Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به این که در حال حاضر در حوزه شهرک ها حدود هزار طرح صنعتی نیمه تمام داریم گفت: متاسفانه در استان تهران نزدیک به ۱۲۰۰ مگاوات کمبود برق و هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

صابر پرنیان مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: خوشحال هستیم که یک فضایی در راستای مبارزه با فساد و شفافیت در قوه قضائیه به وجود آمده است و بدانیم که پرچمدار مبارزه با فساد خود تولید کنندگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در کشور واقعا یک فضای حمایت از تولید شکل گرفته است که پرچمدار این کار مهم قوه قضائیه است و جای تشکر و قدردانی هم دارد و به نیابت از همه صنعتگران از قوه قضاییه درخواست می کنم که یک بازدیدی از چندین واحد صنعتی و نشست با صنعتگران در سال جهش تولید تشکیل دهند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران گفت: باید نگاه ما به ظرفیت های عظیم داخل کشور باشد و از وابستگی به بیگانگان خودداری کنیم.

وی بیان کرد: در استان تهران بدون اینکه دولت یک ریال سرمایه گذاری و هزینه کند بستری را آماده کرده ایم که باعث ایجاد شغل در شهرک ها شده است که می تواند به یک میلیون شغل هم در آینده برسد.

پرنیان عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه شهرک ها حدود هزار طرح صنعتی نیمه تمام داریم که امیدوار هستیم به بهره برداری برسد و این در واقع یک انقلابی در شهرک های صنعتی نسبت به سال گذشته به وجود آورده است.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته در ماه های فروردین و اردیبهشت فقط یک طرح صنعتی سرمایه گذاری قرارداد بسته بودیم اما در دو ماهه اول سال علیرغم ویروس کرونا و آن  محدود ها و تعطیلات، ۱۸۶ طرح سرمایه گذاری آمدند و عهد قرار داد بستیم که سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: منشا این حرکت بزرگ نشأت گرفته از بستر حمایت از تولید، گفتمان مشترک و اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است و مشخص است که در کشور این بستر سازی ها فراهم است.

پرنیان افزود: ماده ۱۱ قانون کار ظالمانه ترین قانون در حق تولید است بطور مثال یک واحد تولیدی ۲۰ سال قبل در تهران آمده و می خواهد فلان محصول را تولید و در کنار می خواهد وام بگیرد و  آن ماشین آلات روز را هم بروز کند، وقتی ماشین آلات بروز شود آن وقت است که کیفیت آن محصول هم بهتر و هم کمیت آن افزایش پیدا می کنند و هم رقابت پذیری آن بهتر می شود چرا که شهرک صنعتی هم مطالبه زیست محیطی دارد و این یک قفل بزرگی است که امیدواریم این مسئله آسیب شناسی شود و به یک جمع بندی امید بخش برسیم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران گفت: مردم منتظر ما نمی مانند تا بستر ایجاد کنیم متاسفانه بر اساس برآوردهای که انجام شده روزانه بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ کارگاه غیرمجاز در تهران ساخته می شود.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران بیان کرد: بحث اجرا شدن ماده ۵۴ قانون احکام و ماده ۸۱ قانون الحاق بخش کودکان کار را داریم  که ما می خواهیم اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون تاکید کرده است که واحدهای صنعتی نباید از لحاظ زیر ساختی مشکل داشته باشد و امروز می‌بینیم همین صنایع کوچک بوده که تحریم ها پشت سر بگذارد و آن را شکست دهد.

پرنیان ادامه داد: در همین شهرک صنعتی عباس آباد با توجه با اینکه اشتغال زیادی در این شهرک وجود دارد ساعت ۱۱ صبح که می شود آب و حتی این شهرک قطع می‌شود.متاسفانه در استان تهران نزدیک به ۱۲۰۰ مگاوات کمبود برق و هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

پرنیان یادآوری کرد: از سال ۷۰ برخی زمین ها در شهرک های صنعتی بلا تکلیف ماندند و هر کس در این فرصت شش ماهه زمین خودش را نسازد و به بهره برداری نرساند ما آن زمین ها را فسخ می کنیم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران تصریح کرد: در شهرک صنعتی جای این نیست که عده ای زمین بخرید و آن را بعد از ۱۰ سال دیگر که گران شد بفروشد و ما در این زمینه بصورت انقلابی ورود پیدا کرده ایم که شاهد چنین مواردی نباشیم.

وی در پایان گفت: امسال ۴۰۰ طرح صنعتی که راکت شده است و لیست های آن هم مشخص شده آماده کرده ایم که در همین چند ماه آینده به بازرسی استانداری تهران ارائه کرده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران آب تهران قوه قضاییه استان تهران آب شهرک های صنعتی قوه قضاییه تهران سرمایه گذاری شهرک ها طرح صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی

فرشاد مقیمی ضمن بیان اینکه آب یکی از دغدغه های اصلی و اساسی صنایع در استان هایی مانند سمنان است، ابراز کرد: راهکارهایی مانند بارچاخی و استفاده از پساب برای صنایع در اولویت و دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار متر مکعب پساب شهری برای استفاده صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی خریداری شده است، افزود: چنین برنامه ای در سمنان نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت همچنین با بیان اینکه ر برخی از شهرک‌ها ممکن است بازچرخانی پساب، ظرفیت تأمین آب مورد نیاز را نداشته باشد که تأمین آب به روش‌های دیگر در دستور کار است‌، گفت: در برخی از نقاط به دلیل فاصله زیاد محل تأمین تا شهرک صنعتی روی توسعه خطوط انتقال کار کرده‌ایم.‌

مقیمی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین مدل مشارکتی برای ورود و سرمایه‌گذاری مردم به حوزه تأمین زیرساخت‌های آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم، بیان کرد: تحقق مشارکت مردم در امر تولید که شعار سال است را عملی و اجرایی کرده و زمینه حضور مردم در سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم می‌آوریم.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی