Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@22:53:37 GMT

غذا خوردن قبل از خواب موجب اضافه وزن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۴۵۹۳

غذا خوردن قبل از خواب موجب اضافه وزن می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز، این اضافه وزن به این دلیل است که متابولیسم کُند می‌شود، در حالیکه قندخون و سایر مواد شیمیایی دخیل در اضافه وزن و دیابت نوع ۲، تقویت می‌شوند.

دکتر «جاناتان جون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نه تنها آنچه که می‌خورید، بلکه زمان غذاخوردن هم فاکتور مهمی در افزایش مشکلاتی نظیر چاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مطالعه، از ۲۰ فرد سالم خواسته شد تا در ساعت ۶ عصر یا ۱۰ شب غذا بخورند. غذا هر دو گروه هم مشابه بود. هر دو گروه ساعت ۱۱ شب به رختخواب رفته و ساعت ۷ صبح بیدار شدند.

در طول مطالعه، نمونه خونی شرکت کنندگان هر ساعت گرفته شد و مطالعات خواب نیز انجام شد.

نتایج نشان داد شام دیرهنگام موجب افزایش قندخون و کاهش روند چربی سوزی می‌شود.

به طورمیانگین، حداکثر میزان قندخون بعد از صرف شام دیرهنگام در مقایسه با زود شام خوردن، حدود ۱۸ درصد بالاتر است. همچنین میزان چربی سوزی حدود ۱۰ درصد کمتر است.

به گفته محققان، این تأثیرات حتی در افراد چاق یا مبتلا به دیابت بیشتر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چاقی اضافه وزن غذاخوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 را رصد کنید

خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 بیست‌ونهم فروردین از ساعت 19:35 تا 00:03 قابل رصد خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 چهارشنبه -بیست‌ونهم فروردین‌- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد، این خوشه ستاره‌ای از اصفهان تمام شب قابل مشاهده است، حوالی ساعت ۱۹:۳۵ حدود ۳۳ درجه بالاتر از افق شرقی قابل مشاهده خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۰۳ حدود ۸۵ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۴:۲۸ نیز از دسترس خارج می‌شود.

رصد خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 در زاویه ۲۸ درجه و ۲۲ دقیقه شمالی از نیمکره شمالی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار جنوبی قابل مشاهده نیست، این خوشه ستاره‌ای در قدر ۶.۳ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 745342

دیگر خبرها

  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • لغو در حدود ۳۰۰ پرواز در فرودگاه دبی در پی سیل
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 را رصد کنید
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود