Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سرلشکر سید یحیی صفوی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سردار سلیمانی در نشست هم اندیشی با مسئولان ۲۳ پژوهشگاه، پژوهشکده و معاونت های پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ تهران اظهار کرد: ایجاد ظرفیت لازم برای برای استفاده از توانمندی‌ها و تجارب فرماندهان و اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه دفاعی و امنیتی و علوم انسانی، جلب مشارکت و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور به منظور رشد و ارتقای سطح فعالیت‌­ها و تهیه و تدوین متون پژوهشی، راه اندازی شبکه جامع پژوهشگران دفاع مقدس و تهیه محتوای دوره دکتری پژوهش‌محور مطالعات راهبردی دفاع مقدس و سایر حوزه­های مرتبط با مأموریت پژوهشگاه از اهداف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ مرجعیت علمی، مشارکت در نظریه پردازی و انجام پژوهش های سطح راهبردی برای تبیین واقعیت ها و رفع شبهات و ابهامات راهبردی در خصوص ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، نقش آفرینی در جبهه مقاومت، مقابله با تهدیدات امنیتی مسلحانه و غیرمسلحانه  و احصای دستاوردها و تجارب راهبردی حاصل در حوزه های مختلف دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، در سطح ملی و نیروهای مسلح از جمله مأموریت های این پژوهشگاه است که توسط ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تهیه و تدوین دایره المعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی را از مأموریت های این پژوهشگاه عنوان کرد و افزود: ساماندهی مرکز دایرة‌‌المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی و ایجاد بانک اطلاعاتی و به‌روزرسانی تارنمای دایرة‌‌المعارف، مدخل‌یابی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی و جبهۀ مقاومت (حدود ۶ هزار مدخل) و تهیه و تدوین جلد اول دایرة‌‌المعارف ملی دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی است که در مرکز دایره المعارف پژوهشگاه پیگیری و اجرا می شود.

وی افزود: ایجاد ظرفیت لازم برای برای استفاده از توانمندی ها و تجارب فرماندهان و اساتید دانشگاهها و پژوهشگاهها در حوزه دفاعی و امنیتی و علوم انسانی، جلب مشارکت و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور به منظور رشد و ارتقای سطح فعالیت‌­ها و تهیه و تدوین متون پژوهشی، راه‌­اندازی شبکه جامع پژوهشگران دفاع مقدس و تهیه محتوای دوره دکتری پژوهش‌محور مطالعات راهبردی دفاع مقدس و سایر حوزه­های مرتبط با مأموریت پژوهشگاه از اهداف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

 سرلشکر صفوی بیان کرد: هیئت امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور  فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر دفاع، فرمانده ناجا، وزیر علوم و برخی از معاونین ستادکل تشکیل شده است و این پژوهشگاه به لحاظ سلسله مراتب به صورت مستقیم زیر نظر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: این پژوهشگاه برای تحقق اهداف و مأموریت های خود چهار پژوهشکده به نام های پژوهشکده دفاع مقدس، پژوهشکده جبهه مقاومت، پژوهشکدۀ امنیت داخلی (امنیتی غیرمسلحانه)، پژوهشکدۀ جنگ‌های نامنظم و توسعۀ پدافند داخلی (امنیتی مسلحانه) و مرکز دایرة‌المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی را ایجاد کرده و بیش از ۴۵ عنوان پژوهشی در این پژوهشگاه در حال تحقیق و پژوهش است.

وی برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس را از دیگر برنامه این این پژوهشگاه در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد و گفت: همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاهها  و مراکز علمی، سازمان های کشوری و لشکری، در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۹ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این نشست هم اندیشی را بسترسازی برای تعاملات سازنده پژوهشی بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سایر مؤسسات علمی و پژوهشی عنوان کرد و افزود: بهره گیری از تجارب و ظرفیت های علمی و پژوهشی و آشنایی با فعالیت های پژوهشی مؤسسات علمی و پژوهشگاهها، برقراری تعامل، همکاری و مشارکت راهبردی و تبیین آموزه ها و معارف والای انقلاب اسلامی و انعقاد تفاهم نامه همکاری و احصای تجارب علمی و پژوهشی در سطح راهبردی از اهداف برگزاری این نشست هم اندیشی است.

در ادامه این نشست مسئولان پژوهشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی نقطه نظرات خود را پیرامون همکاری های علمی، انجام پروژه های مشترک و انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی بیان کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سرلشکر صفوی امنیتی انقلاب اسلامی دفاعی و امنیتی علمی و پژوهشی قاسم سلیمانی نیروهای مسلح تهیه و تدوین دفاع مقدس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی زلفی گل در جمع شورای معاونان سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بر اساس یک مطالعه تطبیقی و توسط موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نحوه تالیف کتاب درسی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: کتابی که بر اساس این آیین‌نامه تالیف شده باشد و علاوه بر ارزش بالای علمی به امیدآفرینی و هویت دینی و ملی ما هم توجه کرده و دارای ویژگی‌های خاص علمی ترویجی باشد حتی نسبت به مقاله هم امتیاز بیشتری در پژوهانه و جهش علمی می‌گیرد.

برنامه‌های تحولی وزارت علوم در دولت سیزدهم

وزیر علوم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۵ مورد برنامه تحولی در وزارت علوم انجام شد که ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، ایجاد صندوق عتف و افزایش قابل توجه مجلات علمی و پژوهشی ایرانی در نمایه‌های بین المللی از جمله این اقدامات مهم بود.
وی افزود: تاسیس معاونت فناوری و نوآوری که در راستای شتاب بخشیدن به فعالیت پارک‌های علم و فناوری صورت گرفت اقدام بزرگی بود و تعریف ساختار آن و راه اندازی پست‌های سازمانی آن نیازمند پیگیری‌های متعدد از سازمان اداری و استخدامی بود.
زلفی گل تشکیل صندوق عتف را از دیگر اقدامات وزارت علوم دانست که باعث تجمیع بودجه پژوهشی شورای عالی عتف شد و ۶۰ درصد اعتبار پژوهشی شرکت‌های دولتی در این صندوق تجمیع شد که رقم خوبی است و به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: در حالی که قبل از دولت سیزدهم ۱۰۱ مجله علمی نمایه بین المللی داشت در دو سال اخیر توانستیم ۶۷ مجله را نمایه کنیم که اقدام مهمی در راستای مرجعیت علمی بود.
وزیر علوم ایجاد سامانه نان را اقدام مهم دیگری ذکر کرد که باعث ایجاد ارتیاط بین نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها شد به نحوی که نیاز‌های پژوهشی کشور در این سامانه ثبت و اساتید و دانشجویان بر اساس آن طرح پژوهشی و پایان نامه تعریف می‌کنند و هم اکنون ۱۵۰۰۰ نیاز در آن ثبت شده است.
زلفی‌گل اظهار داشت: برای اولین بار و در قالب سامانه نان به اسانید این فرصت داده شد تا از میان دانشجویان اساتید درخشان بدون دخالت سازمان سنجش و آزمون سراسری دانشجو پذیرش کنند.
وی افزود: سامانه دانا نیاز در این دولت به بهره برداری رسید که سوابق علمی تمام اعضای هیئت علمی و محققان در آن درج می‌شود تا سازمان‌ها و صنایع به راحتی بتوانند محقق مورد نیاز خودرا پیدا کنند و تکمیل رزومه در این سامانه برای اساتید امتیاز ویژه دارد.
وزیر علوم تعریف ۶۰ پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی را از دیگر برنامه‌های تحولی وزارت علوم نام برد و گفت: قبلا تعداد پایه‌های تشویقی بین ۵ الی ۷ پایه بود.
وی اخذ مجوز از مقام معظم رهبری برای اعطای امریه سربازی به دانش آموختگان دکتری، تدوین آیین نامه پژوهشگر مستقل و برگزاری دوره‌های دستیار فناوری در پارک‌های علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های تحولی وزارت علوم اعلام کرد.
زلفی‌گل این که با پیگیری وزارت و سازمان برنامه و بودجه موفق شدیم در قانون مصوب مجلس ۱۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها را به پژوهش و ۵ درصد را به فرهنگ اختصاص دهیم، اقدام تحولی بود و باعث رشد و رونق در این حوزه‌ها خواهد شد.
گفتنی است ؛ پیش از سخنرانی وزیر علوم، مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید و سایر حاضران نشست، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش روی حوزه تخصصی خود در این سازمان ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس