Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@15:00:40 GMT

اعلام وضعیت قرمز کرونا در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۷۱۶

اعلام وضعیت قرمز کرونا در زنجان

رویداد۲۴ شامگاه دیروز، خدا بخش مرادی نافچی، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان اظهار کرد: ضریب ابتلا به ویروس کرونا در زنجان به ۱.۲۴ نفر رسیده است.

معاون سیاسی - امنیتی استانداری زنجان، با بیان اینکه شهروندان نسبت به بیماری کرونا بی توجه هستند، گفت: شهرستان‌های زنجان و خرمدره به لحاظ وضعیت کرونا جزو مراکز قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با تاکید براینکه در شرایط قرمز باید به ملاحظات فردی و اجتماعی توجه وافر و جدی شود، ادامه داد: بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، موضوعی تمام شده نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را به جد رعایت کنند و در مکان‌ها و محل‌های پر تعداد از جمله مراسم عروسی و عزا از ماسک و موادضدعفونی استفاده کنند تا میزان ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد.

وی تعداد مراجعات برای انجام آزمایش‌های سرپایی در استان زنجان را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: تعامل شهروندان زنجانی با مجموعه بهداشت و درمان افزایش پیدا کند تا به سمت وضعیت شرایط بحرانی نرویم.

به گفته این مقام مسئول اصحاب رسانه باید بیش از پیش در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه کمک‌کار مسئولان و دستگاه ذیربط در این امر مهم و حساس باشند.

بیشتر بخوانید: کرونا در چین رنگ عوض کرد؟/ تفاوت ویروس جدید با نوع قبلی

مرادی با تاکید براینکه مدیران ذی‌ربط، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را قوی‌تر کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات، مراقبت و پیشگیری از شیوع کرونا است و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم در مکان های مختلف و واحدهای تولیدی و موضوع حفاظت شخصی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر لزوم جلوگیری از عادی سازی بیماری کرونا در جامعه، گفت: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی، تولیدی، ادارات و سازمان‌های دولتی باید به عنوان یک اصل مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد و همه باید رعایت موارد بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: عصر ایران لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «قرمز» هوا در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای سوسنگرد، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، مسجدسلیمان و شادگان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است