه از سر بیکاری و اینکه برای خودش کاری دست و پا کرده باشد بیاید و قاضی شود.

وی تصریح کرد: البته از سوی دیگر ما باید بتوانیم برای قاضی معیشت مناسبی را فراهم کنیم و او دیگر دغدغه تامین معاش نداشته باشد و به سمت خلاف نرود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه منابع انسانی قاضی حقوق قوه قضاییه منابع انسانی قاضی حقوق معاون جدید منابع انسانی منابع انسانی قوه قوه قضاییه قاضی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • معاون رئیسی: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه