Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری گفت: دفترچه‌هایی که تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده یا در آینده به پایان می‌رسد، از اول خرداد سال جاری بدون نیاز به مراجعه حضوری تمدید اعتبار می شوند و مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک؛ اعتبار دفترچه‌های درمانی را از طریق یکی از ۶ روش فوری، برخط (آنلاین) و غیرحضوری که آماده شده و به سهولت قابل استفاده هستند، در حین مراجعه بیمه شده استعلام و به مراجعه کننده ارائه خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرارداد از طریق بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل، شماره گیری USSD کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، نرم افزار اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» و سامانه ها اینترنتی medical.tamin.ir و pwa.tamin.ir و کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت قابل استعلام است. همچنین در مورد دفترچه‌های درمانی که در حال حاضر دارای اعتبار است، نیازی به استعلام مجدد اعتبار توسط مرکز خدمت دهنده نیست.

سالاری افزود: بیمه شدگان، بازنشستگان و تمامی افرادی که دارای دفترچه درمانی تأمین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام برخط و فوری و درحین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طرق مذکور مشخص است و می توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: خود بیمه شدگان تأمین اجتماعی هم می‌توانند اعتبار دفترچه‌های خود را از طریق روش‌های ۶گانه ذکرشده استعلام کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سامانه استحقاق درمان(استعلام برخط اعتبار دفترچه‌های درمانی) سازمان تأمین اجتماعی تاکنون در اختیار داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های طرف قرارداد با این سازمان قرار داشت که به منظور سهولت بیشتر، این سامانه با روش‌های جدید و متنوع در اختیار پزشکان و نیز بیمه شدگان قرار گرفته است.

وی بر لزوم پیگیری جدی و همکاری با وزارت بهداشت برای تکمیل سامانه نسخه الکترونیک تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، ظرف چندماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

کد خبر 521617 برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی اعتبار دفترچه دفترچه های درمانی اعتبار دفترچه ها تأمین اجتماعی تمدید اعتبار بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: کارگران و خانواده‌های آن‌ها چشم به راه اقدامات شهرداری سنندج هستند و مشکل بیمه آن‌ها با وعده حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی ویسی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار شد، اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود: در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد: بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

کد خبر 747187

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی