Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سوره مهر گفت: نمایشگاه فیزیکی کتاب ایام خوبی برای همه ناشران است حتی اگر اردیبهست سال بعد باشد. ما حاضریم برای برپایی نمایشگاه هر کمکی انجام دهیم. هر زمانی هم برپا شود، حضور پررنگی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ادبیات گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، انتشارات سوره مهر از غرفه مجازی خود در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل این انتشارت درباره این سامانه اینترنتی و چرایی افتتاح آن گفت: متاسفانه یکی از بهترین روزهای کاری ما در سال جاری یعنی نمایشگاه کتاب که فرصت رودررو با مخاطبان کتاب است را از دست دادیم. همین خلا ما را واداشت سراغ یک سامانه بازسازی شده از غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب برویم بلکه مرهمی باشد بر زخمی که بر بدنه نشر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این چندوقت اخیر با طرح‌های مختلف اینترنتی تلاش داشته‌ایم تا لااقل خاطره نمایشگاه کتاب را در فضای مجازی برپا کنیم. در ابتکار جدید که غرفه بازسازی شده انتشارات در نمایشگاه کتاب است، سعی کردیم یک بازسازی سه بعدی غرفه و تور مجازی به همان شکل واقعی در نمایشگاه داشته باشیم.

فروش کتاب با تخفیف 25 درصد و ارسال رایگان به همه نقاط کشور همراه است

قره‌داغی درباره این ایده تازه گفت: مخاطب در این سامانه که از عصر امروز آغاز به کار می‌کند، می‌تواند در همین غرفه مجازی کتاب‌ها را ببیند و بخرد. ضمن اینکه همان فضای غرفه در نمایشگاه نیز برایش تداعی خواهد شد. این غرفه مجازی از ۲۵خرداد تا ۸تیر به مدت دو هفته در دسترس علاقه‌مندان به کتاب است.

وی ادامه داد: نکته دیگر طراحی شده در این سامانه، دیدار ما با نویسندگان است که هرشب به طور زنده در چندصفحه اینستاگرام و البته غرفه مجازی ما برگزار می‌شود. جشن امضای آثار پرمخاطب را با همراهی اهالی قلم خواهیم داشت و کتاب را با امضا نویسنده برای مخاطب خواهیم فرستاد.

قره‌داغی با اعلام اینکه فروش کتاب در این غرفه مجازی با تخفیف 25 درصد و ارسال رایگان به همه نقاط کشور همراه خواهد بود، گفت: این تخفیف بالاترین تخفیف تاریخ نشر سوره مهر است. امیدواریم بتوان کاری کرد که مخاطبان همان حس خوب نمایشگاه کتاب را در این غرفه تجربه کنند.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما حفظ ارتباط مخاطب و نویسنده و فضای نشر است، تصرح کرد: ما در تلاشیم حتی در این دوران سخت، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و تجربه نویی رقم بزنیم. در این فضا ۲هزار کتاب از تازه‌های سوره مهر را عرضه می‌کنیم. اگر این تجربه موفق باشد، چه بسا با دیگر ناشران، نمایشگاه کتاب مجازی را گستره‌تر خواهیم کرد.

حضور ما در نمایشگاه کتاب درصورت برپایی درسال جاری، حتمی است

وی یادآور شد: برپایی چنین غرفه‌های مجازی در عرصه بازار نشر آنهم یک بازسازی از نمایشگاه کتاب واقعی، برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد. حتی چینش کتاب‌ها نیز شبیه‌سازی شده است. امیدوارم مخاطب لذت کافی را ببرد و به راحتی بتواند به کتبش دسترسی پیدا کند.

مدیر انتشارات سوره مهر با این حال درباره احتمال برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد؛ نمایشگاه فیزیکی کتاب ایام خوبی برای همه ناشران است حتی اگر اردیبهست سال بعد باشد. ما حاضریم برای برپایی نمایشگاه هر کمکی انجام دهیم. هر زمانی هم برپا شود، حضور پررنگی خواهیم داشت.

قره‌داغی افزود: دست ما برای حضور در نمایشگاه کتاب اتفاقا پربارتر از هر سال خواهد بود. لذا حضور ما در نمایشگاه کتاب درصورت برپایی درسال جاری، حتمی است و کارهای مجازی حرکت بسمت ایده‌های نو به نفع مخاطب است.

سودی نمی‌بریم اما امیدوارم این کار جانی به ادبیات بدهد

وی برپایی غرفه مجازی را اقدامی هماهنگ شده با وزارت ارشاد دانست و در ادامه گفت: ما هیچ‌وقت معتقد به فروش در نمایشگاه کتاب نبودیم هرچند سال گذشته حتی ۴۸هزار جلد فروختیم. نمایشگاه کتاب را رویدادی مهم می‌دانم چون حرکتی جدی در زمینه ترویج محتوا و رونق نشر و سیستم پخش کتاب است. همچنانکه برای خیلی از ناشران، نمایشگاه در حکم تنفس است.

وی با اشاره به موفقیت سوره مهر در سال 98 گفت: ما در این سال منهای اسفند که همه جا منجر به تعطیلی شد ۲۸۰عنوان کتاب چاپ اول منتشر کردیم که تا نمایشگاه می‌توانست تا ۳۳۰ عنوان نیز افزایش یابد. ۵۰۰ عنوان کتاب تجدیدچاپی داشتیم که به رقم یک میلیون جلد می‌رسد. درسال ۹۹ نیز تا به الان دستمان پر بوده است.

وی در نهایت با اشاره به راه‌اندازی غرفه مجازی سوره مهر در نمایشگاه کتاب گفت: ما حتی درصورت استقبال بازهم عایدی اقتصادی نخواهیم داست ولی امیدوارم این کار جانی به ادبیات بدهد.

قره‌داغی در پایان درباره حضور خود در سمت مدیرعاملی این انتشارات که با معاونت خود در حوزه هنری همزمان شده است، گفت: کار من در حوزه هنری موقت است و همچنان علاقه شخصی‌ام در انتشارت سوره مهر خواهد بود. تا زمانی که صلاح بدانند من در سوره مهر خواهم ماند.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران انتشارات سوره مهر نمایشگاه کتاب سوره مهر غرفه مجازی قره داغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه با اشاره به فعالیت‌های این کمیته در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه قرار گرفته است و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.



وی با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلی امام خمینی (ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.



تیموری افزود: ارتباط با نهاد‌ها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.



سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد