Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : عباس سعیدی  به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی در تشریح عملکرد اداره کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: ۱۰۹ طرح از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در حوزه جهاد کشاورزی شمال استان کرمان آماده شده که در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با عنوان اینکه این طرح‌ها برای هزار و ۱۸۶ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۱۷۴ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی استفاده شده است ادامه داد: تاکنون ۲۴ میلیارد تومان برای احیا و لایروبی قنوات در شمال استان اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۰۰ رشته قنات با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در سال جاری لایروبی و احیا شده است گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۴ پروژه در هزار و ۶۰۰ هکتار از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون آماده شده است و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: ۶ هزار هکتار آبیاری تحت فشار نیز در دست اجرا داریم.

سعیدی با اشاره به اینکه ۷ هکتار کشت گیاهان دارویی در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد افزود: ۱۱۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در هفته گذشته در شهرستان رابر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از اواخر بهمن سال گذشته در سطح ۲۰ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم انجام شده است گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در دو سه هفته گذشته با ملخ صحرایی در شمال استان کرمان مبارزه شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با ابراز اینکه کشاورزی قراردادی را در دستور کار داریم ادامه داد: در سال‌های اخیر با قرارداد با کارخانه‌های ماکارونی ۴۰ هزار تن گندم درم  قرارداد بستیم که این کارخانه‌ها از کشاورزان مستقیم خریداری و بلافاصله پول کشاورز پرداخت شده است.

وی با عنوان اینکه استان کرمان دومین استان کشور در تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری تحت فشار است افزود: ۳۲ پروژه با ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه دامپروری از بهمن‌ماه سال گذشته در شمال استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

سعیدی با اشاره به اینکه توسعه سطح کشت در استان انجام نمی‌شود و به‌دنبال اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری هستیم ادامه داد: در سال ۹۹ توسعه ۶۰ هکتار کشت گلخانه‌ای را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه امسال کشت ۲۵ گونه گیاهان دارویی را در برنامه داریم گفت: امسال ۴۰ هزار تن به محصولات زراعی تولیدی در شمال استان کرمان افزوده شده و حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گردوی استان است که امسال ۵۰۰ هکتار اصلاح نژاد می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با عنوان اینکه ۶۲ هزار نهال گردوی اصلاح شده در راستای ایجاد باغات با کیفیت و جدید در دستور کار است افزود: نهال این گردوها وارد استان شده و در حال قرنطینه است.

وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان اختصاص داده شده که به کشاورزان برای تهیه ماشین‌آلات تسهیلات داده می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه از خرمای مجول در دنیا استقبال بیشتری می‌شود و خیلی گران است افزود: جابه‌جایی خرمای مضافتی به خرمای مجول برای افزایش درآمد کشاورزان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال افزایش ۶ هزار هکتاری مزارع به سیستم‌های آبیاری تحت فشار در برنامه است گفت: تاکنون ۹۰ هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح شمال استان کرمان انجام شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با عنوان اینکه امسال توسعه ۳۰۰ تن به تولید آبزیان در استان را در برنامه داریم افزود: توسعه تولید ماهیان خاویاری را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری اختصاص داده شده که به کشاورزان صادرکننده استان کرمان پرداخت می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه در سال جاری آموزش ۱۰۰ هزار نفر روز را در برنامه داریم گفت: به کشاورزان این آموزش‌ها برای افزایش بهره‌وری و اصلاح الگوی کشت داده می‌شود.

48

کد خبر 1399495

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان سعیدی با اشاره بهره برداری می رسد برنامه داریم شمال استان کرمان آبیاری تحت فشار میلیارد تومان شمال استان ۵۰۰ هکتار سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج از حوضه و رودخانه ارس قرار گرفته که زیرپوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود و این طرح در استان در زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

شهبازی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر و کارآمد برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری در دستور کار وزارت جهادکشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند