Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@05:57:04 GMT

لغو مجوز ۷مدرسه گران‌فروش

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۶۹۷

لغو مجوز ۷مدرسه گران‌فروش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند امروز دوشنبه در یک نشست خبری درباره الگوی شهریه مدارس گفت: ۱۳ آیتم در الگوی شهریه داریم که ۹ مورد از طریق سامانه ها احصا می‌شوند و برای مابقی آیتم ها، کف و سقفی درنظر گرفته شده است که اجاره بهای ساختمان مدرسه از این جمله است. از مرداد ماه سال گذشته کارگروه تعیین شهریه تشکیل و ۴۳ جلسه کارشناسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کردیم که امسال الگوی شهریه به گونه ای طراحی باشد که حقوق معلمان، موسسان و خانواده ها را با هم ببینیم و حق هیچ کدام را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه بحث حقوق و بیمه معلمان را نیز به عنوان یکی از مهمترین شاخص های الگوی شهریه درنظر گرفتیم، گفت: تلاش کردیم از دخالت های بیرونی کم کنیم. در بحث ظرفیت و تعداد دانش آموز از سامانه سناد و در زمینه تعداد نیروهای بیمه شده از سامانه تامین اجتماعی کمک گرفتیم. سال گذشته بیمه شدن معلمان الزام شد و طبق گزارش ها در سال تحصیلی گذشته ۱۳۸ هزار معلم بیمه بودند که در سال های قبل کمتر از این میزان بود.

زینی‌وند در ادامه میزان افزایش شهریه مصوب و فوق برنامه آموزشی مدارس غیردولتی امسال را اعلام کرد و گفت: الگوی شهریه در ستاد تنظیم بازار مطرح و مصوب شده است که براساس آن میانگین افزایش شهریه ۲۳ درصد است.

به گفته وی، سقف افزایش شهریه مدارس ۳۰ درصد و حداقل میزان افزایش شهریه ۱۵ درصد است.

زینی وند افزود: بالاترین میزان شهریه دریافتی برای دوره ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

شناسایی ۴۵ مدرسه دارای شهریه غیرمتعارف و لغو مجوز ۷ مدرسه گران‌فروش

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰ تا ۴۵ مدرسه را که شهریه غیرمتعارف گرفته بودند شناسایی کردیم گفت: تعدادی تذکر و برخورد گرفتند و اخیرا هفت مدرسه که جزو مدارس برند هم هستند از طریق شورای نظارت تهران لغو مجوز شدند. تعدادی هم توبیخ کتبی دریافت کردند و برای برخی باید صدور رای انجام شود. نظارت ما حداکثری است و با هیچ کسی تعارف نداریم.

عودت شهریه فعالیت‌های غیرآموزشی مدارس در ایام کرونا

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه مدارس ملزم شدند هزینه فعالیت فوق برنامه غیرآموزشی را در ایام کرونا به خانواده ها برگردانند، گفت: مدارسی که هزینه فعالیت های فوق برنامه غیرآموزشی دریافت کرده اند ژطبق مصوبه شورای سیاستگذاری که به تک تک مدارس ابلاغ شده، باید هزینه فعالیت های انجام نشده را یا به اولیا بازگردانده و یا بابت شهریه سال آینده محاسبه کنند. همچنین موسسان موظف شدند حقوق معلمان را نیز به طور کامل پرداخت کنند و با موارد تخلف نیز برخورد شده است.

زینی وند با اشاره به نظارت ها بر مدارس در ایام ثبت نام گفت: پریروز یکی از اولیا به ما اطلاع داد که یک مدرسه ابتدایی ۱۷ میلیون شهریه می‌گیرد که بازرسان ما بلافاصله اعزام شدند. اولیای دانش‌آموزان موارد تخلف را حتما از طریق سامانه ۴۳۱۷ به ما اطلاع دهند و مطمئن باشند پیگیریم.

وی این را هم گفت که امکان شکایت حضوری به ویژه در مناطق یک تا شش تهران فراهم است و ناظران ما در ادارات مستقر هستند. در این ایام ۴۳۰ مورد شکایت از طریق ثبت در سامانه داشتیم که حدود ۱۰۰ مورد منتج به نتیجه شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش افزایش شهریه الگوی شهریه زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان