Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب صوتی «سه گزارش کوتاه درباره‌ی نوید و نگار» نوشته‌ی مصطفی مستور و با صدای نیما رئیسی، هوتن شکیبا و حمیرا افشار منتشر شد.



قدس آنلاین: این داستان روایت‌گر سه روز از زندگی خواهر و برادری به اسم نوید و نگار است. روایتی منحصربه‌فرد با نثر ویژه‌ی مصطفی مستور. نثری که در عین روانی پر از پیچیدگی‌های لذت‌بخش است؛ بازی با زمان و مکان، جابه‌جا شدن راوی بین شخصیت‌های داستان و دانای کل و ظاهر شدن شخصیت‌هایی از داستان‌های دیگر نویسنده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند شخصیت نگار که پیش‌تر در یکی از اپیزودهای رمان استخوان خوک و دست‌های جذامی مصطفی مستور نیز حضور داشته است.
«سه گزارش کوتاه درباره‌ی نوید و نگار» با خبر برنگشتن نگار به خانه آغاز می‌شود. خبری که پدر به نوید می‌دهد. شنونده در ذهن بی‌قرار نوید، که شروع به روایت‌های مختلفی از خود می‌کند، با گره داستان روبرو می‌شود. این طور به نظر می‌آید که او تکیه‌گاه و حامی باقی اعضای خانواده است ولی در واقع خود نیازمند نجات‌دهنده‌ای‌ست که او را از سرگشتگی‌هایش برهاند.
این کتاب صوتی با خوانش «نیما رئیسی»، «هوتن شکیبا» و «حمیرا افشار» و با طراحی جلد ساعد مشکی از سوی نشر نوین کتاب (ناشر کتابهای صوتی) منتشر شده است. اثری که با وسواس نسبت به کیفیت تولید، با حضور و همراهی پیوسته‌ی نویسنده در طول خوانش اثر، و حضور چهره‌های شاخص و توانمند عرصه‌ی گویندگی، همچنین آهنگسازی ویژه‌ اثر، نتیجه‌ی درخشانی را برای شنوندگان کتاب صوتی، به‌خصوص مخاطبان آثار مصطفی مستور، فراهم آورده است.
مصطفی مستور متولد ۱۳۴۳ در اهواز، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم و برنده جوایز ادبی است. مستور را به واسطه‌ی داستان‌های عاشقانه و فلسفی‌اش می‌شناسیم. او در ادبیات داستانی امروز ایران نویسنده‌ای مطرح و بحث‌برانگیز است. نخستین داستان او در سال ۱۳۷۰ و در مجله کیان منتشر شده. در فاصله‌های ۱۳۷۰ تا 1376 چند داستان کوتاه دیگر در این مجله از او به چاپ رسیده که همه‌ی آن‌ها را در سال ۱۳۷۷ به عنوان نخستین اثر خود، با نام «عشق روی پیاده‌رو»، منتشر کرد. آثار مصطفی مستور تاکنون جوایز بسیاری از جمله جایزه‌ی بهترین رمان سال از سوی انجمن منتقدان مطبوعات، جایزه‌ی ادبی اصفهان و جایزه‌ی قلم زرین را کسب کرده‌اند.
از میان آثار شاخص مصطفی مستور تابه‌حال «عشق روی پیاده‌رو»، «چند روایت معتبر»، «حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه»، «سه گزارش کوتاه درباره‌ی نوید و نگار»، «بهترین شکل ممکن» از سوی نوین کتاب در قالب کتاب صوتی منتشر شده است.‌

«نوین کتاب» نخستین ناشر تخصصی کتاب‌های صوتی در ایران است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و با تکیه بر تولید آثار کیفی و همکاری با بهترین گویندگان، نویسندگان و مترجمان، تاکنون، در حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب صوتی منتشر کرده است.‌

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصطفی مستور نیما رئیسی هوتن شکیبا مصطفی مستور کتاب صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خدای مهربانم سلام» نوشته سنا ثقفی به‌تازگی با تصویرگری تهمینه سلیمانی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب روایتگر پنج داستان آم وزنده برای بیان رحمت و مهربانی پروردگار مناسب کودکان گروه سنی ب (دانش‌آموزان اول تا سوم دبستان) است. راوی قصه‌های این کتاب خود، کودک است. او هر داستان را با سلام به خدای مهربان آغاز می‌کند و در پایان از خدای توانا یک درخواست دارد. هریک از داستان‌ها براساس نیکوترین نام‌ها و صفات خداوند همچون؛ «یا جابِر»، «یا واهب العَطایا»، «یا خَیر المَرغوبین»، «یا اراف مِن کل رووف» نوشته شده است.

کتاب «خدای مهربانم سلام» طرحی ساده دارد و در قالب نامه نگاری یک کودک، نمونه‌ای از ارتباط ساده بچه‌ها با خداوند را به تصویر کشیده. در هر داستان می‌بینیم که کودک شخصیت قهرمان داستان، در تعدادی نامه، ماجراهایی را طی چند روز برای خداوند می‌نویسد که هر کدام پیرنگ و خط داستانی متفاوتی را دنبال می‌کند. در طول این داستان‌ها علاوه‌بر اینکه کودک ماجراهایی را دنبال می‌کند، با اسامی خداوند هم آشنا می‌شود که هر کدام از این اسامی برگرفته از اسامی خداوند در دعای جوشن کبیر است.

این کتاب با ۳۲ صفحه مصور و قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084279 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه