Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با شروع امتحانات حضوری برخی از پایه‌های تحصیلی، بسیاری از خانواده‌ها، نگران وضعیت بهداشتی محل امتحانی فرزندانشان هستند که باید این نگرانی درک شود و بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، روزهای امتحانی سال تحصیلی را طی می‌کنیم، سال تحصیلی که نسبت به همه سال‌ها متفاوت بود و صدای هیاهوی دانش آموزان کمتر در حیاط مدرسه شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزان قمی نگران نمرات امتحانات پایان سال تحصیلی نباشندکرونا حوزه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان زنجان را 47 درصد افزایش داداصفهان| برگزاری امتحانات پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روایت تصاویر

 کلاس‌های درس سه ماه تعطیل و امتحانات بصورت مجازی یا حضوری برگزار می‌شود، دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم برای امتحان نهایی، مجبورند در این روزها که آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است در مدارس حاضر شوند و امتحانات را حضوری برگزار کنند.

با شرایط حاضر، نگرانی در میان خانواده‌ها و دانش‌آموزان به وجود آمده است، خبرنگار تسنیم در میان جمع والدین و دانش‌آموزان در محل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان حاضر شده است تا این نگرانی را به تصویر بکشد.

خانم کرمی، مادر دختری در پایه دوازدهم است که می‌گوید: با وجود اینکه دخترم بزرگ شده اما به خاطر ترس از کرونا مجبورم خودم او را به مدرسه برسانم تا از تاکسی و اتوبوس استفاده نکند. زمانی  برگزاری امتحانات به صورت حضوری خوب است که همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اما خیلی‌ها هنوز این مسئله را جدی نگرفتند.

کرمی افزود: به طور مثال دیده‌ام که برخی از دانش‌آموزان خارج از مدرسه بدون دستکش و ماسک تردد می‌کنند و نزدیک مدرسه از این وسایل استفاده می‌کنند زیرا که استفاده از ماسک و دستکش در امتحانات ضروری است اما درک نمی‌کنند که استفاده از این مسائل بیشتر به سلامتی خود و خانواده‌شان کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: به نظرم خود خانواده‌های این دانش‌آموزان، کرونا را جدی نگرفته‌اند و تا از نزدیک با آن روبرو نشوند به جدی بودن قضیه پی نمی‌برند اما امیدوارم همیشه سلامت باشند و اتفاقی برای کسی نیافتد.

آقای غلامی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: دیگر از این وضعیت خسته شده‌ام، هوا گرم است و استفاده از ماسک برای بچه‌ها سخت است و در خانه‌ماندن هم آن‌ها را افسرده کرده است.

وی با بیان اینکه قرنطینه میل درس خواندن را در فرزندان کاهش داده است، گفت: پسرم پایه نهم است و با توجه به اینکه این پایه مهم است و امتحان‌هایش به صورت هماهنگ برگزار می‌شود نگران قبولی فرزندم هستم زیرا که مدارس نیز مدتی  تعطیل بود و درس‌ها همانند سال‌های گذشته جدی گرفته نشد.

افزایش موج سفرها به استان خانواده‌ها را نگران‌تر کرده است

خانم رئیسی که دخترش پایه دوازدهم است از نگرانی حضوری بودن امتحانات می‌گوید: به محض اینکه متوجه شدیم امتحانات حضوری برگزار خواهد شد نگرانی ما بیشتر شد زیرا که موج سفر به استان و شهرکرد بالا گرفته و محیط کاملاً آلوده شده است.

وی ادامه داد: رفت و آمد فرزندانمان به مدارس سخت شده است و مجبورم خودم او را به مدرسه برسانم و در ماشین بمانم تا امتحانش تمام شود و او را به خانه بازگردانم. اما دخترم این نگرانی من را درک نمی‌کند و دوست دارد مانند سابق همراه دوستانش قدم‌زنان به مدرسه برود، هرچند حق دارد زیرا که در خانه‌ماندن او را کلافه کرده است اما سلامتی‌اش مهمتر است.

این مادر گفت: با وجود اینکه مدیر مدرسه گفته که مرتب مدارس و صندلی‌ها ضد عفونی می‌شود و دانش آموزان با ماسک و دستکش در سالن حاضر می‌شوند، اما باز هم نگرانی ما را رها نمی‌کند.

پدران و مادران از سلامتی فرزندانشان نگران هستند و هر روشی را برای کنترل کرونا انجام می‌دهند اما بچه‌ها فارغ از هر نگرانی بعد از تعطیلی چند ماهه دوستان خود را در حیاط مدرسه می‌دیدند و با اشتیاق با یکدیگر صحبت می‌کردند و از خاطرات ایام قرنطینه می‌گفتند. حتی گاهی اوقات فراموششان می‌شد که کرونا در کمین است و به دور از چشم اولیاء و معلمان یکدیگر را بغل می‌کردند و صدای خنده‌شان دوباره جان تازه به مدرسه داده بود.

22 روز امتحان نهایی در 133 حوزه امتحانی

فرحناز قائد امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: همانگونه که همگان  اطلاع دارند، امتحانات دانش‌آموزان در سال جاری متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و تنها امتحانات دو پایه نهایی نهم و دوازدهم به صورت حضوری در مدارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به علت عدم جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روزهای امتحانی از 11 روز به 22 روز افزایش پیدا کرد و یک روز مخصوص رشته‌های ریاضی و تجربی و یک روز دیگر مخصوص رشته‌های انسانی و داوطلبان آزاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری 133 حوزه ویژه امتحانات نهایی و 5 حوزه تصحیح در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امسال تعداد حوزه‌ها دوبرابر شده و تعداد نیروهایی که به عنوان مراقب در حوزه‌ها استفاده شده است نیز چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

قائد امینی در رابطه با ضدعفونی کردن مدارس بیان کرد: بنرهایی با محتوای تذکر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و در همه مدارس نصب شده و موارد بهداشتی با همکاری وزارت بهداشت و شورای مدرسه در همه مدارس در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: استفاده از دستکش در امتحانات نهایی ضرورت چندانی ندارد اما دانش‌آموزان همگان موظف هستند ماسک به همراه داشته باشد و در غیر این صورت، مدرسه، ماسک در اختیارشان قرار می‌دهد.

وی افزود: در ورودی سالن جلسات مدارس همه مدارس از حوضچه‌های مایع و یا موکت‌های آغشته به مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌شود.

قائد امینی با بیان اینکه تب‌سنجی در همه مدارس اجرا می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان هر روز در مدارس طب سنجی می‌شوند و ورود دانش‌آموزان مشکوک به مدارس یا از طریق اولیا کنترل می‌شود و یا اینکه در مدرسه شناسایی و به منزل منتقل می‌شوند که برای نحوه برگزاری مجدد امتحانات آن‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است که متناسب با شرایطشان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزی به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا نتوانست در امتحانات شرکت کند به منزله تجدید نیست و مشکلی برای کنکورش پیش نمی‌آید بلکه راه‌حل‌هایی برای این مشکل پیش‌بینی شده است که متناسب با شرایط دانش‌آموز به وی اعلام می‌شود.

قائد امینی تصریح کرد: دلیل برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری به علت اهمیت بالای امتحانات نهایی و دقیق شدن در سنجش است. با این شرایط سخت و هزینه‌های گزاف تلاش کردیم تا امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم تا اهمیت بالای امتحانات درک شود پس سلامت امتحانات بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم دانش‌آموزی با بازیگوشی و تنبلی، سلامت امتحانات را زیر سوال برد.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی برگزاری امتحانات امتحانات نهایی صورت حضوری حضوری برگزار دانش آموزان قائد امینی خانواده ها همه مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟