Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@08:38:29 GMT

خرید حمایتی محصول تولیدکنندگان متضرر از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۲۷۷

خرید حمایتی محصول تولیدکنندگان متضرر از کرونا

به گزارش افکارنیوز،

نبی‌الله میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: مصرف سرانه آبزیان در سال گذشته 13 کیلو و 20 گرم بوده است که توانسته سیر صعودی خود را طی کند.

اخبار اقتصادی- وی در ارتباط با تأثیر کرونا در فعالیت تولیدکنندگان بخش شیلاتی کشور اظهار کرد: کرونا تولید، عرضه فرآوری و صادرات آبزیان را تحت تأثیر قرار داد؛  و تراز تجاری ما را تحت تاثیر قرار داد اما امیدواریم دوباره شرایط به قبل برگردد؛ تراز تجاری کشور با وجود شرایط کرونا همچنان مثبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان بخش شیلاتی خرید حمایتی آبزیان با همراهی شرکت پیشتیبانی مورد آن سازمان و تعاون روستایی انجامن می‌شود تا چرخ تولید همچنان در این بخش بچرخد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: کرونا همچنین وقفه‌ای در خاویارگیری ایجاد کرد اما امیدواریم که در سال جالی مشکلی برای استحصال و صادرات این محصول نداشته باشیم؛ کرونا باعث ایجاد وقفه در تولید و صادرات این محصول شده بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره قیمت آبزیان گفت: انواع آبزیان شامل قیمت"گذاری دولتی نیستند و تنها کنسرو ماهی تن شامل این قیمت‌گذاری بوده و مابقی محصولات به صورت عرضه و تقاضا عرضه می‌شود.

میرزایی در ارتباط با برداشته شدن ارز واردات ماهی تن و امکان خودکفایی در تولید این محصول در داخل کشور گفت: در جنوب کشورمان ذخایر سطح‌‌زیان درشت و خانواده تون ماهی‌ها وجود دارد، همچنین ناوگان صیادی ایران در اقیانوس هند رتبه دوم صید این محصول را در اقیانوس هند در رتبه اول را در غرب آسیا در اختیار دارد.

وی افزود: 250 هزار تن ماهی تون در کشور صید می‌شود که بخش عمده آن در داخل مصرف و بخشی از آن نیز صادرات می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران یادآور شد: 65 هزار تن از ماهی تن صید شده از آبهای فراساحلی به دست می‌آید.

وی اظهار داشت: میزان تقاضا برای تون ماهیان در کشور بالا است که برای تأمین این نیاز به دنبال به روز رسانی ناوگان فراساحلی کشور هستیم تا بتوانیم میزان صید را خود را در این ارتباط افزایش دهیم.

تولید 740 میلیون قطعه کنسرو ماهی تن در کشور

وی گفت: در سال گذشته 740 میلیون قطعه کنسرو ماهی تون در کشور تولید شد که توانستیم رکورد سال گذشته را بشکنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: وحود حوادث غیرمترقبه مثل سیل در افزایش تقاضا برای مصرف کنسرو تون ماهی تأثیرگذار بوده است.

میرزایی گفت: با توجه به علاقه‌مندی برای افزایش تقاضا و مصرف آبزیان در کشور علاقه‌مند هستیم که همچنان واردات این محصول ادامه پیدا کند تا زمانی که بتوانیم سهم ناوگان صیادی فراساحلی کشور را افزایش دهیم.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر نیز در صید تون ماهی خودکفا هستیم اما از آ«جا که به دنبال افزایش سرانه مصرف آبزیان هستیم از واردات این محصول نیز استقبال می‌کنیم و هر محصولی که با ارز 4200 تومانی و یا نیمایی به کشور وارد شده باشد تحت کنترل دستگاه‌ نظارتی در بازار عرضه خواهد شد.

سازمان شیلات تنها پاسخگوی سهمیه سوخت صیادان مجاز است

وی در ارتباط با سهمیه سوخت بنزین شناورهای صیادی گفت: در ابتدای امر ستاد سوخت سهمیه‌ای برای شناورهای بنزین‌سوز در نظر نگرفته بود اما براساس پیگیری‌های انجام شده سهمیه سوخت به صیادان نیز اختصاص یافت.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: این سهمیه براساس استانداردهای فائو اختصاص یافته است که مورد رضایت اتحادیه‌های صیادی و سازمان شیلات است و حتی در صورتی که نیاز بیشتری وجود داشته باشند قابل بررسی است.

وی افزود: باید در نظر داشت که سهمیه‌ای که به صیادان اختصاص می‌یابد تنها به صیادان مجازی است که مجوز صید دارد و ما در قبال آنها پاسخگو هستیم.

میرزایی در ارتباط با فیلم منتشر شده درباره صید ماهی با برق گفت: فیلمی که در  ارتباط با صید محاصرهای  منتشر و به ایران منتسب شده  غیرواقعی است زیرا ماهیان صید شده مربوط به ایران نیست.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در ارتباط با فعالیت کشتی های چینی در ایران گفت: کماکان هیچ مجوزی برای شناورهای چینی در ایران داده نشده و نیروهای انتظامی ما کنترل لازم را برای جلوگیری از ورود کشتی‌های غیرایرانی به مرزهای ایران را انجام می‌دهند.

180 هزار تن ماهی قزل آلا در کشور تولید شد

وی در ارتباط با وضعیت تامین تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا گفت:‌ ایران رتبه نخست پرورش ماهی قزل‌آلا را در دنیا در اختیار دارد و 180 هزار تن از این محصول را تولید می‌کند.

وی افزود: از همان ابتدا که تولید ماهی قزل‌آلا در ایران شروع شد مراکز تکثیر آن نیز فعالیت خود را در این ارتباط انجام دادند اما تخم ماهی تولیدی در ایران براساس کیفیت‌های جهانی نبود به همین منظور تولیدکنندگان به سمت بازارهای وارداتی رفتند.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: واردات تخم ماهی قزل‌آلا البته مخاطرات ویروسی نیز برای تولیدکنندگان کشور ایجاد کرد.

میرزایی گفت: در سال گذشته ارز 4200 تومانی واردات تخم ماهی چشم‌زده به دلیل محدودیت‌های ارزی برداشته شد به همین منظور طی یک پروسه بلندمدت خودکفایی در تولید این محصول دنبال می‌شود که برای تحقق این امر نیازمند اعتبارات لازم و کمک دستگاه‌های مرتبط هستیم.

وی یادآور شد: درصد خودکفایی در تولید تخم چشم‌زده قزل‌آلا از 27 درصد به 33 درصد رسیده است که امیدواریم این رقم در سال 99 ارتقاء یابد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هفته جهاد کشاورزی واردات ماهی کنسرو ماهی شیلات واردات تخم ماهی پرورش ماهی کشتی شیلات کنسرو ماهی واردات تخم ماهی واردات ماهی هفته جهاد کشاورزی رئیس سازمان شیلات ایران ماهی قزل آلا سال گذشته تون ماهی هزار تن ماهی تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح خرید توافقی محصول سیب‌زمینی از نیمه اسفند پارسال گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده خرید توافقی محصول سیب‌زمینی تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی اعلام کرد: در این ارتباط دو مرکز خرید محصول سیب زمینی در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد عملیات خرید و ثبت قرارداد‌ها را بین کشاورزان و صادرکنندگان تا اطلاع ثانوی انجام می‌دهند.

برزگر اضافه کرد: با توجه به افت قیمت این محصول از قیمت تمام‌شده برای کشاورز و افزایش هزینه انبارداری برای کشاورزان؛ پس از بازدید رئیس سازمان تعاون روستایی مقرر شد افزون بر ذخیره‌سازی یک هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی مورد نیاز کشور خرید توافقی این محصول نیز در استان انجام شود.

بیشتر بخوانید

آغاز طرح خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در مورد صدور معرفی کشاورزان بابت ثبت در سامانه نیز مقرر شد برابر ۴۰ درصد تولید در سامانه پهنه‌بندی کشاورز برای کشاورزان گواهی تولید صادر شود.

وی ادامه داد: بر این اساس از نیمه اسفند تاکنون بیش از هفت هزار تن محصول سیب‌زمینی به صورت توافقی بین صادرکنندگان و کشاورزان قرارداد منعقد شده است.

برزگر گفت: در راستای نظارت بیشتر بر نحوه خرید توافقی بازدید بار از سوی کارشناسان ناظر، بررسی فیزیکی بار در سردخانه‌های استان، نظارت بر باسکول، صدور بارنامه و تائیدیه گمرکی در مقصد از الزامات این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده امروز قیمت واقعی سیب زمینی به قیمت تمام شده تولید رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • ادامه فراخوان متقاضیان محصول پارس پس از تعطیلات نوروزی
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • تحقق شعار سال وظیفه شرعی و ملی است/ امنیت سرمایه‌گذاری ارتباط مستقیم با تولید دارد