Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

مجتبی صدیقی در این نشست اظهار داشت: بیماری کووید ۱۹ باعث شد دانشگاه‌ها از اسفندماه وارد شرایط ویژه شوند و آموزش مجازی شکل بگیرد. ما در ابتدای کار تردید داشتیم که دانشگاه‌ها از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بتوانند خود را تجهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت ۹۰ درصد دروس تئوری به شکل مجازی ارائه شد. همچنین دانشگاه آزاد اعلام کرد که به اندازه ۸۵ درصد و دانشگاه غیرانتفاعی بیش از ۷۵ درصد توانستند مطالب درسی را به شکل تئوری ارائه دهند.

وی افزود: امروز آموزش مجازی یک سرمایه محسوب می‌شود که افق تازه‌ای برای دانشگاه‌ها ارائه کرده است. دانشگاه‌های سایر کشورها نیز همین مسایل را دنبال می‌کنند. سیستم آموزشی بیش از ۱۸۰کشور دنیا تحت تاثیر کرونا بوده است. همچنین بیش از یک و نیم میلیارد محصل از مهد کودک تا دانشگاه تحت تاثیر  کرونا بودند.

وی افزود: بعد از شیوع کرونا به سرعت دستور تخلیه و ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها داده شد‌، همچنین بلافاصله دستور العملی برای جذب پیمانکاران برای ضدعفونی خوابگاه‌ها تهیه شد. ما بیش از ۴۰۰ کانون همیار دانشجویی داریم که در زمینه سلامت روان کار می‌کنند و ما از دانشجویان فعال در این کانون‌ها برای ارتباط با دانشجویان کمک گرفتیم. از مشاوره‌های تلفنی برای ارتباط با دانشجویان و آگاهی از شرایط آنها راه اندازی شد. همچنین یک کمپین در خانه بمانیم ایجاد کردیم که بیش از ۳ هزار اثر به دست ما در این زمینه رسید.

وی اشاره کرد: یک اعتبار برای بحث بهداشت و روان برای دانشجویان به دانشگاه‌ها توزیع شد تا در این مدت فعالیت‌های سلامت در حوزه دانشجویی انجام شود.

صدیقی گفت: پروتکل جامع بهداشتی مورد نیاز دانشگاه‌ها جمع بندی و ارائه شد، این پروتکل‌ها در مقاطع آموزشی، دانشجویی و بهداشتی مورد تاکید است.  همچنین ما برای مساعدت با دانشجویان، بازپرداخت اقساط دانشجویان را سه ما به تعویق انداختیم و دانشجویان اجازه پرداخت اجاره بها فارغ  شدند. همچنین اعتبارات وام تحصیلی ۵۰ درصد و وام شهریه به اندازه ۱۰۰ درصد افزایش دادیم.  

صدیقی گفت: علاوه بر اینها تهیه اقلام غذایی که در غذاخوری‌ها باقی مانده بود باید تعیین تکلیف می‌شد که با ستاد تنظیم بازار هماهنگ و این مواد غذایی برگرداننده شد تا برای ترم آینده مواد غذایی تهیه می‌شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: حمایت از کارکنان و آشپزها نیز که در این مدت بیکار شده بودند صورت گرفت و در جاهای دیگر از آنها به کارگیری شد.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان خوابگاه‌های غیر دولتی بعضا اجاره‌های خود را پرداخت کرده بودند اما ما توسط صندوق رفاه دانشجویی برنامه داریم تا آمار آنها را جمع آوری کنیم و هزینه را به آنها برگردانیم. حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های غیر دولتی بوده‌اند که اجاره دادند و صندوق رفاه به این دانشجویان کمک می‌کند تا آنها متضرر نشوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجتبی صدیقی دانشگاه ها خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت