Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:58:38 GMT

نکات محاسبه قیمت و دریافت استعلام بیمه بدنه دانا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۹۲۴

نکات محاسبه قیمت و دریافت استعلام بیمه بدنه دانا

بیمه بدنه، بیمه اختیاری خودرو است؛ یعنی ازنظر قانونی، اجباری برای خرید آن وجود ندارد به همین دلیل خیلی از دارندگان وسایل نقلیه، در تهیه این بیمه کوتاهی می‌کنند. بیمه بدنه خسارت‌های مالی خودرو را در حوادث مختلف جبران می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بیمیتو، احتمالاً شما هم می‌دانید که اگر در حادثه‌ای مقصر باشید نمی‌توانید خسارت‌های وارد شده به خودروی خود را از طریق بیمه شخص ثالث دریافت کنید و اگر بیمه بدنه نداشته باشید باید تمام خسارت‌های ایجاد شده را از جیب بپردازید؛ به همین دلیل گفته می‌شود بیمه بدنه، مکمل بیمه شخص ثالث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بیمه بدنه پوشش‌های مختلفی دارد و مزایای آن تنها محدود به جبران خسارات ناشی از تصادف نمی‌شود. شرکت‌های مختلف، بیمه بدنه را با شرایط و قیمت متفاوتی ارائه می‌دهند؛ به همین دلیل ممکن است این سوال برایتان پیش آید که این بیمه را از کدام شرکت بیمه بخریم؟ عده‌ای از افراد بیمه بدنه خودروی خود را از بیمه دانا تهیه می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید دلایل انتخاب بیمه بدنه دانا چیست تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای بیمه بدنه دانا چیست؟

مزایای بیمه بدنه با پوشش‌های اصلی و فرعی ارائه می‌شود. پوشش‌های اصلی، اساس بیمه بدنه هستند و با خرید این بیمه برای بیمه‌گزار فعال می‌شوند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه دانا شامل موارد زیر است:

· جبران خسارت ناشی از تصادف، سقوط و واژگونی خودرو

· پرداخت خسارت سرقت کلی

· پوشش آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه

خطرات تحت پوشش بیمه بدنه تنها محدود به موارد گفته‌ شده نیست. بیمه‌گزار می‌تواند در صورت تمایل حق بیمه اضافی پرداخت کند و پوشش‌های فرعی بیمه بدنه را درخواست دهد.

با استفاده از پوشش‌های فرعی بیمه‌نامه می‌توان خسارت‌های ناشی از سرقت درجا خودرو، شکست شیشه، بلایای طبیعی، نوسانات قیمت خودرو و پاشیده شدن رنگ و موارد شیمیایی را نیز تحت پوشش بیمه قرارداد. از دیگر پوشش‌های بیمه بدنه دانا می‌توان به پوشش ترانزیت و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب اشاره کرد.

محاسبه بیمه بدنه دانا

به‌طورکلی در محاسبه بیمه بدنه دانا و سایر شرکت‌های بیمه عواملی مثل ویژگی‌های خودرو، پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه‌نامه و تخفیف‌های شرکت بیمه تأثیرگذار هستند.

ویژگی‌های خودرو: نوع و سال ساخت خودرو به‌طور مستقیم بر قیمت بیمه بدنه تأثیر دارد. هر چه سال ساخت خودرو جدیدتر باشد، قیمت این بیمه نیز بیش‌تر می‌شود.

در محاسبه بیمه بدنه، ارزش روز خودرو عامل بسیار مهمی است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم موقع خرید بیمه‌نامه، ارزش روز خودرو را به قیمت واقعی آن به شرکت بیمه اعلام کنید تا در صورت وقوع حادثه، مبلغ خسارت را به‌طور کامل دریافت کنید.

پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه‌نامه: همان‌طور که گفتیم در صورتی‌ که بیمه‌گزار بخواهد خطرات اضافی را تحت پوشش بیمه قرار دهد باید حق بیمه بیشتری نیز پرداخت کند.

تخفیف‌های شرکت بیمه: شرکت‌های بیمه در اعمال تخفیف بر بیمه بدنه آزادی عمل زیادی دارند همین موضوع نیز باعث اختلاف قیمت این بیمه در شرکت‌های مختلف می‌شود. اگر می‌خواهید ارزان‌ترین بیمه بدنه را بخرید باید انواع تخفیف‌های بیمه را در شرکت بیمه موردنظرتان بررسی کنید.

انواع تخفیف‌های بیمه بدنه دانا

یکی از مهم‌ترین تخفیف‌های بیمه دانا، تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه است. این تخفیف برای کسانی اعمال می‌شود که یک یا چند سال بیمه بدنه داشته‌اند و از بیمه‌نامه خود برای دریافت خسارت استفاده نکرده‌اند.

البته این تخفیف مثل تخفیف صفر کیلومتر و تخفیف خرید نقدی در همه شرکت‌های بیمه برای بیمه‌گزار در نظر گرفته می‌شود.

 بعضی از شرکت‌های بیمه از جمله بیمه دانا، تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را نیز برای بیمه‌گزار اعمال می‌کنند؛ یعنی اگر شما از بیمه شخص ثالث خود خسارت دریافت نکرده باشید می‌توانید بیمه بدنه دانا را با قیمت کمتری بخرید. البته برای استفاده از این تخفیف، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت باید به نام بیمه‌گزار باشد.

همچنین بیمه دانا برای هر خودرو با توجه به ارزش آن، درصد مشخصی تخفیف در نظر می‌گیرد.

استعلام بیمه بدنه دانا

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه باید به نیازها و اولویت‌های خود توجه کنید. بهترین بیمه بدنه ازنظر پوشش‌ها، شرایط، قیمت و کیفیت پرداخت خسارت می‌تواند متفاوت باشد؛ ‌ به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از خرید، استعلام بیمه بدنه دانا را دریافت کنید.

برای دریافت استعلام می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های بیمه دانا مراجعه کنید اما مشکل مراجعه حضوری این است که نمی‌توانید به‌راحتی قیمت و شرایط بیمه بدنه رابین شرکت‌های مختلف مقایسه کنید. اگر می‌خواهید از خرید خود مطمئن باشید و بدون مراجعه حضوری بیمه‌نامه خود را سفارش دهید بهترین راه خرید آنلاین بیمه بدنه است.

محاسبه آنلاین بیمه بدنه دانا

برای این‌که محاسبه بیمه بدنه دانا را انجام دهید می‌توانید از بیمیتو (bimito.com) کمک بگیرید. برای این کار کافی است به سایت بیمیتو وارد شوید و بیمه مورد نظر خود را که در اینجا بیمه بدنه است انتخاب کنید.

در گام بعد لازم است مشخصات خودروی خود را شامل نوع، مدل و سال ساخت خودرو وارد کنید. در ادامه باید به این سوال پاسخ دهید که آیا خودروی شما بیمه بدنه دارد یا خیر. در صورت داشتن بیمه بدنه، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت را وارد کنید تا تخفیف‌ بیمه برایتان لحاظ شود. در ادامه لازم است ارزش خودروی خود را وارد کنید تا وارد صفحه استعلام قیمت شوید.

در این صفحه می‌توانید در صوت تمایل پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه را انتخاب کنید و در نهایت قیمت و شرایط بیمه دانا را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید. با خرید بیمه بدنه از بیمیتو نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه را پیدا نمی‌کنید و همچنین بیمه‌نامه به‌صورت رایگان برای شما ارسال می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمیتو محاسبه بیمه بدنه تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه دانا شرکت های بیمه بیمه شخص ثالث خودروی خود همین دلیل بیمه بدنه بیمه دانا بیمه نامه شرکت بیمه بیمه گزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ اصطلاحات بیمه/ بخش اول

تین نیوز صادق مختاری ایروانلو* :

عقد بیمه :

عقد عبارتست از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. در عقد بیمه رابطه حقوقی که بین بیمه گذار و بیمه گر به وجود می آید منشأ تعهد است. متعهد که بیمه گر است تعهد می کند که تحت شرایط معینی در صورت بروز حادثه که به تعهد بیمه گر تحقق می بخشد از بیمه شده رفع زیان کند. جز بیمه عمر، اصولا بیمه عقدی است لازم، عقد لازم آنست که هیچ یک از طرفین معامله حق فسخ آن را نداشته باشد مگر در موارد مشخص.

 بیمه گر:

بیمه گر شخصی است حقوقی که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه گذار تعهد جبران خسارت و یا پرداخت وجه معینی را در صورت وقوع حادثه به عهده می گیرد در ماده 31 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری چنین آمده است: عملیات بیمه در ایران بوسیله شرکتهای سهامی عام ایرانی که کلیه سهام آنها با نام بوده و با رعایت قانون و طبق قانون تجارت به ثبت رسیده باشند انجام خواهد گرفت.

 بیمه گذار :

بیمه گذار شخص حقیقی یا حقوقی است که طرف تعهد بیمه گر است و شخصی است که با پرداخت حق بیمه جان، مال و مسئولیت خود و یا دیگری را برای مدت مشخص و معینی تحت پوشش بیمه قرار می دهد.

ماده 5 قانون بیمه مقرر می دارد: بیمه گذار ممکن است اصیل باشد یا به یکی از عناوین قانونی نمایندگی صاحب مال یا شخص ذینفع را داشته یا مسئولیت حفظ آن را از طرف صاحب مال داشته باشد

 مورد بیمه:

مورد بیمه می تواند شخص، شیء، یا مسئولیت باشد. چنانچه مورد بیمه شخص باشد بیمه گر در مقابل فوت، حیات، بیماری، از کارافتادگی و نقص عضو بیمه شده متعهد خواهد بود. این نوع بیمه را بیمه اشخاص می نامند. در صورتی که مورد بیمه شیء باشد بیمه گر در مقابل خسارات وارد به آن شیء متعهد خواهد بود مثل آتش سوزی اموال منقول و غیرمنقول، بیمه حمل و نقل کالا، هواپیما و کشتی، بیمه اتومبیل، بیمه مرگ و میر حیوانات. این نوع بیمه را بیمه اشیاء می نامند. مورد بیمه ممکن است شخص و یا شی نباشد بلکه مسئولیت بیمه گذار در مقابل دیگری باشد که در این صورت بیمه گر متعهد است چنانچه در نتیجه حادثه ای که بیمه گذار مسئول آن باشد به دیگری خسارت وارد شود خسارت آن شخص را جبران نماید مانند بیمه مسئولیت اتومبیل، بیمه  مسئولیت کارفرما در مقابل کارگران، بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و داروسازان، بیمه مسئولیت مالک در مقابل مستأجر. این نوع بیمه را بیمه مسئولیت می نامند

 مبلغ بیمه شده:

مبلغ بیمه شده (در بیمه اموال) ارزش واقعی شی مورد بیمه بوده یا مبلغی است که بیمه گر تعهد می کند در صورت وقوع حادثه تا آن میزان به بیمه گذار یا ذینفع قرارداد بیمه خسارت بپردازد. در بیمه اموال مبلغ بیمه شده باید معادل ارزش مال بوده و در صورتی که مبلغ بیمه کمتر از مبلغ واقعی باشد خسارت به نسبت مبلغ بیمه به مبلغ واقعی پرداخت خواهد شد. در بیمه اشخاص از آنجا که جان انسان قابل تبدیل به پول نیست هر مبلغی را که بیمه گذار تعیین نماید در صورتی که مورد موافقت بیمه گر قرار گیرد در صورت وقوع خطر مرود تعهد، بیمه گر ملزم به پرداخت آن به ذینفع یا بیمه شده خواهد بود.

حق بیمه:

حق بیمه وجهی است که بیمه گذار به بیمه گر می پردازد تا در مقابل، بیمه گر در صورت وقوع حادثه و ایجاد خسارت زیان وارده را جبران کند و یا مبلغی به بیمه گذار و یا ذینفع از قرارداد یا اشخاص ثالث بپردازد حق بیمه را بهای خطر می نامند و مبلغ آن بستگی به شدت و ضعف احتمال وقوع دارد.

خسارت یا غرامت:

خسارت عبارتست از زیان وارده به مورد بیمه که در نتیجه وقوع حادثه ایجاد می شود و جبران آن در تعهد بیمه گر می باشد در بعضی موارد تعهد بیمه گر ممکن است بدون وقوع حادثه نیز تحقق پیدا کند مانند پرداخت سرمایه بیمه در انتهای مدت در صورت حیات بیمه شده (در بیمه عمر و پس انداز) و یا برقراری مستمری بازنشستگی و نظایر آن.

مدت بیمه :

مدت بیمه فاصله زمانی بین ابتدا و انتهای تعهد بیمه گر است که در طول این زمان بیمه گر متعهد جبران خسارتهای مورد تعهد می باشد مدت بیمه در بیمه های اموال معمولاً یکسال است.

خطر یا موضوع بیمه شده :

خطر به امری گفته می شود که در صورت وقوع آن بیمه گر موظف به انجام تعهد خود می گردد مثل آتش سوزی، سیل، سرقت، سقوط هواپیما، تصادف اتومبیل، فوت انسان و نظایر آن.

مشخصات خطری که قابل بیمه شدن می باشد به شرح زیر است:

الف) محتمل الوقوع باشد ( حتی الوقوع نبوده و وقوع آن غیرممکن نباشد )

ب) خارج از اراده بیمه گذار اتفاق افتد (عمدی نباشد )

ج) از نظر حرفه بیمه گری خطرات باید پراکندگی داشته و متجانس باشند در ضمن بیمه آنها به قدر کافی عرضه شود.

بیمه نامه :

بیمه نامه سندی است که با توجه به قانون و مقررات بیمه و با توجه به پیشنهاد بیمه گذار و موافقت بیمه گر تنظیم شده و از طرف بیمه گر در اختیار بیمه گذار قرار می گیرد در بیمه نامه حدود وظایف و تکالیف و تعهدات طرفین تحت عناوین شرایط عمومی

شرایط پیوست و شرایط خصوصی تعیین می گردد.

ماده سه قانون بیمه در ایران مقرر می دارد امور ذیل باید به طور صریح در بیمه نامه قید شود. تاریخ انقضای قرارداد، اسم بیمه گر و بیمه گذار، موضوع بیمه، ابتدا و انتهای بیمه، حادثه و یا عملی که عقد بیمه به مناسبت آن به عمل آمده است حق بیمه، میزان تعهد بیمه گر در صورت وقوع حادثه.

 الحاقی:

الحاقی ورقه ای است که بعد از صدور بیمه نامه ممکن است توسط بیمه گر صادر گردد چنانچه بعد از صدور بیمه نامه بیمه گذار درخواست تغییراتی در بیمه نامه بنماید این تغییرات توسط اوراق الحاقی انجام می گیرد صدور الحاقی بجز مواردی که طبق شرایط بیمه نامه برای بیمه گر پیش بینی شده بدون موافقت کتبی بیمه گذار انجام نمی شود مگر در درجات بیمه نامه اشتباهی رخ داده باشد که بیمه گر شخصاً نسبت به تصحیح آن با صدور الحاقی اقدام خواهد نمود.

ادامه دارد ....

* کارشناس ارشد بیمه

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • ◄ اصطلاحات بیمه/ بخش اول
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد