Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترقی گفت: ماهیتی که آمریکا در طی این چند ماه آشوب های ضدنژادپرستی از خود نشان داده ابهت ، اعتقادات و ادعاهای تمدن گرایانه آمریکا را در دنیا زیر سوال برد و این دولت را از هژمونی ای که داشته است، پایین می کشد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: تبعیض‌های نژادی آشکار و پنهان در تاریخ آمریکا، از سالهای بسیار دور در تاریخ این کشور همیشه مورد توجه افکار عمومی در دنیا بوده است و این تبعیض ها مبتنی بر تفاوت های ظاهری، جسمی، آداب، رسوم و دین است که البته این برخورد با شعارها و ادعاهای آمریکا در دفاع از حقوق بشر و معرفی این دولت بعنوان منادی حقوق بشر بسیار متناقض است در همین رابطه گفتگویی با «حمیدرضا ترقی» عضو حزب موتلفه اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تفکرات ضد نژاد پرستی از کجا آغاز شده است؟

از ابتدا برداشت غربی ها که معطوف و شیفته غرب هستند، این بوده است که لیبرال دموکراسی به طرفداری از آزادی، دموکراسی و حقوق بشر دچار دوگانگی و عدم نوزایی در گفتمان شده است و به علت برخورد دوگانه با این گفتمان خود تقریبا گفتمان اش دیگر قابلیت عرضه و دفاع در عرصه سپهر سیاسی دنیا را ندارد.

این کشورها، دموکراسی را فقط برای کشورهای مخالف خود مورد تاکید قرار می دهد اما کشورهایی که موافق او هستند، دموکراسی هم نداشتند، مهم نیست و از آنها حمایت می کند. آمریکا از کشورهای حامی خود حتی اگر مستبد هم باشند، حمایت می کند و کاری به دموکراسی آنها ندارد.

 

تعریف غرب به خصوص آمریکا از آزادی چیست؟

در مورد آزادی نیز مشخص شد، آزادی ای که غرب به خصوص آمریکایی ها از آن تعریف می کنند فقط در حد ولنگاری است و به هیچ وجه آزادی ای که مخل منافع آنها باشد را اعتقادی ندارند و از آزادی نیز برای برهم زدن ثبات سیاسی کشورهای مخالف خود استفاده می کنند.

 

حقوق بشر در آمریکا چگونه دیده می شود؟

در مورد بحث حقوق بشر نیز همین طور است؛ این موضوع ابزاری است برای ضربه زدن به کشورهای مستقل و آزاد و وسیله ای برای زیر سوال بردن آنهاست. در حقیقت این امر بهانه ای برای محکوم کردن این کشورها در مجامعی که زیر سلطه آمریکا هستند است در حالی که خود آنها بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا هستند و از کشورهایی حمایت می کنند که کودک کش بوده و به هیچ وجه اعتقادی به حقوق بشر ندارند.

 

ماهیت آمریکا در برخورد با آشوب های ضد نژادپرستی چگونه است؟

 در واقع این ماهیتی که آمریکا در طی این چند ماه آشوب های ضدنژادپرستی از خود نشان داده است، ادعاها را ثابت می کند و برای نخبگان سیاسی و ملت های اثبات کرد که ماهیت آمریکا همین است و اعتقادی به حقوق بشر ندارد و حقوق بشر را فقط برای سفیدپوستان خود و عواملی که مطیع او باشند، قایل است و برای دیگران حقوق انسانی قایل نیست و این ماهیت با رو شدن رفتار آمریکا در برخورد با نژادپرستان، لیبرال دموکراسی را در دنیا زیر سوال برده است و به لحاظ مبانی فکری و نظری آنها را به چالش جدی کشانده است و ابهت و اعتقادات و ادعاهای تمدن گرایانه آمریکا که همه را در دنیا به آن دعوت می کرد و ویژگی های مثبت غربی ها را زیر سوال برد و این حنا در دنیا رنگی ندارد.

 

رفتار آمریکا در مقابله با جنبش های ضد نژادپرستی نشاندهنده چیست؟

این رفتار موجب اثبات هویت واقعی آمریکا و چهره واقعی لیبرال دموکراسی غرب شد و هم آمریکا را از هژمونی ای که داشته است، پایین می کشد و اعتبار او را در میان کشورهای دنیا از بین می برد.

 

رفتار دوسویه آمریکا در برخورد با جنبش های ضد نژاد پرستی چه تاثیری در نظام سیاسی این کشور دارد؟

تاثیرگذاری آمریکا در برخورد با فعالیت های نژادپرستانه در جهان شرق و غرب به حداقل رسیده است اما اینکه آمریکا زیر بار فشار سیاسی داخلی برود و نظام اش سرنگون شود به نظر زود است که چنین انتظاری داشته باشیم.

 

آیا در آمریکا قبلا هم جنبش هایی شبیه ضدنژاد پرستی رخ داده است؟ جنبش های ضد نژادپرستی چه تاثیری در آراء ترامپ دارد؟

 

این حرکت مانند جنبش وال استریت که قبلا هم مشاهده شد که البته به این میزان هماهنگی و تجمع در آن وجود نداشت اما در این جنبش تقریبا اروپا به این حرکت پیوسته است و مردم آمریکا راهپیمایی های خود را به صورت اپیدمی و ترکیبی از تمام نژادها انجام می دهند که اگر دوام پیدا کند و به سمت خشونتی که خود پلیس آمریکا به آن دامن می زند، نرود از لحاظ سیاسی می تواند تاثیر قابل توجه ای در کاهش آرای ترامپ داشته باشد.

 

از طرفی نژادپرستی در آمریکا اگر با این روند ادامه یابد در اروپا نیز کمتر نشده بلکه فعالیت های نژادپرستی در اروپا نیز گسترده می شود؛ بنابراین کلا باید بحث مقابله با نژادپرستی از سوی سازمان ملل در کل غرب مورد تقبیح قرار گرفته و با آن مقابله شود که در حال حاضر مقدمات آن در حال فراهم شدن است و مطالبی در این زمینه مطرح می شود.

 

آمریکا در برخورد با جنبش های ضد نژادپرستی چه سیاستی را در پیش گرفته است؟

این مسایل می تواند تمدن غرب را زیر سوال ببرد اما فکر می کنم پلیس آمریکا و هیئت حاکمه آمریکا به دنبال آن هستند که حرکت سیاسی مردم را وارد فاز خراب کاری و خشونت و آتش سوزی بکنند و آنها را به عنوان خرابکار و اخلالگر در دنیا جلوه دهند تا بتوانند در سرکوب آنها جدی تر وارد شوند. برای دولت آمریکا نیز سرکوب این جریان می تواند به نفع ترامپ تمام شود زیرا سیاه پوستان سهم بسیار محدودی در آرای ریاست جمهوری دارند و بیش از 12 درصد سهم آنها نیست و مقابله با آنها تاثیری در رای هایی که ترامپ می خواهد به دست آورد و یا از سوی سفیدپوستان جمع آوری کند، تاثیری ندارد./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشوبگران نژادپرستی امریکا احزاب آمریکا در برخورد ضد نژادپرستی زیر سوال برد جنبش های ضد آشوب های ضد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟

به گزارش جمهوری اسلامی، هنوز این سوال مهم که چرا داعش از ابتدای تاسیس تاکنون حتی یک تیر به سوی اسرائیل شلیک نکرده و هیچ موضعی علیه رژیم صهیونیستی نگرفته و در 6 ماه و نیم گذشته که این رژیم در غزه مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی می‌شود حتی یکبار آن را محکوم نکرده، همچنان از مهم‌ترین سوال‌های سیاسی در سطح منطقه خاورمیانه و بین‌المللی است.

این روزنامه سپس نوشته است: جواب اینست که رژیم صهیونیستی از بانیان تاسیس داعش است که با همکاری آمریکا آن را فعال کرده است. یکی از نمونه‌ها اینست که یکی از فرماندهان داعش در لیبی به نام «ابوحفص» پس از دستگیری با کشف شدن اسناد و مدارکی که به همراه داشت معلوم شد یک تبعه اسرائیلی به نام «بنیامین ایفریم» است که در یکی از واحدهای ویژه موساد فعالیت می‌کرد و ماموریت دارد اوضاع لیبی را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا جهت‌دهی کند. عکس این شخص همراه با سند عضویتش در موساد در رسانه‌ها منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عذرخواهی داعش از اسرائیل به خاطر یک اشتباه اسرائیل خواهان ائتلاف بین المللی علیه داعش شد

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • اگر از امباپه سوال کنید، جواب نمی‌دهم!
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست