Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود بهبودی روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار کرد: در آخرین جلسه این شورا که سال قبل برگزار شد بخشی از تجربیات موفق دستگاه ها در عرصه میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی و نیز اصلاح فرآیندها ی اداری گزارش شد.

وی افزود: توصیه شده بود از فرصت هایی مثل شورای اداری برای انتقال این تجارب موفق استفاده شود که شیوع عارضه کرونا مانع از این فرصت شد؛ با این حال  مدیران موفق استان به هر صورت ممکن به انتقال تجارب مثبت خویش می پردازند تا شاخص بهره وری را در نظام اداری ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهبودی گفت: البته موضوع بهره وری در دو شاخه قابل بحث است؛ شاخه اول مربوط به نظام اداری است که از طریق اصلاح روش ها و فرآیندها و مدیریت سرمایه انسانی حاصل می شود و شاخه بعدی در حوزه اقتصادی و مربوط به فناوری، زیرساخت ها و نوآوری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کمیته های زیرمجموعه کارگروه توسعه مدیریت، کمیته بهره وری است که در این ارتباط دستگاه های اقتصادی استان مثل صمت و جهاد کشاورزی و بخش خصوصی نقش بیشتری دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی متذکر شد: پایین بودن بهره وری اقتصادی یکی از چالش های مهم استان است که با جایگاه مورد انتظار استان در اقتصاد ملی همخوانی ندارد. 

بهبودی همچنین با اشاره به گزارش مدیرکل بهزیستی استان در ارتباط با حقوق شهروندی در نظام اداری، یادآور شد: نزدیک به یک میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که سهم جمعیتی ۵ درصدی کشور را به خود اختصاص داده اند ولی در اغلب موارد سهم ما از خدمات ارائه شده توسط سازمان بهزیستی بیش از سهم ۵ درصدی جمعیت و بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است.

وی اذعان داشت: این امر نشان می دهد سازمان بهزیستی در استان با افزایش دامنه خدمات خود توانسته است اقشار بیشتری را نسبت به سهم جمعیتی تحت پوشش قرار دهد.

فرگل صحاف، مدیر کل بهزیستی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص حقوق شهروندی در نظام اداری، الزامات آن و اقدامات انجام گرفته در این خصوص پرداخت.

نمایندگان شرکت آب منطقه ای و برق منطقه ای به ترتیب به موضوعات "مدیریت منابع انسانی و اصلاح فرآیندها در افزایش کارآیی و بهره وری" و "بهره وری در صنعت آب و برق استان" پرداختند.

حیدر فتح زاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز درخصوص اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان برای استقرار میز خدمت، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، اصلاح فرایندها و برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت گزارش داد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز آذربایجان شرقی تبریز آذربایجان شرقی نظام اداری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است

مجید باقری معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، در هفتمین آیین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی که با همکاری انجمن صنفی مدیران منابع انسانی و شرکت خدمات اداری شهر و با حضور مدیران سرمایه انسانی شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر کشور برگزار شد، «مجید باقری» معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، «علی اکبر جلالی» استاد مهمان دانشگاه مریلند و رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی و «جواد محجوب» رئیس انجمن صنفی مدیران منابع انسانی به ارائه دیدگاه‌های خود با موضوع سرمایه‌های انسانی، چالش‌ها، راهکار‌ها و همچنین هوش مصنوعی پرداختند.

مجید باقری معاون شهردار تهران در این رویداد با بیان این‌که شهرداری تهران یکی از پیچیده‌ترین و چالشی‌ترین سازمان‌ها در حوزه سرمایه انسانی است، گفت: این پیچیدگی چالش‌آمیر ناشی از عواملی از جمله جامعه آماری بزرگ ۱۰۴ هزار نفری، تنوع و تفاوت سنی و نسلی کارکنان (شکاف نسلی و سنی)، تنوع و تعدد قرارداد‌ها و روابط استخدامی و … است.

وی با اشاره به این‌که در سازمان بزرگ و پیچیده شهرداری تهران به دلیل این پیچیدگی‌ها و انتظارات خفته یا بیدار در سرمایه انسانی، مدیریت سرمایه انسانی بسیار حساس است، اظهار داشت: ناکارآمدی جبران خدمت در حوزه سرمایه انسانی در شهرداری از دیگر چالش‌ها‌ست و به همین دلیل در شهرداری تهران «بسته خرسندساز» طراحی و اجرا شد.

باقری افزود: احساس عدالت سازمانی از دیگر چالش‌ها در سازمان‌های بزرگ است و ما در شهرداری تهران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به سمت تولید و تقویت عدالت سازمانی پیش برویم.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص مهم‌ترین چالش‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی گفت: فقدان ساختار شفاف، جامع و سازگار برای بهبود کارکرد سازمانی، قدیمی بودن نظام طبقه‌بندی مشاغل، تنوع و تفاوت سنی و نسلی و وجود نسل‌های مختلف کاری در محیط کار از جمله این چالش‌ها در سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ است.

وی، اختلافات حقوق و دستمزد، عدم تطبیق شغل و شاغل، ترس کارکنان از فقدان امنیت شغلی، عدم وجود رویکرد بلند مدت نسبت به آموزش، عدم تناسب حقوق و دستمزد با شرایط تورّمی و تشکیل گعده‌ها و محافل غیررسمی در فضای مجازی را از دیگر چالش‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌های بزرگ عنوان کرد.

مجید باقری اظهار داشت: بر همین مبنا، یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌ها و رویکرد‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی باید «مدیریت چالش» و «به‌روزرسانیِ تکنیک‌های مدیریت چالش» با هدف رفع نواقص و تولید رضایت در جامعه سرمایه انسانی باشد.

وی با بیان این‌که توجه به دانش سرمایه انسانی و پرهیز از سعی و خطا در حوزه سرمایه انسانی بسیار مهم است، گفت: انجمن‌های منابع انسانی می‌توانند نقش مؤثری در تولید و تقویت دانش مدیریت سرمایه انسانی ایفا کنند.

باقری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران آماده انتقال تجارب و دریافت تجارب و الگو‌های موفق در حوزه مدیریت سرمایه انسانی با دیگر سازمان‌های فعال در سطح کشور است.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است
  • تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی