Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@17:15:57 GMT

چه سرفه‌ای نشانه کروناست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۰۷۶

وی ادامه داد: مهمترین چیز این است که برای نمونه، فردی دچار سرفه شده است و به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و می‌گوید پدرم مبتلا به کرونا شده و ما می‌گوییم این فرد نیز به دلیل نزدیک بودن به فرد مبتلا به کرونا به این بیماری دچار شده است؛ یعنی اینها فاکتورهای کمک کننده است.

این فوق تخصص ریه با بیان اینکه ابتلا به کرونا مجموعه‌ای از یکسری علائم است، افزود: بیماری که دچار سرفه، بدن درد، ضعف، تب، اختلال بویایی و چشایی شده است احتمالا به کرونا مبتلا شده اما برای نمونه فردی اعلام می‌کند در اثر برخورد با دود دچار سرفه شده است؛ در نتیجه ما می‌گوییم این دیگر نشانه ابتلا به کرونا نیست و بیشتر منشأ آلرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص ریه در پاسخ به این پرسش که «آیا به فردی که در مجاورت بیمار کرونایی بوده و فقط سرفه می‌کند می‌توانیم بگوییم مبتلا به کرونا شده است؟»، بیان داشت: بله، کرونا شدت مختلفی دارد و برخی بدون علامت هستند، برخی افراد فقط سرفه می‌کنند؛ یکی با اختلال چشایی و دیگری با اختلال بویایی مراجعه می‌کند.

موسوی در پاسخ به این پرسش که «آیا افراد مبتلا به آسم و آلرژی در خط ابتلا به کرونا هستند؟»، تصریح کرد: خوشبختانه بیماران آسمی کمتر دچار کرونا می‌شوند؛ البته این به معنای آن نیست که این افراد نباید نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند.

وی متذکر شد: وقتی بیماری این افراد خیلی شدید شده و دچار تب، بدن درد، خستگی و کوفتگی شوند؛ این افراد باید به این علائم شک کرده و احساس کنند همراه با آسم و آلرژی مبتلا به کرونا شده‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مراکز درمانی آلرژی آلرژی مراکز درمانی سرفه کرونا کروناست مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟

ادرار ترکیبی از آب، الکترولیت‌ها و مواد زائد است که کلیه‌ها از خون تصفیه کرده‌اند. دلیل رنگ‌های دیگر ادرار می‌تواند رژیم غذایی یا مشکلات سلامتی باشد.

به گزارش ایسنا، ادرار قهوه‌ای تیره نشانه کم‌آبی خطرناک است. این رنگ می‌تواند به معنای وجود صفرا در ادرار هم باشد که نشانه بیماری کبدی است.

رنگ نارنجی ادرار هم از کم‌آبی بدن خبر می‌دهد، اما می‌تواند علامت مشکل کبد یا مجرای صفراوی هم به شمار رود. البته در برخی موارد هم ممکن است به رنگ خوراکی یا دارو‌های مصرفی مربوط می‌شود.

ادرار به رنگ صورتی و قرمز هم می‌تواند علامت خطر و هم پیامد خوردن لبو، زغال‌اخته یا ریواس باشد که در این صورت جای نگرانی نیست.

رنگ ادرار همچنین مواردی مانند بیماری کلیوی، مسمومیت با سرب و انواع خاصی از سرطان را هم نشان می‌دهد که در چنین مواقعی بهتر است حتما به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه