Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امین افقی ،   معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد و  تخلیه و بارگیری کالاها در مجتمع بندری کاسپین نسبت به پارسال ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

او با افزود: با تمهیدات خوبی که در زمان شیوع کرونا در استان اندیشیده شده است در این مدت کالا‌های اساسی از مسیر مجتمع بندری کاسپین و بدون کوچکترین خللی وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: انواع غلات نظیر ذرت، دانه سویا، گندم و جو، تخته و چوب گرد و روغن خوراکی از جمله  کالا‌های تخلیه شده در این مجتمع بندری است.

افقی افزود:دام زنده، مواد غذایی، کالا‌های کانتینری شامل مواد اولیه واحد‌های تولیدی کشور و منطقه ،  مواد شیمیایی، لاستیک خودرو‌های سواری و سنگین از جمله  کالاهایی است که از ابتدای امسال تاکنون در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده‌اند.

او  با بیان اینکه عمده کالا‌های بارگیری شده و صادراتی از مسیر مجتمع بندری کاسپین فرش، مواد غذایی، صنایع‌دستی، خشکبار، ظروف، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی و مشتقات نفتی و مصالح ساختمانی است ، گفت: داشتن پس کرانه عملیاتی و پشتیبان مناسب از مزایای این بندر است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی ، وجود حوضچه وسیع، زیرساخت‌های مناسب بندری و اتصال به خطوط ریلی سراسری تا سال آینده را از دیگر مزایای مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و افزود: نزدیکی به مراکز اقتصادی و جمعیتی مهم کشور و بهره‌مندی از اسکله رو رو در حال احداث در آینده نزدیک نیز از دیگر مزایای ویژه و کاربردی بندر کاسپین است.

امین افقی ، با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با آبخور بالا را دارا است، تصریح کرد: مساحت پس کرانه عملیاتی و پشتیبان ۳۵۰ هکتار، مساحت حوضچه آرامش ۲۲۰ هکتار و طراحی ۱۴ پست اسکله در فاز نهایی، دارای دو موج‌شکن به طول ۲.۶ کیلومتر از ویژگی‌های مجتمع بندری کاسپین است.

 

انتهای پیام/م.ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی صادرات کالا مجتمع بندری کاسپین مجتمع بندری کاسپین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری

یاسر شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به دلیل گودبرداری غیراصولی، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحدهای خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل شهرداری منطقه ۲، مأموران شرکت آب، برق، گاز و نیروی انتظامی دادند.

کد خبر 6087101

دیگر خبرها

  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد