Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@17:42:47 GMT

لاوروف: نظام تک‌قطبی پایان یافته است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۹۱۶۲

لاوروف: نظام تک‌قطبی پایان یافته است

وزیر خارجه روسیه با انتشار یادداشتی بر پایان برتری‌جویی هژمونی با هدف سلطه بر دیگر کشور‌ها و نظام تک‌قطبی جهانی تاکید کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با انتشار یادداشتی به مناسبت سالگرد تولد «شارل دوگل»، رئیس جمهوری پیشین فرانسه بر پایان برتری جویی هژمونی با هدف سلطه بر دیگر کشور‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این یادداشت لاوروف با اشاره به اینکه نظام تک قطبی جهانی دیگر پایان یافته است، همچنین تاکید کرد: هنوز هم فرصت متحد شدن تمام اروپا هست و کشور‌های اروپایی می‌توانند با کنار گذاشتن وابستگی خود به آن سوی اقیانوس‌ها با ملحق شدن به چین و روسیه و پیوستن به مسیر یک کمربند - یک جاده، توسعه، پیشرفت و صلح در اروپا را ایجاد کنند.

لاوروف در این مقاله همچنین به ایده محقق نشده و ناکام توسعه همکاری‌ها بین روسیه و کشور‌های اروپایی اشاره کرد و گفت که چنین نظریه‌ای به دلیل اقدامات غیرسازنده غربی‌ها و نادیده گرفتن منافع مردم اروپا توسط سیاستمداران حاکم بر این کشور‌ها هیچ گاه عملی نشد.

وزیرخارجه روسیه با انتقاد از اینکه هنوز پس از سال‌ها قاره اروپای متحد ایجاد نشده، همزمان تاکید کرد که همه چیز برای توسعه همکاری‌ها ثابت مانده است.

سرگئی لاوروف در ادامه از سیاست فعلی حاکم در کشور‌های غربی از جمله گسترش ناتو به شرق انتقاد کرد و چنین رویکردی را برخلاف وعده‌ای که غرب به اتحاد جماهیر شوروی داده بود، عنوان کرد.

به گفته لاوروف، در حال حاضر برای داشتن صلحی پایدار و توسعه همه کشور‌ها ظهور نظام چندقطبی، عادلانه و دمکراتیک ضرورت دارد تئوری از تاریخ گذشته سلطه بر دیگری و جهان تک قطبی به فراموشی سپرده شده و قطعاً روسیه در این زمینه آماده هرگونه همکاری و مشارکت سازنده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لاوروف نظام تک قطبی صلح در اروپا تک قطبی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

رئیس جمهور ترکمنستان در جریان دیدار با وزیر امر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده، صبح پنجشنبه نهم فروردین با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهبان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه‌های اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری‌های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاری‌ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

سردار بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح‌های زیربنایی توسط شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 740047

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف