Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

فهیمی سخنگوی سهام عدالت در برنامه تیتر امشب در خصوص فروش سهام عدالت گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر برای فروش سهام عدالت اقدام کردند که ۹۰۰ میلیارد تومان سهم فروخته شده است. ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز از کارگزاری‌ها به حساب بانک ها واریز نشده و ۲۰۰ میلیارد تومان از بانک ها به حساب مشمولین واریز نشده است. در کل ۵۲۰ میلیارد تومان به حساب مشمولین واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بعضی موارد مبالغ واریز نشده و یا بخشی از آن واریز شده که تا پایان هفته ۴۰۰ میلیارد تومان مابقی هم تسویه می شود.

فهیمی در خصوص دلایل عدم واریز مبالغ گفت: فروش سهام عدالت بر عهده کارگزاری‌ها است بعضی کارگزاری ها فروش تدریجی سهام عدالت داشته اند که مبالغ طی چند روز واریز می‌شود.

او افزود: اگر بیش از ۱۰ روز از فروش سهام گذشته باشد حتما به فروش رفته و مبلغ آن باید واریز شده باشد و اگر واریز نشده باشد به احتمال قوی شماره شبا اشتباه است و یا شماره حساب فعال نیست و مشمولان باید به شعبه بانک ها مراجعه کنند.

فهیمی گفت: اگر شماره شبا درست بود افراد با  شماره تلفن ۱۵۶۹ مرکز سهام عدالت تماس بگیرند و مشخصات خود را ارئه دهند تا به صورت موردی پیگیری شود.

فهیمی در پاسخ به این موضوع که برخی از سهامداران از واریز مبالغی در حدود ۱۰۰ یا ۱۴۰ هزار تومان در ازای فروش سهامشان خبر می‌دهند، گفت: علت واریز مبالغی در حدود ۱۰۰ یا ۱۴۰ هزار تومان به حساب فروشندگان ۳۰ درصد سهام این است که از ابتدا میزان سهام آن‌ها پائین بوده است.

او افزود: برخی از سهامداران پس از فوت مشمول سهام اصلی، دارای سهام شده اند که در اینصورت سهام اولیه بین چند نفر تقسیم شده و ارزش هر سهم نیز کاهش یافته است و به همین علت مبلغ واریز شده به حساب آن‌ها نیز به همان نسبت خواهد بود.

او ادامه داد: موارد اندکی داریم که مشمول سهام عدالت دارایی کمی داشته به طور مثال جزو وراث بوده بنابراین مبلغ کمتری وازیر شده است. همچنین ممکن است کارگزار سهام را خرد خرد فروخته و مبلغ حاصل از فروش به تدریج طی چندروز واریز می شود.

سخنگوی سهام عدالت در خصوص مبلغ فروش ۳۰ درصد سهام عدالت گفت: افرادی که ۵۰۰ هزار تومان دارایی سهام عدالت دارند از فروش ۳۰ درصد آن ۲.۵ میلیون تومان دریافت کنند و مشمولانی که ارزش سهام عدالت آنها یک میلیون تومان باشد ۵ میلیون به حساب آنها واریز می شود.اگر مبالغ کمتر بود فروش بخشی از سهام انجام شده و به تدریج کامل می شود.

او تاکید کرد: اولویت اول ما حفاظت از دارایی های افراد بوده و تا ریال آخر از آن حفاظت می کنیم. در صورت واریز مبلغ کمتر به احتمال ضعیف سهم  افراد کم بوده و  به احتمال قوی فروش تدریجی سهام عدالت انجام گرفته است.

برای فروش سهام عدالت عجله نکنید

سخنگوی ستاد سهام عدالت گفت: سهام عدالت، یک دارایی سرمایه‌ای است و نباید برای فروش آن تعجیل کرد. کسانی که ۱۰ خرداد اقدام به فروش کردند تاالان حدود ۱۶ درصد متضرر شدند.

فهیمی تصریح کرد: حفظ ارزش سرمایه، دریافت سود سالانه بر اساس مصوبه مجمع، حق تقدم برای نگه داشتن و فروختن سهام، حق رای در مجمع از جمله حقوق و مزایای مشمولان سهام عدالت است.

صدور کارت اعتباری به زودی عملیاتی می شود

او افزود: همچنین امکان استفاده از دارایی سهام عدالت به عنوان پشتوانه دریافت وام از دیگر مزایای سهام عدالت محسوب می شود. البته افراد برای دریافت فعلا به بانک ها مراجعه نکنند. ما این خبر را زودتر اعلام کردیم که افرادی که قصد فروش دارند این مزیت را مدنظر داشته باشند. صدور کارت اعتباری به زودی عملیاتی می شود.

فهیمی تصریح کرد: ما سعی بر تسهیل این شرایط داریم و آسانترین روش برای دریافت کارت اعتباری را تعیین و اعلام خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که چرا در برخی موارد سایت اعلام می کند شماره تلفن همراه نامعتبر است گفت: ما برای نخستین بار زنجیره شناسایی مشتری را اجرایی کردیم به این معنی که اگر فردی در یک شعبه بانک شناسایی شده باشد دیگر در کارگزاری ها نیاز به احراز هویت ندارد.

فهیمی ادامه داد:مشمولین سهام عدالت نیاز به ثبت نام در سجام ندارند فقط آنهایی که می خواهند سهم بخرند باید کد بورسی داشته باشند.  مشمولین باید شماره شبا و شماره همراه داشته باشند که به نام خود افراد باشد. اگر افراد در سامانه سهام عدالت شماره وارد کرده اند به هر دلیل نامعتبر باشد این امکان فراهم است که مجدد  آن را اصلاح کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برگه سهام عدالت داریم  و جایی مراجعه نکردیم حال چه باید کرد گفت: اگر افراد در روش غیرمستقیم مانده اند سهام آنها در شرکت های استانی مدیریت شده و تمام حقوق و منافع دارایی حفظ و نگه داری می شود. افراد در روش غیر مستقیم فعلا نیازی با انجام کاری ندارند.

تکلیف افرادی که برگه سهام دارند اما مشمول نیستند چیست؟

او در خصوص تعیین تکلیف تعدادی از هموطنان که مراحل ثبت نام سهام عدالت آنها به سرانجام نرسیده اما برگه سهام دارند گفت: اگر به هر دلیل مراحل ثبت نام سهام عدالت  افراد تکمیل نشده باشد مشمول نیستند حتی اگر برگه سهام عدالت داشته باشند.

او افزود: فعلا برای این افراد که مشمول نیستند برنامه ای نداریم.

سخنگوی سهام عدالت تصریح کرد: برای نگه داری و فروش سهام عدالت نیازی به کد بورسی نیست و اگر افراد قصد خرید سهم داشته باشند نیاز به مراجعه به سامانه سجام و دریافت کد بورسی دارند.

امکان برگشت از روش مستقیم به غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت

او در خصوص امکان  برگشت از روش مستقیم به غیر مستقیم گفت: این موضوع به شورای عالی بورس پیشنهاد شده و قرار است در این خصوص تصمیم گیری شود و به زودی نتیجه اعلام می شود.

فهیمی در خصوص امکان برگشت سهام عدالت پس از فروش آن تصریح کرد: برای این کار باید دوباره سهام عدالت خریداری شود که هزینه دارد. هم قیمت سهام بالا رفته و هم  باید کارمزد کارگزار پرداخت شود و دوباره سفارش خرید بدهند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت فروش سهام عدالت سخنگوی سهام عدالت صراط فروش سهام عدالت میلیارد تومان کارگزاری ها داشته باشند واریز نشده برگه سهام واریز شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت:مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت)پس از انجام الزامات قانونی و مقرراتی توسط شرکتهای تعاونی شهرستانی و شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، نشست بررسی مراحل برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت)با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، دستیار ویژه رییس سازمان بورس در سهام عدالت، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران دستگاههای اجرایی، نمایندگان دستگاه های نظارتی استان و مدیران تعاونی های شهرستانی استان هرمزگان برگزار شد.

دکتر دسینه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه این نشست با هدف بررسی تبیین و تشریح روند و مراحل اجرایی برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری استان برگزار شد افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از تمامی نهادهای مرتبط با سهام عدالت در استان دعوت شده بود تا در این جلسه حضور داشته باشند.
وی با بیان این که یکی از چالشهای اصلی برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استان؛ ارائه صورتهای مالی تایید شده توسط بازرس از سوی تعاونی های شهرستانی و صورتهای مالی حسابرسی شده توسط شرکت سرمایه گذاری استان است افزود:طی این نشست شرکتهای تعاونی شهرستانی و اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان موظف شدند تا قبل از برگزاری مجمع صورتهای مالی خود را به سازمان بورس کشور ارائه دهند.

وی ادامه داد:در حال حاضر سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت، شرکتهای تعاونی شهرستانی سهام عدالت و خریداران سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در بازار سرمایه(نماد وسهرمز) از جمله سهامداران شرکت سرمایه گذاری استان هستند.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در پایان از برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) در آینده نزدیک پس از انجام تعهدات تعاونی های سهرستانی و هیات مدیره شرکت با نظارت کمیته عالی نظارت بر سهام عدالت خبر داد و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر این امر میسر شود.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالانه باید سالی یکبار در زمانی که در اساسنامه پیش بینی شده است به منظور رسیدگی به صورتهای مالی، مطالبات و دیون شرکت، عملکرد سالیانه، گزارش مدیران و بازرسان و ... برگزار شود اما به دلیل برخی مشکلات قانونی و عدم شفافیت نماد شرکتهای سرمایه گذاری استانی از سوی سازمان بورس تعلیق شده است.

دیگر خبرها

  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!
  • خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی