Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:03:12 GMT

تاکید حکیم بر لزوم حل و فصل پرونده های عراق و کویت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۰۷۳۴

تاکید حکیم بر لزوم حل و فصل پرونده های عراق و کویت

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره پرونده‌های مورد اهتمام مشترک میان عراق و کویت رایزنی کردند و حکیم از وزیر خارجه کویت به خاطر انتقال پیام امیر، ولیعهد، نخست‌وزیر و رئیس مجلس این کشور قدردانی کرد. 

به گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم در ادامه بر اهمیت اجرا شدن تصمیم های کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق که در کویت برگزار شده بود، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف همچنین درباره بازسازی شهرهای عراق و مقابله با ویروس کرونا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند که دیدگاه‌هایشان در زمینه تداوم مقابله با تروریسم از منظر امنیتی یکسان بود.

حکیم در پایان با بیان اینکه ماموریت‌ دولت جدید عراق همزمان دربردارنده چالش و فرصت است، بر لزوم حل و فصل پرونده‌های باقی مانده میان عراق و کویت با مد نظر قرار دادن مناسبات تاریخی دو کشور و ملت در همه سطوح تاکید کرد.

احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت صبح امروز در راس هیاتی وارد بغداد شد و با همتای عراقی خود، نخست‌وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

نخست‌وزیر عراق و وزیر امور خارجه کویت در مذاکرات امروز خود در بغداد، امنیت آبی، تروریسم و بحران اقتصادی را چالش مشترک دو کشور دانستند.

دفتر نخست‌وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور و «احمد الناصر المحمد الاحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، امنیت آبی و تروریسم به علاوه بحران اقتصادی و افت قیمت جهانی نفت را چالش‌های پیش‌روی دو کشور دانستند.

برچسب‌ها سید عمار حکیم عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عمار حکیم عراق سید عمار حکیم عراق خارجه کویت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو خواستار مداخله وزرای خارجه انگلیس و آلمان جهت جلوگیری از صدور قرار بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

روز گذشته نیز قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با اشاره به ادامه جنگ طلبی شورای جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه مصمم است و جدیتی برای آزادی اسرا ندارد.

همزمان روز گذشته «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده بود. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

کد خبر 6082212

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است