Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سومین ​جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۲۱ متهم دیگر این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه ضمن اعلام برگزاری جلسه دادگاه به صورت علنی از متهم طبری خواست در جایگاه حاضر شود.

 متهم طبری اظهار کرد: مطالب خود را در جلسه قبل گفته‌ام و وکیلم بقیه مباحث را بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی بابایی گفت: امروز دفاعیات وکیل شما نیز استماع می‌شود، یکی از اتهامات شما در اراضی کلاک، پولشویی از طریق ۴۲ میلیارد ریال به آقای مشایخ برای خرید سهام است، آیا قبول دارید؟

متهم مدعی شد: خیر قبول ندارم و تکذیب می‌کنم.

قاضی بابایی بیان کرد: این ادعای شماست، چرا که صندوق امانات که اسناد داخل آن بوده باز و صورتجلسه شده و در پرونده موجود است.

متهم طبری مدعی شد:  طی ۱۰ سال گذشته وجوهی بین من و مشایخ تبادل شده که مربوط به کارهای ساخت و ساز است، مشایخ هیچ پرونده‌ای در دادگستری نداشته و ادعایی نیز درباره لواسان ندارد، در مورد وکالت سهام هم بی‌خبرم.

نماینده دادستان در ادامه پاسخ داد: کدام منطق اقتصادی این حجم سهم را به نام شخص دیگری بدون اطلاع وی توجیه می‌نماید؟

متهم طبری گفت: مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۰ طی یک نامه به مشایخ پرداخت کردم و مقرر شد مابقی پول را یک واحد آپارتمان در برج روما برای مشایخ خریداری کنم که البته دو واحد خریدم. سهام برای نجفی است.

رییس دادگاه گفت: تحت پوشش مشایخ اقدامات را انجام دادید.

متهم طبری پاسخ داد: قبول ندارم.

قاضی بیان کرد: برابر دست‌نوشته در سال ۹۰ و اقاریرتان مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مشایخ گرفتید که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را طی دو فقره چک به او برگرداندید، درباره استرداد مبلغ توضیح دهید.

متهم طبری گفت: پول اضافه بود که آن را پس دادم.

قاضی سوال کرد: این پول کجا اضافه آمد.

متهم پاسخ داد: در ساخت و ساز.

رییس دادگاه اظهار کرد: تعداد سهامی که خریداری شده ۴۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۱۶ سهم بوده که مبلغ آن با مبلغی که به مشایخ دادید، مطابقت دارد.

متهم طبری گفت: به کسی نگفتم سهام بخرد و در هیچ دفترخانه‌ای حضور نداشته‌ام که امضا کنم. ما مدارک همدیگر را داشتیم.

قاضی گفت: آن نوشته صوری است و سهام به نام شما خریداری شده است.

متهم طبری پاسخ داد: قبول ندارم و در نامه نیز نوشتم که پول را پس می‌دهم.

قاضی با اشاره به اظهارات مشایخ گفت: مشایخ در اظهاراتش گفته زمانی که طبری متوجه شد سازمان بازرسی از ارتباطات من و طبری و حسن (نجفی) پیرامون اراضی کلاک آگاه شده، وجوه استردادی را سهام خریدم و زمانی که طبری متوجه شد، درخواست وکالت نمود و به طبری وکالت دادم.

متهم طبری مدعی شد: اظهارات مشایخ را قبول ندارم.

قاضی بیان کرد: برابر گزارش سازمان اطلاعات سپاه در خصوص بررسی حساب‌های مشایخ واریز کننده مبالغ به حساب شما حسن نجفی از مرتبطان اراضی کلاک بوده است.

وی در ادامه گفت: پولی که مشایخ به من داده بر اساس فعالیتی بود که در کار ساختمانی با یکدیگر انجام می‌دادیم و برای همین هم قراردادی را منعقد کردیم؛ طبق اظهارات اولیه مشایخ موضوع قرارداد ساختمانی اشاره شده است، اما او بعدا حرفش را عوض کرد.

این متهم افزود: دستخطی که من به او گفتم پول را به شما بر می‌گردانم موجود است در همان صندوقی که در اختیار ضابطان پرونده است.

در ادامه قاضی به وی گفت: این ادعای شماست که قراردادتان فی ما بین شما و آقای مشایخ در صندوق وجود داشته است و در زمان بازکردن صندوق، آنچه که شما اکنون ادعا دارید، موجود نیست.

قاضی در ادامه از متهم خواست در مورد مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی توضیح دهد که متهم گفت: این مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

قاضی به وی گفت: اسناد موجود در پرونده نشان می‌دهد علاوه بر مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، زمینی واقع در کریم خان نیز که به صورت صوری به نام مشایخ بوده است به عنوان رشوه بابت زمین کلاک دریافت کرده‌اید، در این باره توضیح دهید؟

متهم پاسخ داد: من در زمین کلاک هیچ نقشی نداشتم و قراردادم با آقای مشایخ موجود است.

قاضی در ادامه به وی گفت: شما مدام به مدارکی که اصلا وجود ندارد، می‌پردازید.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان به فرآیندی از پرونده اشاره کرد و گفت: در جلسه گذشته و در ابتدای سخن آقای طبری، او اذعان داشت قراردادی با نجفی نداشته ولی اکنون چیز دیگری می‌گوید.

در ادامه نماینده دادستان گفت: آقای طبری عنوان می‌کند قراردادشان در صندوق امانات بوده است.

وکیل متهم به میانه حرف نماینده دادستان پرید و گفت که صندوق امانات شکسته شده است که نماینده دادستان به وی تذکر داد و گفت: صندوق امانات شکستنی نیست، در زمان باز شدن صندوق امانات دو نماینده بانک و چند نفر به نمایندگی از دستگاه‌های مسئول حضور داشتند.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نماینده دادستان صندوق امانات اراضی کلاک قبول ندارم متهم طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد

به گزارش صدای ایران،۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب 4 متهم حمله تروریستی مسکو در دادگاه + عکس ها
  • امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست
  • امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به اتهامات اقتصادی و ماجرای قطع 4000 درخت هیرکانی + عکس
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد