Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@22:31:04 GMT

صید ساردین ماهیان در قشم به‌مدت یک‌ماه تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۲۹۹۱

صید ساردین ماهیان در قشم به‌مدت یک‌ماه تعطیل شد

رئیس شیلات شهرستان قشم از تعطیلی یک ماهه صید ساردین ماهیان در راستای حفظ و بازسازی ذخایر در این شهرستان خبر داد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، به‌‌نقل از روابط‌عمومی شیلات قشم، محمد پرورش با بیان اینکه شهرستان قشم بالغ بر 90 درصد صید ساردین ماهیان استان و کشور را دارا است اظهار داشت: شهرستان قشم در سال گذشته توانست بالغ بر70 هزار تن ساردین ماهی صید کند و رتبه اول صید ماهیان سطحزی ریز کشور را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دو هزار نفر صیاد با 100 فروند شناور، صید ساردین ماهیان را در نوار ساحل جنوبی قشم، از بندر صیادی رمچاه تا سلخ برعهده دارند.

تصور واردات‌‌‌محور بودن در مورد قشم صحیح نیستخسارت سنگین کرونا به صنعت گردشگری قشم/ صادرات نامرئی جزیره صفر شدبیش از یک تن مواد غذایی در قشم معدوم شد/ پلمب 46 واحد صنفی متخلف در جزیره

رئیس شیلات شهرستان قشم با اشاره به اهمیت حفظ این ذخایر ارزشمند و همچنین اهمیت رعایت فصل صید و تولید مثل این گونه گفت: کمیته مدیریت صید شیلات قشم متشکل از نمایندگان جامعه صیادی و مسئولان شیلات قشم، فرمانده پایگاه حفاظت منابع شیلات قشم و‌... در راستای حفظ و بازسازی ذخایر و همچنین ارتقای راندمان صیادی اقدام به تعطیلی هرساله صید ساردین ماهیان به مدت یک تا دوماه می‌کند.

پرورش خاطرنشانکرد: با توجه به شیوع ویروسکرونا کمیته صید شهرستان قشم در سال جاری تصمیم دارد در راستای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بیش از پیش بهداشت این تعطیلی را در همین ایام پیش رو اجرا کند تا علاوه بر فرصت دادن به ذخایر ساردین ماهی در راستای بازسازی ذخایر، دستورالعمل‌های بهداشی شیوع ویروس کرونا نیز رعایت کرده باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این گونه از ماهیان و همچنین مزایا و فواید خوراکی این آبزیان برای انسان گفت‌: ورود در بحث فرآوری، ترویج مصرف ساردین ماهیان و ارتقاء ارزش افزوده آن از اهم برنامه‌های ترویجی شیلات هرمزگان است.

رئیس شیلات شهرستان قشم افزود: جذب سرمایه‌گذاران برای شکلگیری و گسترش صنایع جانبی مرتبط با این حوزه و افزایش ارزش افزوده این آبزیان، نقش موثری در اقتصاد این منطقه ایفا میکند و باید از این فرصت به منظور تقویت چرخه اقتصادی استان و کشور بهره برد. 

انتهای پیام/7558/ ز

R7558/P/S6,1433/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صید ساردین ماهیان شهرستان قشم شیلات قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه ۲۹ فروردین

بارش شدید باران در برخی از استان‌ها مدارس را تعطیل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سامانه بارشی سیل آسا، مدارس کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر را امروز به تعطیلی کشاند. با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی فردا مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

تعطیلی مدارس ۲۹ فروردین

همه مدارس در شهرستان‌های جنوب کرمان به غیر از شهرستان کهنوج در روز ۲۹ فروردین ماه تعطیل اعلام شده‌اند. در صورت اعلام تعطیلی مدارس سایر استان‌ها این گزارش به روز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مدارس این شهرها فردا تعطیل شد
  • بارندگی مدارس زاهدان را تعطیل کرد
  • اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • هشدار قرمز هواشناسی مدارس نرماشیر را تعطیل کرد
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • بازگشت مروارید سیاه به وضعیت سفید