Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:44:02 GMT

۲۵۰ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌ای در کرمان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۵۹۳۷

۲۵۰ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌ای در کرمان وجود دارد

عباس سعیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر فعالیت‌های جهادکشاورزی استان کرمان در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان جهش تولید نام گذاری شده، افزایش بهره‌وری است.

وی به کمبود منابع آبی در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کمبود منابع آبی و کاهش کیفیت آب در کرمان مانع افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این استان شده و در راستای اجرای طرح توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخخانه ای و کشت های جایگزین برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقدار تولیدات کشاورزی شمال استان کرمان افزون بر ۲.۵ میلیون تن و حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش این تولیدات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: از بهمن‌ سال گذشته تا پایان هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی این استان به بهره‌ برداری رسیده است.

وی ادامه داد: طرح‌های کشاورزی افتتاح شده از بهمن سال گذشته تاکنون در کرمان برای هزار و ۱۸۶ نفر اشتغال ایجاد ‌و دولت در راستای اجرای این طرح ‌ها ۱۷۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سعیدی اظهار داشت: ۲۴ میلیارد تومان از بهمن سال گذشته تاکنون برای احیا و مرمت قنوات استان کرمان هزینه شده است.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی کرمان از بهمن سال گذشته تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال را اجرا کرده و حدود ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار پروژه‌ آبیاری تحت فشار نیز طی سال گذشته در شمال این استان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده و ۶ هزار هکتار دیگر نیز در چند ماه آینده اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: همچنین کرمان در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در بین استان های کشور رتبه دوم را به دست آورده است.

وی افزود: مبارزه با آفت کرم خراط در ۱۱۰ هکتار از مزارع و باغ های شمال استان کرمان آغاز و مبارزه با آفت سن گندم نیز به پایان رسیده و برای مقابله با ملخ های صحرایی نیز اقدامات خوبی در دست اجرا است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات طی سال گذشته برای خرید تراکتور به کشاورزان استان کرمان پرداخت شده است گفت: یکی از مشکلات ما تحویل ندادن تراکتور بود که در این زمینه مذاکراتی انجام شده و مشکل در حال رفع است.

وی اظهار داشت: همچنین ۴۰ هزار تن گندم درم طی سال گذشته در استان کرمان توسط کارخانه های تولید ماکارانی خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از فروش گندم به کارخانه های مارکارانی در استان کرمان به عنوان اقدامی مطلوب یاد و تصریح کرد: با این شیوه گندم درم کشاورزان ۱۰ درصد گران ‌تر خریداری و پول خرید این گندم ها در مدت ۲۴ ساعت پرداخت شد.

وی اظهار داشت: ۳۲ پروژه دامپروری با ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون در استان کرمان اجرا شده است.

سعیدی گفت: جایگزین کردن ۲۰۰ هکتار کشت دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و علوفه‌ای جدید نیز به عنوان دیگر سیاست‌ جهاد کشاورزی استان کرمان اعمال شده است لذا کاشت گیاهان دارویی مانند آویشن، زعفران، زیره سبز و آویشن در دستور کار قرار دارد که با اجرای این طرح ها حدود ۴۰ هزار تن محصولات حوزه زراعت استان کرمان افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: این سازمان همچنین کاشت ۶۲ هزار نهال گردو اصلاح شده را در قالب ۳۰۰ هکتار در دستور کار دارد.

وی به اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون استان کرمان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

سعیدی بیان کرد: توسعه آبزی‌ پروری نیز در سال جاری اجرا خواهد شد و با اجرای این طرح حدود ۳۰۰ تن به تولیدات آبزی استان کرمان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه طرح ماهیان خاویاری نیز دیگر سیاست جهاد کشاورزی استان کرمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت:۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی طی سال جاری به ‌بهره‌ داری می‌ رسد و سال گذشته نیز ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در قالب ۲۲۶ طرح در این استان پرداخت شده است.

از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است و شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی کشور نامگذاری شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هفته جهاد کشاورزی سال گذشته تاکنون استان کرمان میلیارد تومان اجرای این طرح سال جاری طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه