Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در نخستین جلسه بررسی و رفع مشکلات استحقاق سنجی و رسیدگی به اعتراضات متقاضیان بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی کرمان که با حضور نمایندگان ادارات تأمین اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و رییس کانون انجمن کارگران ساختمانی در اداره کل کار کرمان برگزار شد، علی سلیمانی، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تا کنون ۵۱ هزار و ۲۵۰ نفر در سامانه رفاهی کارگران به آدرس www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samanehrefah.mcls.gov.ir به منظور برخورداری از مزایای بیمه کارگران ساختمانی نام نویسی کرده اند.

او افزود: روند رسیدگی به در خواست متقاضیان در حال انجام است و به اعتراضات کارگران ساختمانی از طریق سامانه خدمات رفاهی کارگران رسیدگی می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: کارگران ساختمانی متقاضی دریافت بیمه اجتماعی، می‌بایست نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات مندرج در فرم خود اظهاری در سامانه رفاهی اقدام کنند و رسیدگی به درخواست آن دسته از متقاضیانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند، امکان پذیر نیست.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و رعایت استاندارد‌های ارائه ۱۶ تا ۲۸ ساعت آموزش متقاضیان برای اخذ گواهی مهارت فنی، لوح فشرده‌ای از مطالب آموزشی برای بالابردن سطح معلومات در اختیار متقاضیان قرار داده شود که درهنگام انجام امور اداری؛ بیمه شدگان به همت کاربران سامانه خدمات رفاهی مستقر در اداره کل تامین اجتماعی از مطالب لوح فشرده شده، مرتبط با نوع مهارت مربوطه سوال‌هایی شفاهی از متقاضیان مطرح شود و پس از تأیید، اقدامات لازم در خصوص صدور این گواهی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از فعالیت ۲۵۰ تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته تجلیل از مقام کارگر، ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، یوسف شعبانی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر بیمه اجباری در استان در واحدهای کارگری فعالیت دارند، اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان اجباری کارگری اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیمه‌شدگان رشد قابل توجه اشتغال پایدار را در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد، افزود: ۲۷۲ هزار و ۹۱۳ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان داریم که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ نفر بیمه شده اجباری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از جمعیت یک هزار و ۸۵۰ نفر استان معادل ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر با احتساب خانوارها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

۱۸۰۰ نفر مقرری بگیر تأمین اجتماعی

شعبانی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد در استان در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان مقرری بگیرند که تا سقف ۵۴ ماه تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و البته به میزان سابقه فعالیت آن‌ها ماه‌ها تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر شاغلین استان معادل ۲۶.۵ درصد در بخش کشاورزی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر معادل ۲۹.۷ درصد در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نفر معادل ۴۳.۱۸ درصد در حوزه خدمات مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به ارائه خدمات در پنج بخش و مدیریت مستقل توسط اداره کار استان تصریح کرد: در حوزه روابط کار با چهار زیر بخش همچون هیئت‌ها، بازرسی با هدف صیانت از نیروی کار، بخش تشکلات کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می‌شود.

شعبانی یادآور شد: در تنظیم روابط، هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به روند شکایات کارگران و کارفرمایان رسیدگی می‌کنند که به طور متوسط ۶ هزار دادخواست در طول سال رسیدگی می‌شود.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات

وی با اشاره به کاهش زمانی رسیدگی در هیئت‌های رسیدگی با حدود ۲۳ روز ادامه داد: تمرکززدایی با استقرار هیئت‌های حل اختلاف در شهرستان‌ها و برگزاری آموزش‌های مستمر روابط کار بین کارگر و کارفرما به طور جد مورد پیگیری است.

شعبانی از فعالیت ۲۵۰ تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و افزود: در حوزه تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته که در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان فعال هستند و همچنین کمک به تشکیل، نظارت و توسعه تعاونی‌ها هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری کردیم کانون‌ها و خوشه‌های کسب و کار را با تشکیل تعاونی‌های مورد نیاز توسعه دهیم که موفق هم بودیم، گفت: سال گذشته ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافتند به طوری که دو تعاونی برتر ملی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای رشد تعاونی‌ها با توجه به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان فراهم است، اضافه کرد: هدف‌گذاری شده در طول برنامه هفتم به ازای هر سال دو درصد تعداد تعاونی‌ها رشد کند که این مهم در استان مورد توجه است.

شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی سه هدف با قوت پیگیری شده و توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در دستور کار است، گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خرد خانگی با سود چهار درصد، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات حمایتی بخشی از این اقدامات به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: آمارهای درخوری در اعطای تسهیلات داشتیم که می‌توان به جذب ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات برای یک هزار و ۴۰۰ طرح طی سال گذشته اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: به مناسبت هفته تجلیل از مقام کارگر، ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 747283

دیگر خبرها

  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • برخورداری برخی متقاضیان با فرم ج قرمز از زمین رایگان