Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح الله معین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور شناخته شده که ۲۰۰ مورد آن در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: شاخصه صنایع دستی اصفهان ظرافت و غلبه جنبه‌های هنری و زیبایی‌های خیره کننده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه صنایع دستی در اصفهان برای ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده، افزود: فعالان حوزه صنایع دستی با تولید محصولات فرهنگی، خدمات بزرگی را به معیشت، اقتصاد و اشتغال استان ارائه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گستردگی و نفوذ آثار صنایع دستی اصفهان در دنیا، تصریح کرد: امروزه کمتر موزه و مجموعه و ساختمان دولتی را می‌توان در دنیا پیدا کرد که نمونه‌ای از تولیدات فرهنگی و هنری اصفهان در آن وجود نداشته باشند.

او با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان یکی از ابزار‌های مؤثر در توسعه و ارائه فرهنگ اسلامی است تولیدات هنری متکی بر ایمان دینی هنرمندان اصفهان را در راستای عشق و ایمان تولیدکنندگان آن به ائمه اطهار و برکت نام و یاد آن‌ها دانست.

معین با بیان اینکه آثار تاریخی اصفهان مانند نمایشگاهی از تولیدات هنری و صنایع دستی هنرمندان این شهر محسوب می‌شود، اضافه کرد: زندگی مردم اصفهان با صنایع دستی عجین شده به نحوی که نمی‌توان خانه‌ای را خالی از آثار صنایع دستی اصفهان پیدا کرد و در بسیاری از خانواده‌ها از صنایع دستی فاخر به عنوان سرمایه ماندگار در زندگی خود بهره برداری می‌کنند.

او گفت: میراث صنایع دستی مشکلات صنایع و مشاغل دیگر را نداشته، بار اضافه بر دوش جامعه و دستگاه‌های اجرایی نیست و هنرمندان فعال در این حوزه قشری خلاق، مبتکر، شریف و قانع هستند که منشأ و عاملی برای آرامش و توسعه فرهنگی و هنری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با وجود ارائه خدمات دولتی مانند بیمه و پرداخت وام همچنان مشکلات این قشر برجای خود باقی بوده و مشکلات روزمره آن‌ها ایجاد کرده که مانع از خلاقیت، رشد و کیفیت هنری می‌شود.

او پوشش کامل بیمه تأمین اجتماعی با کمترین سهم پرداختی توسط بیمه شده، پرداخت وام‌های ضروری با حداقل سود و کارمزد، کمک به تأمین مواد اولیه و وسایل با کیفیت بالا، پیش بینی گروه طراحی صنعتی جهت طراحی کالا‌های صنایع دستی منطبق با شرایط روز و نیاز‌های زندگی فعلی و جلوگیری از تولید و عرضه کالا‌های بی کیفیت صنایع دستی و دسته بندی کیفی آن‌ها را اقداماتی کمک دهنده برای بهبود وضعیت صنایع دستی کشور دانست.

معین ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های فصلی و سالیانه و حمایت از مؤسسات و شرکت‌ها در خصوص برگزاری نمایشگاه و بازاریابی در قالب صادرات صنایع دستی را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: لازم است برگزاری جشنواره صنایع دستی مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیش بینی شده و از هنرمندان برتر و تولیدات برتر هنری در این رابطه تقدیر شود.

او برپایی حراج فصلی و سالیانه در خصوص تولیدات فاخر، اختصاص موزه صنایع دستی، پیش بینی تخفیف‌های ویژه برای ایجاد کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی، جلوگیری از ورود صنایع دستی دیگر کشور‌ها به صورت انبوه، استفاده بیشتر از نظام استاد و شاگردی و ایجاد هنرستان صنایع دستی را عاملی برای جلوگیری از حذف بعضی از این رشته‌ها در اصفهان به جهت نبود وجود شاگردان علاقه‌مند دانست.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر صنایع دستی تولیدات هنری بیمه تأمین اجتماعی صادرات صنایع دستی شورای اسلامی شهر اصفهان صنایع دستی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان افزود: این اقدامات فرهنگی و هنری، با رویکرد جریان سازی فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تولیدات انجام شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰ فیلم مستند، ۱۱۰ اثر موسیقی فاخر و ۲۰ گروه سرود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای استان تهیه و تولید شده است.
رئیس کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: بخشی از نیاز‌های فرهنگی استان در این تولیدات تامین شده که می‌تواند در جریان سازی محتوایی تاثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب