Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: روسیه تلاش می‌کند مانع از آن شود که ایالات متحده آنچه از توافق هسته‌ای با ایران باقی مانده است را از بین برد. در همین رابطه، سرگئی لائوروف، نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، نوشته و از او خواست مانع از آن شود که آمریکایی‌ها از مکانیسم بازگشت تحریم‌های قاطع و شدید علیه ایران، استفاده کنند.
به گزارش خرداد، انتخاب به نقل از روسیه روسیا الیوم ،ایلینا تشیرنینکو در روزنامه روسی «کومیر سانت»، به تلاش دیپلماتیک روسیه برای جلوگیری از بازگشت تحریم‌های شدید علیه ایران، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مقاله‌ای با این موضوع می‌نویسد: روسیه تلاش می‌کند مانع از آن شود که ایالات متحده آنچه از توافق هسته‌ای با ایران باقی مانده است را از بین برد. در همین رابطه، سرگئی لائوروف، نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، نوشته و از او خواست مانع از آن شود که آمریکایی‌ها از مکانیسم بازگشت تحریم‌های قاطع و شدید علیه ایران، استفاده کنند.
 در ادامه این مطلب آمده است: به عقیده وزیر خارجه روسیه، آمریکایی‌ها حق چنین کاری ندارند، به این دلیل که خود از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدند. اما ایالات متحده موافق این مساله نیست و طرحی را به شورای امنیت ارائه داده است که براساس آن، ممنوعیت فروش سلاح به ایران، تمدید می‌شود و در صورتی که روسیه به این مساله اعتراض کند، آمریکایی‌ها تمام تحریم‌های بین المللی سابق علیه ایران را باز می‌گردانند.
منطق طرف آمریکایی به این ترتیب است: درست است که ایالات متحده از توافق هسته‌ای خارج شده، اما هنوز در اقدامات سازمان ملل نقش دارد و می‌تواند با استفاده از این نقش خود، تمام بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ را به کار گیرد.
به همین دلیل، برای روسیه و دیگر اعضای برجام، یعنی فرانسه، آلمان، چین و بریتانیا، آسان نیست که بخواهند مانع از اجرای نقشه آمریکا شوند.
در آینده، بسیاری روی موضعی تکیه می‌کنند که هم پیمانان اروپایی ایالات متحده آن را اتخاذ کنند. از یک سو، اروپایی‌ها مسئولان ایرانی را متهم به بر هم زدن استقرار و آرامش منطقه می‌کنند و از سوی دیگر، اروپایی‌ها نگرانند در صورتی که ممنوعیت فروش سلاح به ایران تمدید شده یا تحریم‌های بین المللی علیه آن بازگردد، جاسوسان خارجی توسط ایران از این کشور دور شده و اقدام به ساخت بمب اتمی کند. در هر صورت، دولت‌های اروپایی به ناچار باید موضع خود را در آینده‌ای نزدیک مشخص کنند: اول در مورد موافقت یا عدم موافقت با تصمیم امریکا برای تمدید ممنوعیت فروش سلاح به ایران و سپس زمانی که ایالات متحده تلاش می‌کند ساز و کار قطعنامه ۲۲۳۱ را اجرا کند. با توجه به اینکه به احتمال زیاد دولت‌های اروپایی در مورد نکته اول به نفع آمریکا رأی می‌دهند، نبود اجماع نظر در مورد نکته دوم، یعنی قطعنامه ۲۲۳۱، عملا به معنای فروپاشی کامل توافق هسته‌ای است. برچسب ها: روسیه ، برجام ، اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: روسیه برجام اروپا مانع از آن شود توافق هسته ای ایالات متحده آمریکایی ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد