Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از دغدغه‌های مهم مردم و به‌ویژه جوانان شهر پاتاوه، از توابع شهرستان دنا، فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب ورزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در این شهر است.

شهر پاتاوه، مرکز بخش پاتاوه در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و در ۴۵ کیلومتری یاسوج، مرکز استان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر در مسیر بزرگراه جنوب به اصفهان قرار دارد و رود بشار از دل این شهر عبور می‌کند.

شهر پاتاوه با قدمتی بسیار در گذر زمان مسیر عبور اقوام مختلف بوده و پل تاریخی پاتاوه مربوط به دوره ساسانی و تخت شاه‌نشین واقع در این منطقه گواهی بر این ادعا است. این شهر با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی جنوب به اصفهان، موقعیتی خاص و قابل توجه دارد و اگر مسئولان نگاهی ویژه به این منطقه داشته باشند، بی‌شک می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت مناسب رونق چشمگیری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

تاکنون اقدامات خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی از این شهر و بخش صورت گرفته، ولی با توجه به مرکزیت بخش پاتاوه با داشتن روستاها و دهستان‌ها و تراکم جمعیتی و نقطه ثقل مراجعات روستاهای اطراف، انتظار مردم این دیار از مسئولان بیش از امکانات موجود است.

زمین چمن شهر پاتاوه که روزگاری تیم‌های فوتبال منطقه در آن به ورزش و سرگرمی و گذران اوقات مشغول بودند، امروز به زمین خاکی کاملا بی‌کیفیتی تبدیل شده است.

علاوه بر زمین چمن شهر پاتاوه، پروژه نیمه‌کاره استخر سرپوشیده شهر پاتاوه به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری نیز از دغدغه‌های موجود مردم و مسئولان شهر پاتاوه است.

مدیر کل ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد درباره پروژه استخر شهر پاتاوه می‌گوید: استخر شنای شهر پاتاوه در سال بعد از اجرای فنداسیون ساختمان اداری و کاسه استخر در سال ۹۵ اجرا شد و اعتبارات لازم از محل اعتبارات شرکت نفت و با تلاش و رایزنی جذب و هزینه شد.

سید محمدتقی علوی عنوان کرد: توان تکمیل پروژه استخر شنای شهر پاتاوه را داشتیم، منتها شهرداری پاتاوه با درخواست ۲ میلیارد تومان از اداره ورزش و جوانان بابت عوارض و وصول آن باعث شد دست اداره برای تکمیل نمودن این پروژه خالی بماند.

وی از شهرداری پاتاوه برای پافشاری بر وصول عوارض انتقاد کرد و افزود: وظیفه همه نهادها و سازمان‌ها خدمات‌رسانی عمومی برای رفاه حال جامعه است و می‌طلبد در این مسیر همه با همکاری و مساعدت در رفع مشکلات تلاش کنیم.

علوی درباره طرح مسائل مربوط در مکاتبات و دیدار با استاندار بیان کرد: در آینده نزدیک، گزارشی از روند اجرای پروژه و علت توقف آن به نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون ارائه خواهم داد و تلاش خواهیم کرد که در صورت همکاری و مساعدت لازم و تامین اعتبار این پروژه به سرانجام و بهره‌برداری برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داد: شهرداری پاتاوه می‌تواند با طی روند قانونی استخر مورد نظر را تکمیل کند و برای استفاده مردم شهر پاتاوه تحویل دهد.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان دنا نیز علت توقف استخر شنای پاتاوه را وصول عوارض شهرداری پاتاوه دانست و از تلاش برای جذب بودجه از محل اعتبارات عمرانی و تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استخر شهر پاتاوه و ۴۰۰ میلیون تومان برای  دیگر پروژه‌های تکمیلی شهرستان دنا و بخش پاتاوه خبر داد.

مهدی نظری همچنین علت وضعیت نامناسب زمین چمن پاتاوه را سهل‌انگاری مسئولان وقت و شهرداری پاتاوه دانست و هزینه احیای زمین چمن پاتاوه در زمستان سال ۹۸ را ۱۳۲میلیون تومان برآورد کرد که با توجه به تورم، دوباره باید برآورد ومحاسبه شود.

وی تامین این میزان اعتبار را از محل‌هایی غیر از اعتبارات عمرانی دانست، چراکه اعتبارات عمرانی به پروژه‌های در حال تکمیل اختصاص داده می‌شود و زمین چمن پاتاوه بهره‌برداری شده قلمداد می‌شود.

نظری در ادامه از به مناقصه گذاشتن احیای زمین پاتاوه و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سال ۹۸ خبر داد که این مناقصه به دلیل عدم استقبال نتیجه مطلوبی عاید شهر پاتاوه نکرد.

شهردار پاتاوه ضمن رد ادعای نظری در زمینه زمین چمن شهر پاتاوه گفت: شهرداری در دور چهارم تیم فوتبال در لیگ دسته یک استان داشت و برای تمرینات از زمین چمن استفاده می‌کرد، اما به دلیل غیراستاندارد بودن زمین هیچ بازی رسمی‌ای در این زمبن انجام ندادیم و گه‌گاه مبالغی نیز به عنوان کمک به مسئول چمن پرداخت می‌کردیم.

محمد آبدار در زمینه وصول عوارض از اداره ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: محل درآمد شهرداری از وصول عوارضات بود و مبلغ ۲ میلیارد تومان در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری مصوب و در سال گذشته وصول شد.

وی در مورد پیشنهاد مدیر کل ورزش و جوانان برای تکمیل و سرمایه‌گذاری استخر پاتاوه اعلام آمادگی کرد و گفت: شهرداری پاتاوه حاضر به تکمیل پروژه طی فرایند قانونی و مشخص است.

کد خبر 521924 برچسب‌ها استان کهگیلویه ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه ورزش شهرداری پاتاوه ورزش و جوانان شهرستان دنا شهر پاتاوه وصول عوارض زمین چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) بازار سهام، با ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحد افزایش معادل ۷۷ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با ۸ هزار و ۹۶۴ واحد افزایش معادل یک و ۱۸ صدم درصد در محدوده ۷۶۷ هزار و ۷۱ واحد قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین