Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:57:23 GMT

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۱۴۳

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند

ایسنا/خراسان رضوی مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر گفت: با توجه به اینکه در کاشمر با تهدید تغییر اقلیم مواجه هستیم و از سویی کمبود آب به معضلی جدی تبدیل شده؛ سعی ما بر آن بوده تا 80 الی 90 درصد درختانی که در کاشمر کاشته می‌شوند، متناسب با اقلیم منطقه باشند.

امیدرضا ذبیحی در گفت‌‎وگو با ایسنا عنوان کرد: سعی می‌شود به‌جای گل‌کاری اقدام به درختکاری که یک گیاه پایا، ماندگار و کم نهاده است، شود؛ با توجه به تنش آبی و هزینه بالای نگهداری باید به سمت فضای سبز پایدار که مهم‌ترین بخش آن را درختان تشکیل می‌دهند، رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چون کاشمر در حاشیه کویر قرار دارد و با کمبود جدی آب مواجه هستیم، کاشت درختان باید بیشترین و گل‌های فصلی کمترین سهم را در فضای سبز از نظر ارزشی که دارند به خود اختصاص دهند.

ذبیحی با بیان اینکه سعی شده 80 تا 90 درصد درختانی که در کاشمر کاشته می‌شوند، متناسب با اقلیم منطقه باشند، اظهار کرد: اگر چه سرانه فضای سبز در مناطق مختلف متفاوت اعلام شده اما اکنون سرانه مفید فضای سبز کاشمر به ازای هر نفر 11.5 متر مربع است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی گفت: وسعت فضای سبز داخل کاشمر به 120 هکتار رسیده اما از سویی هزینه نگهداری و افزایش قیمت گل و گیاه نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است. البته کمتر از 10 درصد فضای سبز نیز با تنش آبی مواجه هستند.

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته 80 درصد آبی که در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد از چاه‌های خود شهرداری و زه آب کوه است، همچنین سهم فضای سبز در استفاده از آب شرب کمتر از 5 درصد بوده که این میزان 20 درصد فضای سبز را آبیاری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ مردم نسبت به حفاظت از گل و گیاه بسیار تغییر کرده و خود شهروندان دلسوز فضای سبز هستند، افزود: متأسفانه افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بر فضای سبز نیز تأثیر گذاشته است.

ذبیحی مطرح کرد: اگر چه در گذشته دانش‎آموزان مدارس در سنین پایین درختان را می‌شکستند و از روی گل‌ها عبور می‌کردند اما اکنون نوع آن تغییر کرده و مواجه هستیم با هجمه‌ای از افراد هنجارشکن که فضای سبز را تخریب و یا در برخی موارد اقدام به آتش زدن می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضاي سبز درخت اقليم کاشمر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود
  • رئیسی: اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان