Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۸ هزار تن پسته به ارزش ۶۵ میلیون دلار از زرندیه استان مرکزی صادر شد؛ تسریع در روند راه‌اندازی پایانه گل و پسته در استان مرکزی خبر داد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید جعفری کرهرودی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه توسعه صادرات استان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار داشت: در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان موضوعات و مباحث مربوط به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های صادراتی استان مطرح و قرار شد که با تمرکز بر توافقنامه اخیر با کشورهای اوراسیا، آشنایی بیشتری را بین صادرکنندگان و تشکل‌هایی که در این حوزه فعال هستند با راهکارهای مربوط به تجارت در این حوزه و استفاده بیشتر از ظرفیت صادرات در حوزه اوراسیا ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله بعد مصوباتی داشتیم در رابطه با تسهیل در کار پایانه‌های صادراتی استان از جمله پایانه گل و گیاه و پایانه مربوط به صادرات پسته که ان‌شاءالله فعالیت این پایانه‌ها هم به شکل قوی پیگیری شود و به مرحله بهره‌برداری برسند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های صنعت و معدن برای افزایش سهم استان در بازارهای صادراتی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، شرایط تحریمی و آسیب‌های ناشی از کرونا برای توسعه و تحریک بازار هیچ چاره‌ای جز توسعه صادرات نداریم و این محقق نمی‌شود جز اینکه بخش صادرات را در صنعت و حوزه‌های تجاری استان فعال کنیم.

نخستین محموله‌های دریایی ایران در کویت تخلیه شد؛ ورود 28 شناور صادراتی به بندر کویتاز گوشه و کنار آذربایجان شرقی| گشت‌زنی بالگرد هلال احمر در جنگل‌های ارسباران‌‌ / سهم صادرات کالاهای کشاورزیرادیو| روزهای پر رونق صادرات کالاهای یخچالی در هرمزگان

جعفری کرهرودی تصریح کرد: بنابراین وزارت صنعت و معدن برنامه‌هایی دارد که این تسهیل‌گری را در حوزه صادرات انجام دهد از جمله اینکه با توجه به توافقنامه اخیر در حوزه اوراسیا قوی‌تر وارد شویم.

وی بیان کرد: از این رو باید امر صادرات شرکت‌ها را تسهیل و موانع بر سر راه آنها را برطرف کنیم به نحوی که شرکت‌ها بتوانند به صورت موفق از بازارهای صادراتی استفاده کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: با توجه به گزارشی که نماینده تعاونی بهره‌برداران پسته زرندیه اعلام کردند سال گذشته حدود 12 هزار تن پسته برداشت شده که 8 هزار تن از آن به ارزش حدود 65 میلیون دلار را صادر کرده‌اند، البته به لحاظ مهیا نبودن این پایانه، صادرات از استان دیگری انجام شده که امیدواریم سال آینده این صادرات از محل خود استان انجام شود.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در سال گذشته ارزش مجموع معاملات کرمانشاهیان در بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد بهمن امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که بعد از چندین سال برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه صورت گرفته، گفت: سال گذشته بعد از ۱۵ سال شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان در بازار سرمایه بوده‌ایم.

وی این شرکت‌ها را شامل ذوب آهن بیستون، مانیزان و یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: به علاوه سال گذشته برای اولین بار شاهد پذیره‌نویسی و تأمین مالی شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بودیم.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند ۹ شرکت شامل پنج شرکت در بورس، سه شرکت در فرابورس و یک شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه پیگیری برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه در سال جاری نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال حداقل دو شرکت کرمانشاه را در بورس پذیرش کنیم و دو شرکت پروژه نیز از طریق پذیره‌نویسی در بازار سرمایه تأمین مالی شود.

بهمن اظهار کرد: به علاوه در تلاشیم امسال با اقداماتی که صورت گرفته، طرح‌های کوچک کرمانشاه بتوانند از سکوی تأمین مالی استفاده کنند.

معاملات ۸۰۰۰ میلیاردی کرمانشاهیان در بازار سرمایه در سال گذشته

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات بازار سرمایه کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: در این سال ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر بورس کرمانشاه این میزان کاهش ارزش معاملات را با توجه به شرایط بازار طبیعی دانست و ادامه داد: از این میزان معاملات پنج هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فروش و سه هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرید بود.

وی همچنین از ایجاد ۷۸ هزار کد معاملاتی جدید در سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموع کدهای معاملاتی کرمانشاه در حال حاضر به یک میلیون و ۳۹۰ هزار کد رسیده است.

کد خبر 745293

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه