Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با انتقاد از روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گرفته شود. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان و مدیران دستگاه‌های مجموعه جهاد کشاورزی استان با وی با اشاره به تاسیس جهاد سازندگی در سال 58 اظهار داشت: جهاد کشاورزی در طول سال‌های فعالیت خود جهادگونه و بی‌وقفه به خدمت پرداخت و این روز را به تلاشگران این عرصه تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جهاد سازندگی الگویی برای معرفی تربیت انقلابی است بیان کرد: این سازمان همواره برای عمران و آبادی کشور آماده خدمت بوده و در دوران دفاع مقدس نیز با ایفای وظایف محوله توانست کشور را از مراحل سختی عبور دهد و موثر عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه تداوم فعالیت جهاد سازندگی که بعدها به جهاد کشاورزی تغییر نام یافت، در روستاها پیام انقلاب را به مردم رساند افزود: جهاد سازندگی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی به‌نوعی دکترین جمهوری اسلامی ایران در بسیج سازندگی است.

یک پیشهاد راهبردی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزیگزارش| تغییر کاربری اراضی کشاورزی در اصفهان / ‌خط و نشان دستگاه قضایی برای متخلفاندستور رئیس کل دادگستری استان البرز به دادستان چهارباغ / با تغییر کاربری اراضی زراعی به شدت برخورد کنید

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایران رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در دنیا را دارد اما خام فروشی گیاهان موجب وارد آمدن خسارت به این بخش شده است عنوان کرد: برای رفع آسیب‌ها نیاز است که مراکز تحقیقات کشاورزی در اینباره رصد و تحقیق کرده و با برنامه‌ریزی زمینه تولید را فراهم کنند. 

آیت‌الله فلاحتی بر ضرورت رفع موانع تولید در سال جهش تولید تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی یکی از عوامل مهم در رفع موانع تولید هستند و برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی باید اقدامات موثرتری انجام دهیم و از فرصت استقبال کشورهای همجوار نسبت به کالاهای ایرانی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر ضرورت آموزش روش‌های مدرن و کشاورزی مکانیزاسیون به کشاورزان تاکید کرد و بیان داشت: برای فروش بهتر محصولات کشاورزی مانند برنج، چای و زیتون باید صنعت بسته‌بندی خود را مدرن و به‌روز کنیم تا اثرگذاری آن بر فروش محصولات را شاهد باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه کشاورزان باید نسبت به اهمیت بسته‌بندی در افزایش فروش محصولات خود آگاه شوند خاطرنشان کرد: کارشناسان و مسئولان مربوطه وظیفه دارند که ارزش بالای محصولات کشاورزی را به کشاورزان یادآوری کنند تا شاهد تحولی بزرگ در این بخش باشیم.

وی با انتقاد از روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی در استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه شاهد ویلاسازی‌های بسیار زیاد در سطح استان به‌ویژه مناطق خوش آب و هوا هستیم و گیلان به‌نوعی مرکز ویلاسازی عده‌ای شده است و از مسئولان می‌خواهم که با سوءاستفاده کنندگان برخورد قاطعانه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه 25 درصد از اقتصاد گیلان و 28 درصد از سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است ابراز داشت: بیش از 70 نوع محصول کشاورزی در استان کشت می‌شود که در 20 نوع آن رتبه کشوری داریم.

علی درجانی با بیان اینکه طبق بررسی و برآوردهای خود پیش‌بینی می‌کنیم که امسال میزان تولید محصول برنج در استان گیلان افزایش یابد خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان قصد داریم که محصول برنج آنان را به‌صورت توافقی خریداری کنیم.

انتهای پیام/613/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه تغییر کاربری اراضی جهاد سازندگی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی شامگاه چهارشنبه با اشاره به فعال‌ شدن 16 واحد مرغداری در استان لرستان، اظهار داشت: حدود 8 هزار تن گوشت مرغ از این واحدها تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود 5 هزار تن تولیدی مرغ لرستان برای مصرف لرستان و 3 هزار تن برای صادرات به سایر استان‌ها در نظر گرفته شده‌ است.

پیش‌بینی تولید 4 میلیون قطعه جوجه‌ در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تولید گوشت مرغ این استان در ابتدای سال 1402 حدود 73 هزار تن مرغ بود، یادآور شد: بنا داریم که این میزان را به 100 هزار تن افزایش دهیم.

شاهرخی با اشاره به تولید 90 هزار تن گوشت مرغ در لرستان در پایان سال 1402، بیان کرد: این مقدار را به بیش از 100 هزار تن تولید می‌رسانیم.

وی اعلام کرد: حدود 3.9میلیون قطعه جوجه‌ریزی از اول فروردین تا 29 فروردین‌ماه در لرستان انجام شده‌ است و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا پایان این ماه به حدود 4 میلیون برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با ذکر فعال‌شدن 16 واحد مرغداری نیمه ‎‌تکمیل و نیمه‌فعال در این استان، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از افزایش بهره‌وری این واحدها به روند پایداری در تولید مرغ رسیده‌ایم.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید