Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در جلسه با فرمانداران مجری طرح الگوی توسعه که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن اجتماعات استانداری چهارمحال و بختیاری نیز برگزار شد، افزود: هم‌اکنون با اجرای این طرح در شهرستان‌های پایلوت، مدل‌های اقتصادی در استان‌ها طراحی و اجرایی شده است که برخی از این مدل‌ها از جمله طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی و طرح قلعه گنج کرمان به عنوان پایلوت، به سراسر کشور ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده در این طرح به عنوان یک طرح توسعه‌ای ضروری است، گفت: امسال رصد دقیق شهرستان‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر کشور، با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: اجرای برخی برنامه‌های این طرح به تاخیر خواهد افتاد اما اصل طرح و اجرا آن فراموش نخواهد شد.

وی گفت: توجه ویژه به توسعه اشتغال از طریق ایجاد گلخانه، مشاغل خرد و خانگی، صنایع دستی و ایجاد برند تولید و تجاری‌سازی محصول براساس ظرفیت شهرستان در این طرح شده است.

مروج الشریعه اظهار داشت: شهرستان لردگان به عنوان فرمانداری برتر در بین ۳۱ شهرستان کشور در ارائه گزارش مربوط به طرح توسعه ۳۱ شهرستان انتخاب و در نامه معاون وزیر از فرماندار این شهرستان تقدیر شد.

فرماندار لردگان نیز به عنوان شهرستان پایلوت الگوی توسعه، با بیان اینکه این طرح با توجه به کمتر توسعه یافتگی شهرستان و ظرفیت‌های موجود از جمله منابع طبیعی، آب، جنگل، صنایع دستی، محصولات ارگانیک تولید شده انتخاب شده، افزود: در این مدت رصد و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان، تامین مالی طرح پتروشیمی شهرستان به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک سپه و صندوق توسعه ملی و پیگیری در راستای تامین مالی طرح کارخانه سیمان به میزان ۲۵ میلیون یورو و پیگیری جهت تغییر خط ال سی از مهمترین اقدامات بوده است.

ملک‌محمد قربانپور افزود: شروع عملیات اجرایی فاز دوم توسعه شهرک صنعتی لردگان، فعالسازی و آبرسانی به ناحیه شهرک صنعتی سندگان، پیگیری و رصد تامین مالی سد خرسان ۳ ، راه‌اندازی گلخانه تمام اتوماتیک کرف با تولید محصولاتی همچون صیفی‌جات و گل شاخه بریده و  پیگیری و آماده‌سازی پروژه کارخانه آرد شهرک صنعتی لردگان از دیگر ا قدامات در این مدت بوده است.

وی، به پیگیری و آماده‌سازی پروژه کارخانه بسته‌بندی ماهیان سردآبی و گرمابی در شهرک صنعتی لردگان، راه‌اندازی و آماده‌سازی کارخانه تولید غذای ماهی، عملیات مطالعه و اکتشاف معادن در پهنه جنوبی شهرستان بویژه منطقه بخش رودشت و  پیگیری جهت ایجاد شهرک خصوصی تخصصی در شهرستان در بخش مرکزی و بخش فلارد و پیگیری ایجاد کارخانه میلامین‌سازی در کنار پتروشیمی توسط شرکت سرمایه گذاری ایرانیان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اظهارداشت: برای اجرای این طرح ۱۵۱ روستا در شهرستان لردگان به عنوان روستاهای هدف برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مشخص و بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در راستای اشتغال پایدار روستاییان و عشایر با اشتغالزایی بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر فراهم شده است.

قربانپور، به پیگیری و تدوین سند توسعه شهرستان با رویکرد اقتصادی و برگزاری جلسات بازنگری سند و انجام سه مرحله ویرایش و اصلاح، راه‌اندازی ایستگاه تخصصی گیاه‌شناسی شهرستان‌ تدوین سه عنوان و شاخص‌های اولویت‌دار شهرستان در راستای تمرکز و دستیابی به اهداف تبیین شده در سند توسعه و  برگزاری جلسات برای تهیه و تدوین طرح‌های توجیهی سرمایه‌گذاری شهرهای چهارگانه شهرستان به منظور درآمدزا کردن شهرداری‌ها را برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد.

وی به پیگیری طرح‌های پیشنهادی که توسط شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو در شهرستان قابلیت سرمایه‌گذاری دارد، پیگیری، مطالعه و مکان یابی مناطق نمونه گردشگری شهرستان شامل منطقه بارز و ارمند، تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری در شهرستان لردگان با همکاری صندوق کارآفرینی امید، پیگیری طرح تولید پوشاک در شهرک صنعتی سندگان در رساتای اجرای طرح توسعه شهرستان اشاره کرد.

فرماندار شهرستان لردگان از  جذب و تخصیص بیش از ۴۰ درصد اعتبارت شهرستان ، چهارخطه کردن محور گوشکی -قرح با اعتباری بر ۳۰۰ میلیارد ریال، پیگیری و انجام پروژه تونل چهارطاق لردگان ، پیگیری چهار خطه کردن جاده لردگان-ایذه را از اقدامات انجام شده و در دست اجرا در این طرح عنوان کرد.

وی به تامین مالی برای احداث زیرساخت‌های ترانزیت کالا با مقیاس عملکردی ملی و منطقه‌ای با توجه به موقعیت توپوگرافیک و استراتژیک اقتصادی و قرارگیری شهرستان در مسیر چهار استان مهم کشور، حمایت مالی برای اجرا و توسعه کارخانجات و صنایع پایین دستی و تبدیلی پتروشیمی شهرستان از جمله انجام مطالعات واحداث شهرشیمی ، فرمالدئید،گازکربنیک  و  افزایش سرانه ورزشی شهرستان با توجه به سرانه بسیار پایین فضاهای ورزشی در شهرستان در حدود ۱۳ سانتی‌متر و افزایش سرانه فرهنگی را از انتظارات و برنامه‌ها پیش رو عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور برای توسعه ۶۹ شهرداری،  ۲ هزار و ۳۲۷ دهیاری و ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار فعال شده تا با استفاه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناطق و کاهش اتکا به منابع دولتی با مشارکت مردم و بخش خصوصی به توسعه شهرستان کمک شود.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها لردگان چهارمحال وبختیاری محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان چهارمحال وبختیاری محرومیت لردگان چهارمحال وبختیاری محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

رئیس‌جمهوری اعلام کرد که ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه اقتصادی سریلانکا مشارکت کند.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه پس از انقلاب، روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد، اظهار کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس‌جمهوری این کشور و همکاران وی داشتیم قرار شد همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد.

وی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تأکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم. بی‌شک می‌توانیم در توسعه اقتصادی سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است. ایرانِ امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.

رئیسی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و گفت: مقرر کردیم با پیگیری وزیران خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هرچه سریع‌تر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری، اقتصادی، کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیم‌ها سریع اجرایی شود.

رانیل ویکرمسینگه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: امروز پروژه چندجانبه سد گشایش یافت که ۱۲۰ مگاوات برق را تأمین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره‌برداری کنیم بیان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم و به آنها به‌دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می‌گویم. انتقال آب و تولید برق از مهم‌ترین مذاکرات نشست‌های امروز بود.

رئیس‌جمهوری سریلانکا حمایت ایران را سبب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و گفت: از این تریبون از حمایت‌های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان قدردانی می‌کنم، این حمایت‌ها سبب ثبات اقتصادی در کشورمان شد.

ویکرمسینگه با اشاره به امضای پنج سند همکاری با ایران، افزود: در طول گفت‌وگوهای امروز در نشست‌های دوجانبه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و ... مطرح شد و دو دولت به پنج توافق‌نامه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و فناوری ... امضا کردن  تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میاد مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی هم درباره چالش‌های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوع‌ها توافق کردیم.

گفتنی است که وزیران نفت، نیرو، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس‌جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. در این سفر مگاپروژه‌های برق‌آبی که به همت مهندسان ایران و با هزینه‌کرد کامل دولت سریلانکا احداث شده، با حضور رؤسای جمهوری دو کشور به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی