Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@18:41:42 GMT

قول دولت برای حل مشکلات فرزندان مادران ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۱۰۳۰

صراط:

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در جلسه‌ای که برای حل مشکلات اجرایی مصوبه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برگزار شده بود گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات اجرای این قانون دارد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: وی با بیان اینکه تصویب قانون اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان مادران ایرانی اقدامی مهم از سوی دولت بوده است گفت: این قانون در راستای احترام به هویت زن ایرانی و آینده‌ای روشن برای فرزندان آنها تصویب شد و سیاست دولت حمایت از اتباع خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت با اشاره به اهتمام دولت به حمایت از اتباع خارجی، جدا نشدن اتباع خارجی و ایرانی در مدارس را یکی از این موارد عنوان کرد و گفت: سیاست دولت عدم تبعیض است و برخی کارهای سلیقه‌ای در روند اجرای قانون اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان مادران ایرانی نباید ذهنیت‌ها در این زمینه را خراب کند.

وی با بیان اینکه موانع قانونی در این راستا برطرف می‌شود گفت: در آموزش فنی و حرفه‌ای در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر از اتباع خارجی آموزش می‌بینند و به طور کلی اقدامات دولت در حوزه بهداشت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، اشتغال و سیاست گذاری طی هفت سال گذشته تسهیل‌گر بوده است.

وی افزود: امروز ۴۷۷ هزار و ۹۵۳ نفر از افغانستانی‌ها و ۵۰۵ هزار نفر هم از سایر ملیت‌ها در مدارس کشورمان در حال تحصیل هستند.

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در چند هفته آینده نیز برای فرزندان مادران ایرانی که در ایران نیستند و با همسران غیرایرانی ازدواج کرده‌اند نیز اقداماتی در این راستا در کنسولگری‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در خصوص حل مشکلات فرزندان مادران ایرانی برای ثبت نام مدارس نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات اتباع خارجی و از جمله مادران ایرانی که در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در زمینه عدم اعطای تابعیت به فرزندانشان داشتند اهتمام دارد تصریح کرد: دولت در موضوع کرونا نیز تبعیضی بین اتباع ایرانی و خارجی انجام نداد و در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی تحت پوشش کمک‌های حمایتی دولت و بهزیستی هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرزندان مادران ایرانی ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی علی ربیعی صراط فرزندان مادران ایرانی برای حل مشکلات اتباع خارجی اعطای تابعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر

راضیه علی پور مدیرکل امور اتباع خارجی استان بوشهر در نشستی با حضور مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص هماهنگی بین دستگاهی برای بیمه شدگان اتباع خارجی به خصوص اقشار آسیب پذیر و دانشجویان گفتگو کردند.

وی در این جلسه ضمن تقدیر از مدیر کل بیمه سلامت  در راستای ساماندهی وضعیت بیمه اتباع خارجی در خصوص چالش‌ها و مشکلات پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

راضیه علی پور با اشاره به کارهای خوبی که در خصوص بیمه اقشار غیر آسیب پذیر و بر اساس تفاهم‌نامه‌های جاری صورت گرفته است اظهار کرد:  میتوانیم از ظرفیت های موجود درکنار طرح های خلاقانه بیمه سلامت برای اتباع خارجی استان نیز میتوان استفاده نمود. 

مدیرکل امور اتباع خارجی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت آموزش  اظهار کردند: آموزش رکن اساسی پیشگری است و با ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف و آگاهی بخشی به اتباع در خصوص اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سطح بهداشت آنان، هزینه های سنگین درمان را بطور قابل توجهی کاهش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲ هزار نیروی کار خارجی غیر مجاز در البرز
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان‌ به کجا رسید؟
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد