Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: در راستای حراست از محیط زیست بیش از ۳۰ نفر از متخلفین در حوزه محیط زیست از ابتدای سال جاری شناسایی و دستگیر شدند.

سعید عیدی گماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اندیمشک با بیان این موضوع ، اظهار کرد: رصد و حراست از محیط زیست به عنوان یک امانت و وظیفه ملی باید توسط عموم دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمان‌ها و عموم جامعه در اولویت قرار داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در راستای حراست از محیط زیست بیش از ۳۰ نفر از متخلفین در حوزه محیط زیست از ابتدای سال جاری شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره محیط زیست اندیمشک جنگل‌های زاگرس در شهرستان اندیمشک را سرمایه‌ای بزرگ و متعلق به نسل‌های آتی دانست و افزود: باید با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان شهروندان در زمان حضور در جنگل‌ها و محیط زیست کلیه موارد لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی را مراعات کنند.

عیدی گماری با اشاره به مشارکت فعال در اطفای حریق جنگل ها و مراتع دشت کاشت سد کرخه اندیمشک بیان کرد: یک بطری پلاستیکی و یا تکه شیشه می‌تواند همانند ذره‌بین عمل کرده و با توجه به گرما اسباب یک آتش‌سوزی را فراهم آورد از این روی علاقه‌مندان به طبیعت باید جوانب احتیاط را به طور کامل برای پیشگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

او ادامه داد: پایش صنایع دارای مجوز، ارزیابی زیست محیطی، پایش رودخانه‌ها و دریاچه‌های سد کرخه و سد دز اندیمشک از اقدامات انجام شده در ماه‌های نخست سال در حوزه حراست از محیط زیست شهرستان اندیمشک است.

عیدی گماری درخواست تشکیل جلسه با حضور نمایندگان کشاورزان به منظور ممانعت از آتش زدن پس از چراهای گندم  و جلوگیری از آتش زدن علوفه‌های خشک میادین و پارک ها را از دیگر فعالیت‌های اداره محیط زیست اندیمشک در سال جاری نام برد.

او با اشاره به پیشنهاد طرح تدوین زاگرس بیان کرد: صدور مجوز ۲۰ مورد کارخانه و کارگاه تولیدی و در راس آنان کارخانه کلان فرو آلیاژ از ابتدای سال جاری صادر شد.

رییس اداره محیط زیست اندیمشک در پایان تصریح کرد: به مناسبت هفته محیط زیست روند احداث ساختمان محیط بانی منطقه حفاظت شده چهل پا اندیمشک نیز آغاز شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا خوزستان سد کرخه سد دز جنگل های زاگرس آتش سوزی جنگل ها اداره محیط زیست اندیمشک متخلفین محیط زیست اداره محیط زیست اندیمشک حراست از محیط زیست سال جاری جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را از خانه باغ یک متخلف کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرده و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده توله شیر را که به‌صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود؛ نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 747007

دیگر خبرها

  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال