Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@03:39:02 GMT

هوشمند شدن نامگذاری معابر پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۹۵۳۹

هوشمند شدن نامگذاری معابر پایتخت

در همایش مدیران برتر ارتباطی و با حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر از سامانه «نام» رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این سامانه که به همت سازمان فاوای شهرداری تهران طراحی و ارائه شده است، امکان مدیریت نام‌گذاری معابر پایتخت را به شیوه‌ای هوشمند فراهم می‌کند.

در مراسم رونمایی از این سامانه پیروز حناچی، شهردار تهران، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و شهربانو امانی، عضو شورای شهر و همچنین برخی از شهرداران مناطق، مدیران بخش‌های مختلف شهری و پژوهشگران حوزه ارتباطی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه «نام» امکان مدیریت نام‌گذاری هوشمند معابر پایتخت را با جانمایی روی نقشه تهران در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد.

این سامانه در پی وجود چالش‌های نام گذاری معابر همانند تعدد اسامی تکراری، وجود سلایق گوناگون در انتخاب نام معابر و عدم وجود سابقه تغییرات نام یک معبر و به منظور ایجاد روالی استاندارد، قابل پیگیری و یکپارچه در تغییر نام اماکن و معابر در مجموعه شهرداری تهران راه اندازی شده است.

«نام» امکاناتی از قبیل نمایش نقشه معابر، مدیریت و گزارش گیری نام معابر مبتنی بر نقشه (با جستجوی گونه بندی‌های مختلف)، جلوگیری از ایجاد نام تکراری در معابر، جستجو و دسترسی دقیق محل درخواست بر روی نقشه، نمایش سابقه تغییرات نام معبر و ... را در فرآیند مکانیزه نام‌گذاری معابر به همراه دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفتنی است این سامانه به صورت پایلوت در سه منطقه در حال راه اندازی است و در آینده‌ای نزدیک در کلیه مناطق شهرداری اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0034kf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پایتخت معابر گذاری معابر نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از هوشمندسازی عملیات بندری (سامانه های ورود و خروج وسایل نقلیه) در راستای کاهش ترافیک و تسریع در ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا در بنادر شرق این استان خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک بندری، بهبود و تسریع در عملیات و ارائه خدمات مناسب، سامانه مدیریت تردد ناوگان با هدف ارتقا شاخص های بندری در حال اجرایی شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: مطابق با ابلاغیه های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه، با هدف کاهش  و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده ای، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بندر شهید باهنر در خصوص مزایای این طرح گفت: با عملیاتی شدن این سامانه به صورت موازی و برخط می توان از طریق مدیریت زمان و هوشمندسازی کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه از حجم اضافی ترافیکی مبادی ورودی شهر تا حد چشمگیری جلوگیری کرد.

محمدحسینی تختی از دیگر اهداف این طرح به ارایه مطلوب خدمات، افزایش بهره وری و اطمینان از انطباق آن با قوانین سازمان اشاره کرد و افزود: بر نامه های تدوین شده در این زمینه رویکردی جامع و مساله محور دارد و با اجرای آن روند ورود وسیله نقلیه، حین تخلیه و بارگیری و نیز خروج آن با نظم، سرعت و سهولت انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • ◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت 
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد
  • ترافیک روان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت