Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انتشارات سوره مهر از امکان بازدید مجازی در نقاط مختلف غرفه سوره مهر و امکان دسترسی به کتاب‌ها خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، آئین افتتاحیه نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر با عنوان «انتهای راهروی ۲۷» صبح امروز ۲۵ خردادماه در حالی در محل انتشارات سوره مهر برگزار شد که پیش از این وعده برپایی این نشست را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داده بودند اما تجمع خبرنگاران و عکاسان در این محل همانند روال سابق بود و جمعیت حاضر در سالن مانع از ایجاد فاصله گذاری‌های اجتماعی لازم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر  با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه کتاب در موعد مقرر اظهار کرد: بزرگترین فرصت و بهترین روزهای کاری ما در ایام نمایشگاه کتاب سال محقق می‌شود و به دلیل این که از اواخر اسفندماه سال گذشته بحث عدم برپایی نمایشگاه کتاب مطرح بود ما بر آن شدیم تا آنچه از نظرمان فضای خوبی برای مخاطبان بود را در فضای مجازی بازسازی کنیم و در اختیار مخاطب قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: مخاطب، مهمترین دغدغه انتشارات سوره مهر است که طی این مدت به نوعی با او فاصله گرفته بود، گرچه سعی کردیم طی این مدت با طرح‌های مختلفی با مخاطب خود ارتباط داشته باشیم اما همچنان علاقمند بودیم تا خاطره خوب نمایشگاه کتاب را برای آنها تداعی کنیم و تمام تلاش ما بر این بوده تا نسخه مجازی این نمایشگاه شبیه به غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب باشد.

قره‌داغی تاکید کرد: در واقع شکل و شمایل سه بعدی این نمایشگاه شبیه غرفه اصلی ما است و ما به نوعی یک تور مجازی را ترتیب دادیم که مخاطب بتواند در فضای غرفه قدم بزند، کتاب‌های مورد نظرش را ببیند و حتی این امکان فراهم شده که به ابعاد کتاب، طرح جلد و مشخصات آن همچون بخش درباره نویسنده، قیمت و ... دسترسی داشته باشد و به راحتی آن را مشاهده کند.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر تأکید کرد: قطعاً این اولین تجربه ما به این شکل در سوره مهر است و خالی از ایراد نیست و در خلال برگزاری این نمایشگاه از مخاطبان خود می‌خواهیم تا ما را راهنمایی کنند و نظراتشان را در اختیار ما قرار دهند.  

قره‌داغی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث حضور نویسندگان در ایام نمایشگاه بود که مخاطبان می‌توانستند با آنها دیدار و گفت‌وگو کنند. در غرفه مجازی سوره مهر که به مدت دو هفته از ۲۵ خردادماه الی ۸ تیر برگزار می‌شود، هر شب میزبان یک یا دو نویسنده خواهیم بود که این گفت‌وگو به شکل زنده از صفحه اینستاگرام سوره مهر و در غرفه اصلی مجازی سوره مهر پخش خواهد شد. این گفت‌وگوها در آرشیو به شکل روزانه قابل دسترس است.

وی با اشاره به امکان امضای کتاب توسط نویسندگان گفت: جشن امضای آثار توسط نویسندگان همیشه یکی از بخش‌های پرمخاطب بوده است که نویسندگان با ما همراهی کردند و هر روز یک یا چند نویسنده کتاب‌هایشان را امضا می‌کنند و اگر همان روز مخاطبی آن کتاب را سفارش دهد نسخه امضا شده را تحویل خواهد گرفت.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای برپایی این غرفه مجازی یادآور شد: علاوه بر بازسازی فضای نمایشگاه و خرید آثار ما یک تخفیف ویژه هم برای مخاطبانمان در نظر گرفته‌ایم. با توجه به این که امسال هزینه برپایی نمایشگاه به صورت فیزیکی وجود نداشت تخفیف ویژه ۲۵ درصدی را لحاظ کردیم که بالاترین میزان تخفیف در تاریخ نشر سوره مهر بوده است، همچنین ارسال رایگان کتاب برای مخاطبان تهران و سایر استان‌ها نیز اتفاق مثبت دیگری است که آن را نیز در نظر گرفته‌ایم.

قره داغی در ادامه عنوان کرد: مخاطبان در این غرفه مجازی حس خوب نمایشگاه کتاب را خواهند داشت و همانطور که در نمایشگاه سالانه با هر خریدی هدیه ای هم به خریداران اهداء می شد در این غرفه نیز این هدیه را تدارک دیده و همراه کتاب های خریداری شده برای فرد ارسال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هدف این است که ارتباط مخاطب و نویسنده و فضای نشر و حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی بیش از گذشته تقویت شود و بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و تجربه‌ای نو رقم بزنیم و آن را گسترش دهیم. اگر تجربه موفقی داشته باشیم می‌توان با همکاری دیگر ناشران آن را به خوبی گسترش داد.

وی متذکر شد: امسال با ۲ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داریم و امیدواریم با همکاری سایر ناشران و بخش‌های تخصصی و کودک و نوجوان کارهای شاخصی انجام دهیم. امروز از ساعت ۱۵ شرایط حضور در این غرفه از طریق شبکه‌های مجازی سوره و سایت اطلاع رسانی می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

در ادامه این مراسم از نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر با عنوان «انتهای راهروی ۲۷» رونمایی شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل انتشارات سوره مهر نمایشگاه کتاب قره داغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» برای اعلام حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به پنل کاربری خود در سامانه V.bazarketab.ir مراجعه و در بخش طرح‌های فروش، پس از مطالعه قوانین و مقررات حضور و تایید آیین‌نامه نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام کنند.

حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه منوط به تایید نهایی درخواست‌ها از سوی مدیر سامانه است و نتیجه نهایی بررسی درخواست‌ها در پنل کاربری کتابفروشی‌ها قابل مشاهده است.

به کتابفروشی‌هایی که حضورشان در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تایید شده است برای بارگذاری نهایی محصولات فروشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی