Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@05:39:49 GMT

ساخت و نصب «زیرسیگاری شهری» با مواد بازیافتی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۴۲۱۰

ساخت و نصب «زیرسیگاری شهری» با مواد بازیافتی

 به گفته رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۲، این کار با هدف جلب مشارکت شهروندان در پاکیزه‌سازی محیط انجام شده است. «علی پارسایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «تهیه کاردستی از دوریختنی‌ها چند سالی است که درسراهای محله انجام می‌شود. این کار به شکوفایی خلاقیت شهروندان کمک می‌کند. در طرح جمع‌آوری فیلتر سیگار از شهروندان خواستیم با استفاده از مواد بازیافتی مانند بطری نوشابه، ظرفی برای جمع‌آوری فیلترهای سیگار تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او ادامه داد: «شهروندان پس از مصرف سیگار، فیلتر انتهایی را داخل معابر رها می‌کنند و وجود فیلتر در معابر عمومی زیبایی بصری را از بین می‌برد. بنابراین با انجام این کار زمینه را برای مشارکت شهروندان در زیباسازی و پاکسازی محیط پیرامون خود فراهم کردیم. »

به گفته پارسایی ُ،این کار توسط مسئولان خانه سلامت‌سراهای محله ناحیه ۲ انجام شده است: «برای نصب ظروف، مکان‌های پر تردد شهروندان از جمله ایستگاه‌های بی. آر. تی و خیابان‌های انقلاب و دکتر قریب، شناسایی و این کار انجام شد. » رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۲ در ادامه به نصب شعار کنار این ظروف هم اشاره و عنوان کرد: «قصد نداریم با این کار شهروندان را به استعمال دخانیات ترغیب کنیم. بلکه با نصب شعارهایی از جمله «سیگار عامل اصلی انتقال ویروس کروناست» تلاش کردیم مردم را با مضرات دخانیات آشنا کنیم. » شهروندان نیز از این طرح استقبال کردند. «اکبر امیدیان» با ابراز رضایت از چنین طرحی به خبرنگار ما گفت: «انجام همین کارهای ساده کوچک نشان می‌دهد مدیران شهری به نظافت شهر اهمیت می‌دهند. بنابراین شهروندان هم موظف می‌شوند به سهم خود قدمی در پاکیزگی شهر بردارند. »  

ژمسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی خیابان انقلاب هم برای نخستین بار است که چنین ظروفی را می‌بینند. «رضا اصغری» پس از انداختن فیلتر سیگارش به داخل ظرف نصب‌شده، گفت: «به ندرت پیش می‌آید فیلتر سیگار را داخل سطل زباله بیندازم. البته به نظر اکثر افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، همین کار را انجام می‌دهند. امروز وقتی این ظرف را دیدم، ترجیح دادم به جای انداختن فیلتر روی زمین، آن را داخل ظرف بیندازم. انجام چنین کارهایی خوب است، اما زمان می‌خواهد تا به چنین کارهای خوبی خو بگیریم. »
 

کد خبر 520891 برچسب‌ها محله كروناويروس بازیافت همشهری محله منطقه ۶ دخانیات - سیگار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله كروناويروس بازیافت همشهری محله منطقه ۶ دخانیات سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ خرده فروش مواد مخدر در بجنورد دستگیر شدند 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمد گل محمدزاده گفت: در پی تشدید اجرای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهر بجنورد و در پی اعلام نارضایتی شهروندان ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان محل فعالیت ۳ نفر خرده فروش را در حاشیه شهر شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی این اشخاص را دستگیر و از آنها مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با فعالیت خرده فروشان بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • بازپس‌گیری فضای شهری از خودروها به نفع شهروندان به سبک بارسلون
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • ۳ خرده فروش مواد مخدر در بجنورد دستگیر شدند 
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد