Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی امروز در شهرستان سیرجان برگزار می شود.

"کاظم حسین زاده" با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۸ هزار متر گلیم در شهرستان سیرجان تولید می شود، اظهار کرد: صادرات گلیم از استان کرمان بیشتر به صورت چمدانی انجام می گیرد که باید با ایجاد زنجیره ارزش، شرایط صادرات این محصول را از طریق گمرکات استان فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده با بیان اینکه شهرستان سیرجان دارای بیش از ۱۷ هزار بافنده گلیم است، تصریح کرد: دلیلی که سیرجان نام جهانی را به خود اختصاص داده اصالت، تاریخچه و پویایی هنر گلیم بافی این شهر است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: برای تکمیل زنجیره تولید گلیم بافی در شهرستان نیاز به سرمایه گذاری در خصوص ایجاد کارگاههای تولیدی ریسندگی و رنگرزی و همچنین کارگاههای خدمات پس از تولید(شستشو، کز دادن، دوگره کردن، دارکشی، چرم زنی و ....) داریم.

حسین زاده به آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی که به مناسبت این هفته و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه برگزار می شود، افزود: با توجه به اینکه شهر سیرجان در سال ۹۶ به عنوان اولین شهر جهانی گلیم در شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید، هرساله در هفته صنایع دستی برنامه های متنوعی در آن برگزار می شود.

وی به برنامه های این آیین که با همکاری باشگاه فرهنگی و ورزشی گل گهر و دبیرخانه شهر جهانی گلیم برگزار می شود، اشاره و خاطرنشان کرد: اهدای پیراهن باشگاه گل‌گهر به دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (که عنوان شهر جهانی گلیم بر روی آن نقش بسته است)، تجلیل از بافندگان نمونه شهر سیرجان و امضای تفاهم نامه همکاری بین باشگاه گل گهر و دبیرخانه شهرجهانی گلیم و ... از مهمترین برنامه های آیین مذکور خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز جهانی صنایع دستی استانی فرهنگی و هنری جهانی صنایع دستی برگزار می شود جهانی گلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیرو‌های مسلح اردبیل در روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل آیین رژه روز ارتش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، اعضای شورای تامین و فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا در میدان ارتش اردبیل برگزار شد.
در این آیین نیرو‌های مسلح مستقر در اردبیل به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
نواختن مارش نظامی توسط رزم نوازان نیرو‌های مسلح و رژه یگان‌های منتخب نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه و تمثال مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این آیین بود.
نیرو‌های مسلح مستقر در دیگر شهرستان‌های استان اردبیل نیز به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۸ با صدور پیامی ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند و به همین مناسبت هر سال برای بزرگداشت حماسه‌آفرینی دلاورمردان نیروی زمینی ارتش، رژه نیرو‌های مسلح در نقاط مختلف کشور از جمله استان اردبیل برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • رژه نیرو‌های مسلح اردبیل در روز ارتش
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • ۴۷ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع دستی ساوه پرداخت شد