Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@02:04:52 GMT

بازرگان کلمبیایی در راه ایران بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۴۲۱۸

ساعت24-بازداشت این بازرگان چند هفته پس از ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا انجام شده است.

الکس ساب موران، بازرگان کلمبیایی که تصور می‌شود رابطه نزدیکی با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دارد، در کشور دماغه سبز بازداشت شده است. دماغه سبز مجمع‌الجزایری کوچک در غرب آفریقا است.

گفته شده که آقای ساب با هواپیمای شخصی خود راهی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته دادگستری آمریکا با طرح اتهام پولشویی و فساد علیه این بازرگان کلمبیایی اعلام جرم کرد.

وزارت خارجه ونزوئلا بازداشت آقای ساب را "غیرقانونی و خودسرانه" خوانده و گفته او در تامین غذا، دارو و نیازهای ضروری به دولت کمک‌ می‌کرده است.

بازداشت این بازرگان چند هفته پس از ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا انجام شده است.

منابع آمریکایی می‌گویند ونزوئلا بهای سوخت دریافتی از ایران را با طلا می‌پردازد. چندی پیش گزارش‌هایی از درخواست ونزوئلا برای انتقال ذخایر شمش‌های طلایش در بانک‌های خارجی منتشر شد.

سفیر ایران در کاراکاس معامله سوخت با طلا را تکذیب کرده است.

هم ایران و هم ونزئلا تحت تحریم‌های یکجانبه آمریکا هستند و انتقال سوخت از ایران به ونزوئلا، که با همراهی کشتی‌های نظامی ونزوئلا با نفتکش‌های ایرانی انجام شد، از طرف مقام‌های دو کشور به عنوان دستاوردی مهم ستایش شد.

افتاب

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

وی گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی مأموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونیستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آئین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 6086429

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد