Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگیان عنوان کرد: بیمه تکمیلی و طلایی فرهنگیان به بیمه خاکستری و بلااستفاده تبدیل شده که نیاز به اقدام و توجه دارد.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: اکنون در یک پیچ حساس تاریخی قرار داریم و فرصت هیچ گونه آزمون و خطایی در هیچ حوزه‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالبه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و فرهنگ رسالت ما را به خصوص در بحث آموزش و پرورش بیشتر می‌کند. نگاه به آموزش و پرورش و جایگاه معلم باید تغییر کنند. از بحث این که معلم‌ها زیاد هستند باید به کیفیت کار توجه لازم را داشته باشیم.

وی افزود: امروز دغدغه‌های آموزش و پرورش دغدغه‌های بنیادین هستند. اجرایی شدن سند تحول به صورت دقیق می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند. رتبه بندی و اجرای دقیق و همچنین قانونمند کردن آن و موضوع یکسان سازی نیروها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نهضتی‌ها و حق التدریسی‌ها سال‌های زیادی است که فعال بوده و تجربه کسب کردند به همین جهت باید آزمون و موانع بر سر راه آنها حذف شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعلام عمومی هر ساله افزایش حقوق معلمان در مقابل افزایش حقوق کارمندان به گونه‌ای است که نشان داده می‌شود معلمان حقوق بالایی می گیرند ولی آنها  دچار مشکلاتی در حوزه معیشت هستند. از سوی دیگر بازنشستگان نیز با کمترین دریافتی زندگی کرده و لازم است پاداش آنها در نظر قرار گیرد. توجه به ورزش و سلامتی جسمانی از دیگر موارد مهم است در مدارس باید در نظر باشد.

وی در پایان اضافه کرد: اعمال مدرک دوم فرهنگیان مشکل صندوق فرهنگیان و بیمه تکمیلی و طلایی فرهنگیان که به بیمه خاکستری و بلااستفاده تبدیل شده نیازمند توجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه طلایی فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش این است که فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان با کیفیت باشد.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و عشایری داشته‌اند.

تیرگیر با بیان این که در دو سال گذشته برخی از مدارس عشایری و مرزی را بازسازی نوسازی و احداث کرده‌ایم، اظهار کرد: ما برخی از مدارس کانکسی را به مدارس ثابت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ رو داریم که تعدادی از این مدارس کانکسی هستند. در تلاشیم کانکس‌ها جمع آوری شده و یا به کانکس‌های با کیفیت تبدیل شوند.

گفتنی است که در حال حاضر ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن هستند.

 در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • اجتماع خودجوش فرهنگیان در حمایت از اقدام انقلابی سپاه
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • تقدیر حمایت فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از عملیات وعده صادق
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد