Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:48:41 GMT

امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۰۴۵۷

این روزها خبرهای بسیاری پیرامون سهام عدالت منتشر می شود و مردم هم پیگیر این اخبار هستند.  بسیاری از سهامداران سهام عدالت هنوز هم پرسش های بسیاری در مورد این سهام دارند که بی پاسخ مانده است.

به گزارش بورس تابناک، طرح اولیه واگذاری سهام شرکت های دولتی به عموم مردم به تصویب دولت هشتم رسید اما در آن دولت اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در ابتدای کار دولت نهم مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه ‌ای که پس از ابلاغ سیاست ‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه شماره 72683/ت 34484 ه تاریخ 17/11/1384 هیات وزیران با عنوان "آیین‌ نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت" منجر به فراهم شدن بستر قانونی لازم برای اجرای طرح توزیع سهام عدالت شد. در واقع سهام عدالت نوعی یارانه بود که طبق نظر دولت نهم، از طریق شرکت ­های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.

تا سال 1394 هیچ گونه سودی به سهامداران سهام عدالت تعلق نمی گرفت و سود سهام عدالت جهت به مالکیت درآمدن آن به خزانه دولت واریز می شد. از سال 1395 و با پایان یافتن اقساط سهام عدالت، مالکیت این سهام به سهامداران رسید و سود آن به حساب سهامداران واریز شد. بعد از واریز سود در سال های اخیر، موضوع آزادسازی سهام عدالت و امکان خرید و فروش آن مطرح شد. موضوعی که چندین سال به طول انجامید تا در 9 اردیبهشت ماه سال جاری، رهبر انقلاب با صدور ابلاغیه ای با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند.

دو روش در ابتدا در سامانه سهام عدالت برای تعیین نحوه مدیریت این سهام مطرح شد. روش اول روش مستقیم بود که سهامداران سهام عدالت از طریق انتخاب آن، مالکیت و مدیریت سهام‌ عدالت را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه تحت اختیار خود می گرفتند. روش دوم روش غیرمستقیم بود که تقریباً همان رویه گذشته سهام عدالت طی می شد و سهامدارانی که حتی به سامانه سهام عدالت جهت انتخاب روش مراجعه نکردند همین روش برای آن ها لحاظ می شد.

بعد از فراهم شدن امکان انتخاب روش برخی از سهامداران سهام عدالت اقدام به انتخاب روش مستقیم نمودند. روشی که مالکیت و مدیریت سهام عدالت را تحت اختیار خود سهامدار قرار می داد.

به هر صورت در این بین برخی از سهامداران سهام عدالت با آگاهی کامل یا با ناآگاهی و یا سهواً روش مستقیم را انتخاب کردند و هم اکنون قصد دارند که دوباره مدیریت و مالکیت سهام خود را به روش غیرمستقیم بازگرداند.

بنابراین پرسش بسیاری از این افراد این است که آیا امکان تغییر روش مستقیم به غیرمستقیم وجود دارد؟

تا پیش از مورخه 19 اردیبهشت ماه سال جاری و بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی تنها تغییر تصمیم روش آزاد سازی از غیرمستقیم به مستقیم ممکن بود اما در این مورخه اعلام شد که بنا به درخواست‌های متعدد هموطنان، امکان تغییر روش آزاد سازی سهام عدالت در سامانه تنها برای یک بار و برای هر دو روش برقرار شده است.

با تمدید چند باره مهلت انتخاب روش مدیریت و مالکیت سهام عدالت، دوباره این روزها همین پرسش تکرار شده است که علی عباسی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در کهگیلویه و بویراحمد طی مصاحبه ای در مورخه 25 خرداد ماه سال جاری در این باره گفت: امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت در سامانه از مستقیم به غیر مستقیم برقرار شده است. وی همچنین در ادامه اظهار کرد: زمان تغییر روش مدیریت سهام عدالت از طریق رسانه ها اعلام می شود و افرادی که روش سهام داری خود را انتخاب نکنند در سامانه به صورت خودکار روش غیر مستقیم برایشان ثبت می‌شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری محمدعلی کشاورز هتل کپسولی بیمه بیکاری کرونا پدر سالار سهام عدالت روش مستقیم روش غیرمستقیم اکبر طبری محمدعلی کشاورز هتل کپسولی بیمه بیکاری کرونا پدر سالار سهامداران سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت امکان تغییر روش انتخاب روش روش مستقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

به گزارش "ورزش سه" سرانجام مالکیت کنسرسیوم بانک‌های خریدار سهام 85 درصدی پرسپولیس نهایی و رسمی شد تا در آخرین روز تایم لاین ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق نهایی شود و با بارگذاری مدارک لازم بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها پایان یابد.

اما در نهایت کنسرسیومی متشکل از شش بانک مالکیت بخش عمده سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اختیار گرفت که در رأس آن بانک شهر قرار دارد.

بانک شهر 30 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد اما با توجه به مدیریت خود بر این کنسرسیوم عملا سهام‌های 5 درصدی اقتصاد نوین، رفاه و صادرات هم زیر نظر بانک شهر خواهد بود و عملا 45 درصد سهام متعلق به این بانک است.

امروز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد تغییری در رأس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد شد، چرا که درویش ارتباط بسیار خوبی با مدیران این باشگاه داشته و طی دو سال و چهار ماه حضورش در رأس باشگاه پرسپولیس همکاری مستمری با مدیران این بانک داشته است.

با این شرایط درویش حداقل تا پایان فصل جاری یعنی تا دو ماه دیگر مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن با تغییر ارنج هیئت مدیره مدیرعامل جدیدی انتخاب می‌شود که باز هم با اکثریت نمایندگان بانک شهر در هیئت مدیره احتمال ادامه حضور درویش در مسند فعلی‌اش وجود دارد.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان